لیگ برتر فوتبال دو گل مشابه برای تساوی در دربی ماجرایی / استقلال باز هم شکست نخورد، پرسپولیس از جام حذفی شد.


ساعت: 19:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816344

پرسپولیس در دربی 98 مقابل استقلال به تساوی رضایت داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آخرین دربی قرن متفاوت از تمام سال های گذشته برگزار شد. در تمام این سال عادت داشتیم پرسپولیس قهرمان 5 دوره اخیر لیگ برتر با شرایط بهتر و ایده آل تری نسبت به استقلال وارد دربی شود اما این فصل قانون برعکس بود.

روی کاغذ، پرسپولیس که میزبان دربی بود، با 6 امتیاز از صدر جدول و زیر نظر رقیب دیرینه خود پیروز این مسابقه شد و در عین حال فاصله بالای جدول را کاهش داد تا امیدهایش برای کسب عنوان قهرمانی زنده بماند. او در پرسپولیس چاره ای جز برد نداشت تا گل محمدی ترکیبی متفاوت از تمام هفته های روی زمین فرستاد و تقریبا از تمام مهره های تهاجمی خود در ناحیه آرنج استفاده کرد. تداوم گوهری در دروازه و استفاده از زوج فرج و نعمتی در قلب دفاع شگفتی های پرسپولیس بود.

برخلاف استقلال که از هفته اول این فصل در صدر جدول قرار دارد و در این فصل شرایط استثنایی را تجربه می کند، به عنوان رهبر مطلق و تیم بدون باخت لیگ، به مصاف پرسپولیس می رود و قصد دارد به پیروزی های لیگ برتر ادامه دهد. هفته، بازی مجدد مقابل پرسپولیس عملاً کار قهرمانی در همان بازی را کامل می کند. شاگردان فرهاد مجیدی آرنج آشنای هفته های اخیر بوده اند، هرچند مطهری که تجربه خوبی در دربی دارد، به جای بازی و بازی با وریا گفوری پیشکسوت، سورپرایز اصلی آبی ها بود.

روزی که تماشاگران پس از 2 سال دوباره برای تماشای دربی به ورزشگاه آمدند و اندی یعنی استقلال تحت تاثیر روحیه بهتر به دلیل برتری در لیگ و برتری مطلق، بازی را تهاجمی و با چندین تند شروع کرد. حملات از ابتدا سعی کرد دروازه پرسپولیس را باز کند. حملاتی که با بی احتیاطی مهاجمان استقلال ویران شد.

در ادامه اما این پرسپولیس بود که رهبری کرد و با تکیه بر خلاقیت و سرعت ستاره هایش در فاز هجومی یعنی ترابی، پهلوان و امیری استقلال را دفع کرد. موقعیت های پرسپولیس در نیمه اول خطرناکتر از استقلال بود و در نهایت این برتری با یک ضربه ایستگاهی و ضربه سر مبارک به پایان رسید تا پرسپولیسی ها جایزه برتری خود را بگیرند و با پیروزی به رختکن بروند.

مجیدی که نمی خواست بازی را ببازد نیمه دوم را با یک تعویض زودهنگام آغاز کرد و به جبران نتیجه ادامه داد. پرسپولیس هم به مدیریت بازی توجه بیشتری داشت و حواسش به ضدحملات بود. در نتیجه در نیمه دوم تعداد موقعیت ها و صحنه های ایجاد شده روی دروازه ها به اندازه نیمه اول نبود و شاهد اکثر نبردها در میانه میدان، اشتباهات زیاد و البته اعتراضات بودیم. داور این نیمه .

مجیدی با رسیدن به دقایق پایانی ریسک کرد و دو مهاجم بلند قامت خود را به زمین فرستاد و این تبادل پرمخاطره جواب داد تا استقلال با زستد به تساوی برسد.

پس از هجمه های احساسی پرسپولیس، جایی برای رضایت دو تیم در دیداری جذاب و پرحادثه به تساوی باقی نماند. نتیجه ای که رکورد شکست ناپذیری استقلال را ادامه داد و پرسپولیس را از جام حذفی دور کرد.


پرسپولیس 1


گل: علی نعمتی (39)


استقلال 1


گل: رودی زست (81)


پرسپولیس:


احمد گوهری، فرشاد فرج، علی نعمتی، رامین رضایان، سعید آقایی، رضا اسدی، میلاد سرلک، احسان پهلوان، مهدی ترابی، وحید امیری، شیرزد تمیرف


سرمربی: یحیی گل محمدی


استقلال:


سید حسین حسینی، محمد دانشگر، رافائل سیلوا، عارف گلامی، وریا گفوری، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، مهدی مهدی پور، امیرحسین حسین زاده، کوین یمگا، ارسلان مطهری


سرمربی: فرهاد مجیدی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید