لیگ برتر والیبال بانوان صعود سایپا به اوج/نبرد طولانی غول ها برای سود پیکان


ساعت: 18:27
تاریخ انتشار: 08/06/1401
کد خبر: 1906602

تیم های سایپا، تولومر یزد، سریک و پیکان در هفته سوم لیگ برتر والیبال بانوان حریفان خود را شکست دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته سوم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی تیم های برتر بانوان باشگاه های ایران امروز (جمعه 15 آبان ماه) با چهار دیدار در شهرهای شهرکرد، یزد، رفسنجان و رفسنجان پیگیری شد. تهران. شاگردان پیکان در دیداری جذاب و طولانی مقابل ذوب آهن پرافتخارترین تیم لیگ برتر بانوان پیروز شدند تا نماینده اصفهان اولین شکست خود در این فصل از رقابت ها را متحمل شود. سایپا در این رقابت ها به صدر جدول صعود کرد.

تیم جهانبین چهارمحال در اولین دیدار این هفته در سالن تختی شهرکرد میزبان نارنجی پوشان سایپا بود و در 3 ست متوالی مغلوب این تیم شد تا سومین شکست فصل خود را متحمل شود.

مریم السادات هاشمی دانش آموخته تیم سایپا با امتیازهای 25 بر 15، 25 بر 4 و 25 بر 12 میزبان خود را شکست داد و با 3 برد متوالی و 9 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت.

مهری احمد علینژاد، زهره اعتمادی فر، ماندانا مطیعی و هنگامه پورحسن به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داور، داور اول و داور دوم، نظارت و داوری این دیدار را بر عهده داشتند.

این دیدار 69 دقیقه به طول انجامید و سپینود دست برجان بازیکن شماره 11 جهانبین در ست سوم از داور اول کارت زرد گرفت.

ورزشگاه زالا یگانگی شهر یزد میزبان دومین دیدار لیگ برتر بانوان این هفته بود که تولومر یزد و سدیک گیفتار وارنا را به مصاف یکدیگر بردند.

نماینده یزد در این دیدار 3 بر صفر حریف خود را شکست داد و به اولین پیروزی این فصل دست یافت.

صدیک گیفتر با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 12 و 25 بر 22 مغلوب تولومر شد تا بدون برد و یا یک امتیاز در انتهای جدول باقی بماند.

آمنه هاجیان و طوبی بهپوری ناظران و داوری فنی این دیدار بودند که 82 دقیقه به طول انجامید.

ملایحه نوری و راحله اکبرزاده نیز به عنوان داور اول و دوم قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند. فاطمه قزوینی بازیکن جوان تیم صدیک گفتار در این دیدار کارت زرد گرفت.

در سومین دیدار این هفته لیگ برتر بانوان، تیم پیکان در سالن ساپکو میزبان ذوب آن پرافتخارترین تیم این رقابت ها بود. در یک نبرد مدعیان، پیکان ها 3-2 پیروز شدند تا دومین برد خود را کسب کنند و 6 امتیاز بگیرند.

ذوب آهن در ست های سوم و چهارم این دیدار با نتایج 38 بر 36 و 25 بر 15 پیروز شد اما در ست های اول، دوم و پنجم با امتیازهای 29 بر 27، 25 بر 20 و 15 بر 9 مغلوب میزبان خود شد تا تنها یک امتیاز. یک امتیاز از آن مسابقه را برد.

زوبی که در پایان هفته دوم پیشتاز بود با قبول این شکست با 2 برد و 7 امتیاز به رده سوم جدول صعود کرد و پیکان با 2 برد و 6 امتیاز در رده چهارم باقی ماند.

فیضه جعفری شیرازی، منیژه منصور صادقی، هدا صبری و نسرین حق شناس به ترتیب به عنوان ناظر فنی، ناظر داور، داور اول و داور دوم این دیدار را مشاهده و قضاوت کردند. جدال کشنده بین مدعیان لیگ برتر بانوان در هفته سوم 172 دقیقه به طول انجامید.

تیم ذوب آهن با 6 قهرمانی پرافتخارترین تیم حاضر در لیگ برتر بانوان است. این تیم 7 عنوان نایب قهرمانی و 3 مدال برنز را در کارنامه خود دارد.

در آخرین دیدار از هفته سوم لیگ برتر بانوان، تیم های مس رفسنجان و سریک گنبد در سالن نهم شهر رفسنجان به مصاف یکدیگر رفتند.

مس در این دیدار در 3 ست متوالی با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 18 و 25 بر 22 میهمان خود را شکست داد تا نماینده گنبد به سومین پیروزی دست یابد و 8 امتیازی شود.

محین مومن و اکرم ابوالقاسم ناظران فنی و داوری این دیدار بودند که 89 دقیقه به طول انجامید. فرحناز کاویدل و لیلا ویسی داوران اول و دوم این مسابقات بودند.

تیم های سایپا، تولومر یزد، سریک و پیکان در این هفته مقابل حریفان خود به برتری دست یافتند. رکورد کمترین امتیاز دریافتی در یک ست این هفته در دیدار جهانبین و سایپا شکسته شد که نارانچی پوشان در ست دوم این دیدار که پیش از این در اختیار ذوب آهن بود با نتیجه 25 بر 4 بر حریف خود پیروز شد. تا در ست سوم دیدار با صدیق گفتار در هفته دوم لیگ برتر بانوان این تیم را 25 بر 6 شکست دهد.

تیم پیکان در هفته اول این رقابت ها در دیدار با جهانبین موفق شد با نتیجه 25 بر 9 نماینده چهارمحال را شکست دهد و رکورد کمترین امتیاز مجاز را به نام خود ثبت کند و سایپا برای سومین بار این آمار را بهبود بخشید. هفته..

همچنین شاگردان پیکان در این فصل با شکست ذوب آهن در ست سوم با نتیجه 38 بر 36 رکورد بیشترین امتیاز یک ست را از آن خود کردند.

نتایج کامل دیدارهای این هفته لیگ برتر بانوان به شرح زیر است:

جهانبین چهارمحال صفر – سایپا 3 (25/15، 25/4 و 25/12)

طلوع مهر یزد 3 – صدیق هدیه وارنا صفر (25/19، 25/12 و 25/22)

مس رفسنجان صفر – سری 3 (22/25، 18/25 و 22/25)

پیکان 3 – ذوب آهن 2 (29/27، 25/20، 36/38، 15/25 و 15/9)


جدول لیگ برتر بانوان در پایان هفته سوم به شرح زیر است:

سایپا 3 برد و 9 امتیاز

سریک گنبد 3 برد و 8 امتیاز

ذوب آهن 2 برد و 7 امتیاز

پیکان 2 برد و 6 امتیاز

مس رفسنجان یک برد 3 امتیازی

طلوع مهر یزد یک برد و 3 امتیاز دارد

جهانبین چهار محال بدون برد و امتیاز

سادیک گاوتر وارنا بدون پیروزی و امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید