ماجرای جدایی کریم باقری از پرسپولیس

ماجرای جدایی کریم باقری از پرسپولیس

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که در پایان فصل گذشته فوتبال ایران از خستگی روحی و روانی خود خبر داده بود، هنوز پاسخ روشنی نداده است که پس از سفر به خارج از کشور به کار خود برای فصل آینده ادامه خواهد داد یا خیر.

رضا درویش از زمان حضور در باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفت با یحیی گل محمدی سرمربی این تیم ارتباط نزدیکی داشته باشد تا بتواند پای صحبت های سرمربی شیرهای سرخ بنشیند و نقطه نظرات خود را بیان کند. این موضوع تاثیر بسزایی در حفظ آرامش باشگاه و رختکن پرسپولیس داشت تا سرخ پوشان بتوانند سه قهرمانی احتمالی فصل گذشته فوتبال ایران را کسب کنند.

با این حال یحیی گل محمدی در پایان فینال جام حذفی از فشار جسمی و روحی زیاد خود صحبت کرد تا فصل آینده در هاله ای از بلاتکلیفی حضورش را روی نیمکت پرسپولیس قرار دهد. سرمربی پرسپولیس که برای تعطیلات خانوادگی به خارج از کشور سفر کرده است، رابطه خود را با درویش حفظ کرده اما باز هم میز مذاکره را به فصل آینده موکول کرده است.

از سوی دیگر کریم باقری حدود یک ماه پیش و در روزهای پایانی فصل طولانی فوتبال ایران در حاشیه یکی از تمرینات پرسپولیس به حاضران در تمرین اعلام کرد: ما هم می رویم. آن روز باقری اعلام کرد که قراردادش با پرسپولیس تمام شده و طوری صحبت از تمدید قرارداد کرد که انگار قراردادش تمدید نمی شود! این شماره بازنشر شد و زمینه های جدیدی برای درویش و پرسپولیس ایجاد کرد.

باقری در فصول گذشته یکی از اعضای ثابت نیمکت پرسپولیس و کادر فنی سرخ ها بوده است. او پس از آمدن علی دایی در سال 1392 به کادر فنی اضافه شد که اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم باقری دقیقا ده سال قبل از خرداد 1392 و سه سال بعد از خداحافظی از فوتبال وارد دنیای مربیگری شد. او در آن 10 سال تنها زمانی در کادر فنی پرسپولیس حضور داشت که حمید درخشان سرمربی پرسپولیس بود (کمی بیش از نیم فصل) و با مربیانی چون برانکو، کالدرون و یحیی گل محمدی کار کرد.

جالب اینجاست که او پس از ده سال دستیار، هرگز فرصت سرمربیگری نداشت و به وضوح علاقه ای به این شغل ندارد. جالبتر اینکه حالا که احتمال جدایی یحیی گل محمدی وجود دارد، با وجود تجربیات فراوان باقری، هیچکس از احتمال حضور او در پرسپولیس به عنوان سرمربی صحبت نمی کند و یا او در بین گزینه ها نبود چون خودش نمی خواهد. این مشکل همین ویژگی اخلاقی کریم باقری باعث شده تا مربیان خارجی و یحیی گل محمدی گارد خاصی در مقابل اسطوره پرسپولیس و فوتبال ایران نداشته باشند.

در همین رابطه یکی از دوستان نزدیک باشگاه پرسپولیس به ما اعلام کرد که این باشگاه برای تمدید قرارداد کریم باقری مشکلی نخواهد داشت. کریم باقری در 10 سال گذشته باقی مانده و به عنوان مربی در پرسپولیس به کار خود ادامه می دهد. یحیی گل محمدی بماند یا نه!

دیدگاهتان را بنویسید