ما آماده کمک به تحقیق در مورد ترور شیرین ابوعقلی هستیم


ساعت: 07:54
تاریخ انتشار: 91/02/23
کد خبر: 1838412

سخنگوی کاخ سفید گفت واشنگتن آماده کمک به تحقیق درباره کشته شدن روزنامه نگار فلسطینی توسط افراط گرایان صهیونیست است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الجزیره، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد واشنگتن آماده کمک به تحقیق درباره ترور اخیر شیرین ابوعقله، روزنامه نگار فلسطینی است که اخیراً توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

سخنگوی کاخ سفید گفت: ما آماده کمک به تحقیقات درباره ترور شیرین ابوعقلی هستیم، اما از ما درخواستی نشده است.

از سوی دیگر کاخ سفید اعلام کرد: اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین در حال بررسی ابعاد این حادثه هستند و ما از آنها می خواهیم که این کار را به صورت شفاف و همه جانبه انجام دهند.

در همین حال، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تشییع جنازه شیرین ابوعقله گفت که وی هرگز تحقیقات مشترک با رژیم صهیونیستی را نمی پذیرد زیرا این رژیم مسئول کشته شدن این روزنامه نگار فلسطینی است.

محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین در مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعقلی گفت: امروز با شیرین ابوعقله، شهید فلسطین و قدس و شهید راه حق و آزادی بیان و نماد زنان فلسطینی خداحافظی می کنیم. و مبارزان رسانه ای.شیرین قهرمان جان خود را فدای آرمان خود و ملتش کرد.او حامل پیام صداقت و ولایتمداری بود و رنج مادران شهدا و اسرا و رنج قدس و اردوگاه، تحصن و تکرار حملات (نظامیان صهیونیست) به شهرها و روستاها.

وی افزود: قتل شیرین اولین جنایت نیست و ده ها خبرنگار فلسطینی جان خود را از دست داده اند. ما اشغالگران اسرائیلی را مسئول کامل ترور ابوعقله می دانیم. با این جنایت نمی توانند حقیقت را پاک کنند.

محمود عباس گفت: این جنایت نباید بدون مجازات بماند. ما تحقیقات مشترک با مقامات اسرائیل را رد می کنیم زیرا آنها مرتکب این جنایت شده اند و آنها آن را باور ندارند.

وی گفت: ما برای محاکمه جنایتکاران به دادگاه کیفری بین المللی خواهیم رفت.

رئیس سازمان خودگردان ادامه داد: تصمیم داریم مدال ستاره قدس را به شهید شیرین ابواکلا بدهیم.

گفتنی است مراسم وداع با پیکر شیرین ابواکله خبرنگار شبکه الجزیره بعدازظهر پنجشنبه در شهر رام الله در مقر تشکیلات خودگردان فلسطین با حضور محمود عباس برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید