دور زدن تحریم دیپلماسی علمی است/ پاسخ دانشجویان گلستانی به سوال امنیتی دولت

ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790175

به مناسبت 16 خطر دانش آموزان نخبه گلستانی به دفتر گلستان ما آمدند تا در میزگرد تخصصی بیشتر به نقش دانش آموزان بپردازند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ پرچم هوشیاری و بیداری جامعه این روزها در دستان آنهاست و اجازه نمی دهد 16 آذر خون همرزمان خود را بریزد.

امروز دانش آموز هوشیار صدای بلند جامعه است که با انتقادات سازنده خود دیوار ناکارآمدی مسئولان را بر روی زمین می کشد و برای رهایی از مشکلات برای آنها نقشه راه می سازد و با توجه به شرایط اقتصادی کشور تغییر و سایش بینی استکبار در حوزه اقتصادی

در همین راستا و به مناسبت 16 هازارد دانش آموزان نخبه گلستانی به دفتر ما در گلستان آمدند تا در میزگرد تخصصی بیشتر به نقش دانش آموزان بپردازند.

طلبه مؤذن جامعه است

مصطفی نوروزی فرمانده بسیج دانشگاه گلستان که در رشته عمران تحصیل می کند می گوید: شهید بهشتی طلبه را مؤذن جامعه می داند و اگر نداند نماز امت اختراع می شود.

نوروزی به ویژگی های مؤذن اشاره کرد و ادامه داد: اولین ویژگی مؤذن این است که باید حواسش به اوقات شرعی باشد و طلبه هم چنین است و اگر از مشکلات اطراف خود آگاه نباشد دیر یا زود ممکن است وارد عمل شود. یا اصلاً این به جامعه آسیب می زند.

وی خاطرنشان کرد: موذن جامعه باید جلوی چشم همه حرکت کند و اگر مؤذن بخواهد با نمازگزاران همسو حرکت کند دیگر مؤذن نمی شود و دانش آموز باید زودتر از اخبار مطلع شود و تحلیل خود را ارائه کند. به جامعه و رسیدن به مرحله دیگری از سازندگی.

این مسئول تاکید کرد: جایگاه اصلی مؤذن مسجد است، می خواهد بر اهمیت این فضا تاکید کند، مقام معظم رهبری می فرمایند مسجد قلعه است و من نباید از این فضا فاصله بگیرم و برای طلبه است و نباید از فضای علمی دانشگاه فاصله بگیرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: یک دانش آموز مانند یک مؤذن باید صدای قوی و خوبی داشته باشد که بتواند جامعه را جذب کند و اگر مؤذن جامعه ما دانش آموز صدای خوبی نداشته باشد ممکن است عملکرد او نتیجه مطلوب را به همراه نداشته باشد. “

فرمانده بسیج دانشگاه گلستان یادآور شد: اگر دانشجو در جامعه اقناع کننده خوبی نباشد موجب انفعال و رها شدن جامعه می شود و لازم است دانشجو با بصیرت و آگاهی وارد میدان شود.

نورزی خطاب به دانشجو بر تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: توجه به دانشجو در دانشگاه دو سویه است و دانشجو باید سطح آگاهی و بصیرت خود را به جایی برساند که بتواند مطالبه گر باشد.

نوروزی تاکید کرد: آزادی بیان و مکان های آزاد اندیشی و تریبون آزاد شغل زیبایی است و دانشجو باید بتواند حرف ها و انتقادات خود را در دانشگاه ها بیان کند اما نباید تنها به نام تریبون آزاد و آزاد شرایط را فراهم کنیم. -مکان های فکری که فقط منتقدان حرف را در نظام می زنند و تریبون آزاد باید چارچوب خودش را داشته باشد.

165755ad 5f77 46a5 854f 3c149d900252 خبر خاکستری

وی یادآور شد: دانش آموزان امروز باید در گام دوم بر اساس نقشه راه انقلاب عمل کنند و اکنون که حکومت اسلامی در تنگنا قرار گرفته است، دانش آموزان باید بتوانند به حل بحران های کشور کمک کنند و دولت نیز باید اراده کند. “

این مقام مسئول بیان کرد: در سال های اخیر شاهدیم که منویات مقام معظم رهبری با اقدام همه جانبه پوشش داده نشده است و از کارکنان انتظار داریم آن منویات پیشنهادی مقام معظم رهبری جامعه را رعایت کنند.

نوروزی تاکید کرد: باید فضایی در دانشگاه ها ایجاد شود که دانشجویان دغدغه ای جز تحصیل نداشته باشند اما متاسفانه در دانشگاه ها مشکلاتی وجود دارد. مثلا یکی از مشکلات ما در دانشگاه گلستان خوابگاهی است که دانشجویان از آن رنج می برند و فضای جدید دانشگاه. ضمناً چون خارج از شهر واقع شده و بخشهای مختلف آن هنوز تکمیل نشده است، مشکلاتی را برای دانش آموزان در حمل و نقل ایجاد می کند.

دور زدن تحریم دیپلماسی علمی

فرمانده بسیج خواهران دانشگاه گلستان دیپلماسی علمی را یکی از راه های دور زدن تحریم ها دانست و گفت: با کسب مهارت ها و الزامات در طول زمان اتفاقات خوبی می تواند رخ دهد.

مهدی واحدی با اشاره به اینکه صدای دانش آموز نسبت به بقیه لباس ها بلندتر است، گفت: اگر مشکلی نیاز به توضیح دارد باید بررسی کنیم که با موازین نظام و مقام معظم رهبری مطابقت داشته باشد. «اگر هیچ تناقضی وجود ندارد، در انجام آن تردید نکنید.

وی شجاعت و بصیرت را دو مولفه مهم پختگی و بیان برشمرد و خاطرنشان کرد: برای مطالبه گری باید از نصیحت اساتید و فراگیران استفاده کرد و تلفیق شجاعت و اندیشه مشکلات را حل می کند.

فرمانده بسیج خواهران بسیج دانشجویی خواهر بسیج با بیان اینکه باید از ایجاد تفرقه در فضای دانشجویی جلوگیری کرد، به راز موفقیت دانشجویان در مشاوره نگاه کرد و گفت: دانش آموز وقتی به سن بلوغ می رسد با مشاوره می تواند تصمیم درستی بگیرد. گام های مهمی برداشته است.»

b857b6a8 262b 44e2 856f 7789b8aca726 خبر خاکستری

واحدی با اشاره به اثربخشی کار گروهی بیان کرد: هنگام انجام کار جمعی یا تشکیلاتی نباید هدف از بین برود بلکه باید با شناخت توانایی های مختلف مسیر پیشرفت را تسهیل کنیم.

وی تریبون آزاد دانشجو را حرکتی مثبت خواند و گفت: موافقان و مخالفان اینگونه شنیده می شود، هرچند معتقدم آزادی بیان باید در چارچوب بیان شود.

فرمانده بسیج خواهران گلستان افزود: در سال 1388 که با گرانی بنزین همراه بود، مجمع رایگان برگزار کردیم و موافقان و مخالفان موضوع را شنیدیم. آزادی بیان توام با بصیرت بسیار حائز اهمیت است که متاسفانه برخی از مسئولان دانشگاه به آن توجهی نکردند.«بر خلاف شعارهای دولت قبل در مورد آزادی دانشجو، برخی از دانشجویان در سخنرانی های خود نظم و انضباط قرار گرفتند و بچه ها ستاره شدند.

واحدی با تاکید بر اینکه با دانش آموزان باید بر اساس شرایط سنی رفتار شود، بر لزوم کسب مهارت بیان در این گروه تاکید کرد و گفت: استفاده از جوانان باعث افزایش کارایی نظام می شود.

فرمانده خواهران دانشگاه گلستان با تاکید بر اینکه دانشجویان باید برای رفع مشکلات جامعه وارد عمل شوند، افزود: کارکنان استان به شدت کم کاری و خواب آلود بودند. به شدت مجروح شدیم. گلستان نیاز به توجه بیشتری دارد.

واحدی گفت: نمی خواهیم برای حل مشکلات حمایت صددرصدی دولتی داشته باشیم، اما نگرانی این است که به سر دانش آموزان سنگ نزنند، از وعده هایی که داده اند نترسند.

وی ارزشیابی معلمان را یکی از خواسته های دانش آموزان دانست و گفت: باید روندی طی شود که معلمان از نظر اخلاقی و علمی مورد ارزیابی قرار گیرند که متأسفانه برخی از معلمان از این دو بعد سطح پایینی دارند. روسای دانشگاه ها گاهی این کار را نمی کنند. اگر به دلیل استخدام استاد در دانشگاه کاری از دستشان برنمی آید، وجود این مشکل به بدنه دانشگاه آسیب وارد می کند.

بی اختیاری در مسیر پیشرفت از ویژگی های دانش آموز است

ابوالفضل نقیبی نیز در این میزگرد خاطرنشان کرد: 16 آذر حکایتی است که همه دانش آموزان کشور باید تاریخ آن را بدانند و اگر بفهمند که به دلیل شهادت چند دانش آموز در این روز بر اثر مخالفت با استکبار، قطعا به آن دست خواهند یافت. افکار مثبت زیاد

فرمانده بسیج دانشگاه پیام نور گلستان با اشاره به لزوم وجود روحیه مطالبه گری در بین دانشجویان نسل کنونی انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر توانمندی های خود را در عرصه های مختلف نشان داده ایم و رهبری امیدوار است دانشجو ادامه داشته باشد.

وی افزود: یکی از ویژگی هایی که دانش آموز باید داشته باشد این است که برای پیشرفت و حرکت رو به جلو توقف ناپذیر باشد و از این طریق بتواند از تجربه گذشته و جاه طلبی های مثبت برای پیشرفت کشور استفاده کند.

نکیبی گفت: دانش آموز در کشور با تحرک می تواند مثمر ثمر باشد و اگر با پیشرفت علمی و نخبه ای همراه باشد می تواند سرعت پیشرفت را افزایش دهد.

908462fc c3a6 4261 bd09 0f77e9dbe649 خبر خاکستری

فرمانده بسیج دانشگاه پیام نور گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی هرجا حماسه آفریده شد، نام دانشجویان درخشید که نشان از اهمیت فراوان دانشجویان و تأثیر این قشر در طول تاریخ انقلاب اسلامی دارد. و حتی در گام دوم انقلاب دانشجویی.» در قلب دولت جوان انقلابی.

وی حمایت از دانش آموز و اهمیت دغدغه های این قشر را نیاز به پیشرفت و فعالیت این قشر برشمرد و گفت: دانشجو اگر حمایت نشود نمی تواند تاثیرگذار باشد، زمانی که اگر مورد اعتماد و مسئولیت باشد می تواند موثر باشد. و اینکه اینها لحظاتی است که مسئولان باید به آن توجه کنند که متاسفانه در دانشگاه ها کمتر دیده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید