ماجرای فروش خط تلفن همراه ناصر حجازی فاش شد

ماجرای فروش خط تلفن همراه ناصر حجازی فاش شد

خط ناصرخان کد 1 و خیلی رند بود. اکثر خبرنگاران آن را حفظ کردند و هنوز در ذهن آنها باقی مانده است. تا سه چهار ماه پیش، خط ناصرخان روشن بود، اما کم کم خانواده حجازی تصمیم گرفتند آن را خاموش کنند. در دهه اخیر به ویژه در سالگرد درگذشت و تولد ناصرخان بسیاری با این شماره تماس گرفته اند. خانم شفیع همسر وی نیز به تماس ها پاسخ داد و به درد دل هواداران گوش داد. او گفت: «مردم از سراسر جهان تماس می گرفتند. از روستاهای دورافتاده ای که حتی اسمشان را هم نشنیده بودم. از مشکلات صحبت کردند، از ناصر که دلشان برایش تنگ شده بود.» حالا اما این تذکر به گوش شخص دیگری رسیده است. آتیلا حجازی فرزند ناصرخان اطلاعات تکمیلی درباره فروش این خط به روزنامه جام جم می دهد.

چرا بعد از حدود 11 سال تصمیم به فروش خط ناصرخان گرفتید؟ خیلی وقت ها واضح و مبرهن بود که اس ام اس می فرستادند و تماس می گرفتند…

بله همین.مادر من تا جایی که امکان داشت به پیامک یا تماس پاسخ می داد. خیلی ها زنگ زدند و گفتند دلشان برای ناصرخان تنگ شده است. حدود سه چهار ماه پیش خط را خاموش کردیم. متاسفانه دخترم از بیماری رنج می برد. مادرم قسم خورده بود که اگر دخترم خوب شود، خط ناصرخان را در حراج بفروشیم و عواید آن را به کودکان سرطانی بدهیم. خدا را شکر تصمیم ما با استقبال زیادی روبرو شد. گفته می شود ارقام بالاتر از قیمت بازار است. در نهایت دوستی که نمی خواست نامش در رسانه ها ظاهر شود این سفارش را خرید. به همین دلیل نامی از آنها نبردیم.

الان دخترت چطوره؟

بله خدا را شکر خیلی بهتر است.

ارزش تقریبی خط چقدر بود؟

بین 400 تا 500 میلیون تن و چون کار خیر همیشه با برکت همراه است، این خط دو برابر قیمت فروش شد. البته خط ناصرخان با خطوط دیگر فرق داشت و خیلی ها تمایل به خرید داشتند.

چرا خریدار خط نخواست نامش فاش شود؟

به هر حال او دلیل داشت و از ما خواست نامش را نگوییم. بگذارید یک مورد جالب را به شما بگویم. مردی که خط پدرم را خریده بود در دفترچه تلفنش نوشته بود. می گفت روزی که طرف بود باور نمی کرد خط ناصرخان از او شود. به یک معنا می خواست این خط پس از مرگ ناصرخان به او برسد و به آرزویش رسید. خدا را شکر که این کار زیبا به بهترین شکل ممکن انجام شد.

یعنی این شخص با شماره ناصرخان آشناست؟

بله، او شناخته شده است، اما با پدرم کاری نداشت. در حراج اولیه بالاترین رقمی که برای خرید خط به ما پیشنهاد شد 800 میلیون تومان بود. دو نفر خط را با آن شماره می خواستند. قرار شد بین آنها قرعه کشی شود و خط به یک برسد. اما دوستی که بهت گفته بودم با من تماس گرفت. گفت خط را به چه قیمتی می خواهید بفروشید؟ رقم را گفتم که گفت 200 میلیون تن اضافه می دهد و خط را یک میلیارد تن می خرد.

ظاهراً در این مدت ایمیل دایرکت شما نیز پر از پیام است.

بله، ما به کودکان سرطانی پول می دهیم، اما خیلی ها برای کار در تاکسی های آنلاین درخواست کمک پول در خانه، جهیزیه یا ماشین کرده اند. اما ما شرمنده این همه دوست هستیم چون نذر کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید