مادر شهیدان خالگی پور: یاد بچه هایم افتادم


ساعت: 17:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910949

مادر شهیدان خالقی پور صبح امروز دوشنبه 2 آبان 1401 مراسم خداحافظی تیم ملی از جام جهانی را بازگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان پس از آخرین تمرین در ستاد ملی فوتبال کشورمان برای اعزام به قطر برای حضور در جام جهانی 2022 راهی هتل المپیک شدند که این مراسم با حضور جمعی از مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار شد. و برخی از پیشکسوتان فوتبال .

این مراسم یک میهمان ویژه داشت و آن «فرو منحی» مادر شهیدان رسول، داود و رضا خالگی پور بود و شهروندان کشورمان از زیر قرآن مادر این شهدای عزیز عبور کردند.

مادر شهیدان خالگی پور مراسم صبح امروز را اینگونه بازگو کرد: برای تشویق بازیکنان تیم ملی رفتم. فدراسیون فوتبال از من دعوت کرد تا چند کلمه با این بازیکنان صحبت کنم. به آنها گفتم که در خانه دو برادر با هم دعوا می کنند، اما این دعوا بیرون از خانه انجام نمی شود.

مادر شهیدان خالقی پور افزود: به تیم ملی قول دادم در جام جهانی سرود کشورمان را با صدای بلند بخوانیم و با رفتارهایشان بهانه ای به دست شبکه های دشمن ندهیم و همه ما یک خانواده هستیم و باید اتحاد خود را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه بازیکنان تیم ملی فوتبال به من قول داده اند که با تمام توان در جام جهانی بازی کنند، گفت: وقتی بچه های عزیز این آب و خاک برای عزت این پرچم و این سرزمین جان خود را از دست دادند. خون پدران و مادران زیادی در دل دارند، من معتقدم بازیکنان تیم ملی که درک بالایی از این فرهنگ و این جایگاه دارند در این عرصه های رقابتی و فوتبالی برای افتخار کشورشان سنگ تمام نمی گذارند. .

خانم منحی گفت: در مراسم خداحافظی از تیم ملی عصبانی شدم. چند سال به عقب برگشتم و یادم آمد که چگونه فرزندانم را به جبهه فرستادم. این بازیکنان هم به عنوان سرباز کشورمان به جام جهانی رفتند و در واقع اهداف یکی است. یک فوتبالیست شماره 7 که اسمش را فراموش کرده بودم پیراهنش را به من داد. گفت این هدیه من به توست اما تو هم قول می دهی برای من دعا کنی.

وی گفت: بازیکنان قول دادند یک روز بعد از جام جهانی برای ناهار به محل ما بیایند. من مهمان نواز هستم و اکثر روزها ناهار مهمان دارم. بارها از ژنرال ها و فرماندهان نظامی با من تماس می گیرند و می گویند مامان برای ناهار به خانه شما می آییم. بازیکنان فوتبال مثل بچه های من هستند و خوشحال می شوم بعد از جام جهانی میزبان آنها باشم.

داود خالقی پور در یکم اسفند سال 62 و تنها چند ساعت پس از شهادت ابراهیم حامت در عملیات خیبر به شهادت رسید. شهیدان رسول و علیرضا در سال 67 در عملیات مرصاد در آغوش یکدیگر ندای حق را سر دادند. همچنین حاج محمود خالقی پور پدر شهیدان خالقی پور که از رزمندگان دفاع مقدس بوده و سابقه مبارزه در لبنان با رژیم صهیونیستی را دارد و سالها مدال رنگ جانبازی را بر گردن داشت. گردن وی در تیرماه 1384 و در سن 89 سالگی در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) به دلیل فرزندان و همراهانش به شدت مجروح شد.

دیدگاهتان را بنویسید