ماجرای گل گهر مهاجم گابنی به کجا رسید؟

ماجرای گل گهر مهاجم گابنی به کجا رسید؟

آرش شکرریز در خصوص پرونده گوهر گهر بازیکن گابنی و شکایت سه باشگاه از حضور این بازیکن در این تیم، گفت: اطلاعات ضد و نقیض دریافتی از فدراسیون فوتبال گابن به فدراسیون فوتبال ایران در صورتی که ثبت شده باشد که وی انجام می دهد. شرایط بازی در ایران را نداشته باشد، کارت بازی او باطل می شود و اجازه همراهی با تیم را نخواهد داشت، اما با توجه به اینکه این یک قانون ملی است. قوانین بین المللی نیستند. این بازیکن می تواند تا پایان مدت قرارداد خود کلیه حقوق و امتیازات خود را از باشگاه گل گهر سیرجان دریافت کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نتایج سه دیداری که این بازیکن در آن حضور داشت تغییر می کند، گفت: در صورتی که بازیکن غیرمجاز در ترکیب حضور داشته باشد، نتیجه بازی تغییر می کند. مقررات داخلی در ارزیابی صلاحیت یک بازی برای یک کشور یا یک کشور معتبر و موثر است، اما تعیین اینکه آیا یک بازیکن مجاز است یا نه، بر اساس مقررات فیفا است. فیفا می گوید بازیکن غیرمجاز به کسی گفته می شود که در بازی قبلی کارت قرمز دریافت کرده یا خارج از پنجره نقل و انتقالات به خدمت گرفته شده یا شناسنامه خود را جعل کرده است و … اما این بازیکن مشمول هیچ یک از این موارد نیست.

این حقوقدان ورزش بین المللی ادامه داد: اگر کارت بازی صادر شود اما در صدور کارت اشتباه کنند، به دلیل تخلف از قوانین و نه مقررات، کارت بازی بازیکن باطل می شود. همانطور که اشاره کردیم، این نقض قوانین بازی تعیین شده توسط فیفا نیست.

وی گفت: به طور کلی چند جنبه وجود دارد. اولاً دستورالعمل محدودیت جذب بازیکنان خارجی هنوز ابلاغ نشده است و ثانیاً در آیین نامه فیفا بازیکن فاقد صلاحیت با بازیکن غیرمجاز متفاوت است که در قوانین ما به درستی ذکر نشده و باعث سوء تفاهم شده است. این را در فصل گذشته در بازی سایپا – پیکان دیدیم که یک تعویض تکمیلی انجام شد. بازیکن غیرمجاز به کسی گفته می شود که ممنوعیت به او اعلام شده است. مثلا بازی قبلی کارت قرمز دارد. بازیکن گل گهر طبق قوانین کارت بازی گرفت و محرومیت به او ابلاغ نشد. پس از اعلام کمیته مسابقات و اعلام سازمان لیگ مبنی بر عدم صلاحیت بازی و باطل شدن کارت بازی وی و ممنوعیت حضور وی از این پس به بازیکنی غیر مجاز تبدیل می شود. در اینجا باشگاه گل گهر طبق مقررات تشریفات لازم را انجام داده و استعلامات لازم را از فدراسیون مبدا دریافت کرده است و اینکه شخصی به این ایمیل دسترسی داشته و اطلاعات نادرستی ارائه کرده است به معنای جعلی بودن ایمیل نیست.

وی افزود: قانون می گوید که مسئولیت صحت پرونده بازیکن بر عهده باشگاه است و این موضوع به صورت هوشمندانه در آیین نامه آمده است یعنی اگر به هر دلیلی مجوز یک بازیکن باطل شود تمام حقوق و حقوق این بازیکن باشگاه است. باید پرداخت کند.

دیدگاهتان را بنویسید