کریم باقری مهاجم خارجی پرسپولیس شست وشو و گشاد شد

کریم باقری مهاجم خارجی پرسپولیس شست وشو و گشاد شد

پرسپولیس خود را آماده بازی با ملوان می کند که در جدول رده بندی لیگ برتر با سپاهان 4 امتیاز فاصله دارد. این مشکل قهرمانی را برای شیرهای سرخ سخت کرده است اما کریم باقری سرمربی پرسپولیس تاکید کرد که آنها هرگز برای قهرمانی در لیگ برتر ناامید نیستند. با باقری در مورد شرایط پرسپولیس، بازی ملوان و … گفت و گو کردیم که در ادامه توضیح داده می شود:

وضعیت تیم در آستانه بازی با ملوان چگونه است؟

خدا را شکر آمادگی خوبی داشته ایم و آماده بازی مقابل ملوان هستیم. مارینرز تیم جوانی است و قطعا انگیزه ای برای اثبات خود مقابل پرسپولیس دارد. بازی سختی در پیش داریم اما باید سه امتیاز را بگیریم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

رقابت فشرده و تنگاتنگی با سپاهان و استقلال برای قهرمانی دارید. فکر می کنی در پایان این ماجرا چه اتفاقی برای پرسپولیس می افتد؟

تمام تلاش مان را می کنیم تا در پایان فصل اتفاقات خوبی برایمان بیفتد. باخت خانگی به سپاهان کار را برای ما سخت کرد اما هنوز 6 بازی باقی مانده است که هر کدام به اندازه فینال اهمیت دارد. باید دید بقیه تیم ها چه نتایجی خواهند داشت اما باید خوب گل بزنیم و شانسی برای اشتباه نداشته باشیم.

به نظر شما هر سه تیم شانس مساوی برای قهرمانی دارند؟

در حال حاضر سپاهان رهبر است و روی کاغذ طبیعی است که شانس بیشتری داشته باشد اما در فوتبال چیزی مشخص نیست. هر سه تیم تمام تلاش خود را می کنند و باید ببینیم در مسابقات بعدی چه اتفاقی می افتد. کار ما کمی سخت شده است اما هرگز برای قهرمانی در لیگ ناامید نیستیم. در جام حذفی جایگاه خوبی داریم و سعی می کنیم امسال با قهرمانی در جام حذفی فصل را به پایان برسانیم.

مشکلات اخیر استقلال باعث شده تا برخی از بازیکنان این تیم در گذشته با کنایه از حل مشکلات پرسپولیس صحبت کنند. در این مورد چه خواهید گفت؟

حضور پرسپولیس و استقلال در آسیا نمایشی است و متأسفانه در طول این سال ها بارها شاهد بوده ایم که این دو تیم با مشکلات مختلفی مواجه شده اند اما اینکه بازیکنان درباره تیم مقابل صحبت کنند، درست نیست. آیا پرسپولیس در آن سال ها بدون بحران مالی و دردسر نبود؟ بسیاری از بدهی ها توسط مدیران قبلی هر دو باشگاه بازپرداخت نشده است. در این کشور صبح می خوابید و فردا قیمت دلار چند برابر می شود که بدهی ها پرداخت نشود این مشکلات پیش می آید. سقوط استقلال از لیگ قهرمانان آسیا اتفاق تلخی است. چرا باید اجازه دهیم این مشکلات پیش بیاید؟! مطمئن باشید دوباره شاهد این مسائل خواهیم بود و آخرین مورد نخواهد بود.

چند هفته پیش شایعاتی مبنی بر جدایی یحیی گل محمدی از پرسپولیس و حضور اسکوچیچ در این تیم برای فصل آینده به گوش می رسید. در این مورد چه خواهید گفت؟

محیط فضای مجازی با واقعیت متفاوت است و معمولا هر چه به پایان فصل نزدیک می شویم این شایعات مطرح می شود. گل محمدی سرمربی پرسپولیس است و یک فصل دیگر با این تیم قرارداد دارد. اتفاقات آینده را از الان نمی توان پیش بینی کرد اما می توانم بگویم که شانس قهرمانی در دو جام را داریم و تمرکزمان روی بازی های آینده است.

چرا پریرا، مهاجم برزیلی پرسپولیس تاکنون نتوانسته عملکرد مثبتی داشته باشد؟

هر بازیکنی وقتی به لیگ جدیدی می رود طبیعتا به زمان نیاز دارد تا خود را با تیم تطبیق دهد. برخی بازیکنان زود تطبیق می یابند، برخی دیرتر و برخی دیگر ممکن است اصلا موفق نباشند. پریرا بازیکن بدی نیست اما باید تلاش کند تا در پرسپولیس موفق شود.

نظرت در مورد حضور امیر گالنویی روی نیمکت تیم ملی چیست؟

برای ما فرقی نمی کند که چه کسی سرمربی تیم ملی است، زیرا مهم ترین کار حمایت از تیم ملی است. حالا که آقای کلانی انتخاب شده همه باید از این مربی حمایت کنند تا تیم ملی نتیجه بگیرد. برای این مربی و تیم ملی آرزوی موفقیت دارم.

برای حضور در کادر فنی تیم ملی با شما صحبتی نشده بود؟

نه

پس از اخراج اسکوچیچ، تیم ما با کی روش در جام جهانی نتایج خوبی کسب نکرد. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

دوست ندارم در مورد گذشته صحبت کنم، اما اگر سرمربی ایران به جای کی روش، تیم ملی را در جام جهانی هدایت می کرد، اکثر کارشناسان و رسانه ها پدرش را حذف می کردند و او را نابود می کردند. بعد از جام جهانی هیچکس توضیحی برای این نتایج نداد و رسانه ها هم واکنش خاصی به عملکرد سرمربی تیم ملی نشان ندادند.

قبول دارید که کار سختی برای قهرمانی در جام ملت های آسیا داریم؟

بله، در هر صورت تیم هایی مانند عربستان، کره، ژاپن و استرالیا در این جام حضور دارند. البته ما بازیکنان خوبی داریم و می توانیم قهرمان شویم. امیدوارم چند دهه دیگر این جام را ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید