ماجرای پاسخ یحیی گل محمدی به یک سوال

ماجرای پاسخ یحیی گل محمدی به یک سوال

پیش از انتخاب امیر گاله نویی به عنوان سرمربی تیم ملی، فدراسیون فوتبال در اقدامی عجیب و غریب که در هیچ جای دنیا دیده نشده، از 7 سرمربی بومی برای هدایت تیم ملی درخواست کرد. نکته عجیب ماجرا عدم حضور یحیی گل محمدی در بین گزینه های هدایت تیم ملی بود. شاگردان یحیی گل محمدی در این فصل هم مدعی قهرمانی لیگ برتر و هم در جام حذفی هستند.

یحیی گل محمدی هم می تواند در لیست گزینه های سرمربیگری تیم ملی ایران قرار بگیرد چرا که سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس است و قهرمانی های پیاپی با این تیم دارد. یحیی یکی از موفق ترین مربیان بومی سال های اخیر فوتبال ایران به شمار می رود و سابقه خوبی در مربیگری دارد. اما خبری از حضور او به عنوان سرمربی تیم ملی نبود و در نهایت گاله نویی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت.

یحیی که به این اتفاق هیچ واکنشی نشان نداد و مصاحبه ای انجام نداد، پس از بازی تیمش مقابل مس رفسنجان، نسبت به عدم حضورش در بین گزینه های هدایت تیم ملی واکنش کوتاهی نشان داد و به نوعی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. سرمربی پایتخت در بخش پایانی صحبت های خود در نشست خبری پس از بازی با مس رفسنجان در پاسخ به اینکه چرا در لیست گزینه های هدایت تیم ملی قرار ندارد، گفت: چیزی ندارم. برای گفتن در این مورد از سوی فدراسیون تصمیم گرفته شد که من در این لیست نباشم و نظری ندارم.»

اما چه چیزی پشت این واکنش کوتاه یحیی نهفته است؟ گل محمدی که تیمش صدر جدول و حتی رتبه دوم را از دست داد، نیاز مبرمی به کسب نتایج خوب در هفته های باقی مانده و البته دیدارهای جام حذفی دارد. یحیی به شدت تحت فشار است و حتی هواداران پرسپولیس بعد از برد مقابل مس رفسنجان به خاطر عملکرد ضعیف تیمش از او انتقاد کردند. گل محمدی در این هفته های حساس باقیمانده نمی خواهد روی مسائل حاشیه ای تمرکز کند و می خواهد هر چه دارد برای خود و تیمش برای موفقیت بگذارد.

یحیی به خوبی می داند که اگر این اتفاق نیفتد، شانس ماندن او در پرسپولیس برای فصل آینده بسیار کم خواهد بود. بنابراین دیدارهای باقیمانده پرسپولیس در لیگ و جام حذفی برای او مرگ و زندگی است. گل محمدی که حالا خود را مربی باتجربه ای می داند، می دانست که اگر نسبت به قرار نگرفتن در لیست گزینه های تیم ملی واکنش متفاوتی داشته باشد، نمی تواند مراحل بعدی را مدیریت کند و خودش و پرسپولیس گام بزرگی در پیش خواهند داشت.

بنابراین رفتاری هوشمندانه داشت و به راحتی از این سوال گذشت تا وارد حاشیه نشود. گل محمدی که روزهای بسیار سختی را سپری می کند مصمم است در لیگ و البته جام حذفی عملکرد خوبی داشته باشد و حداقل یک جام برای پرسپولیس کسب کند. اگر این اتفاق نیفتد ادامه حضورش در پرسپولیس برایش سخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید