ما معتقدیم که تحریم های یکجانبه آمریکا علیه مسکو غیرقابل قبول است


ساعت: 18:23
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821874

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که نباید شرایطی فراهم شود تا همه کشورهای دیگر هزینه تحریم های یکجانبه واشنگتن را بپردازند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ژائو لیجیانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) گفت که پکن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه مسکو را غیرقابل قبول می‌داند زیرا همه کشورهای دیگر در نهایت باید هزینه آن را بپردازند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در کنفرانس خبری روزانه خود گفت: ایالات متحده یک قدرت بزرگ است و مسئولیت ویژه ای برای رعایت قوانین نظام اقتصادی جهان و حفظ ثبات آن دارد. نباید شرایطی فراهم شود که همه کشورهای دیگر مجبور به پرداخت هزینه تحریم های یکجانبه واشنگتن شوند.

به گفته این دیپلمات چینی، دولت آمریکا باید اشتباهات قدیمی خود را اصلاح کند و مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین را تسهیل کند. ژائو گفت: «جنگ و تحریم تنها انتخاب نیستند.

در 24 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پاسخ به درخواست کمک از سوی رهبران جمهوری های خودخوانده دونباس، «عملیات نظامی ویژه» را در اوکراین آغاز کرد. وی تاکید کرد که مسکو هیچ برنامه ای برای اشغال خاک اوکراین ندارد و تنها هدفش غیرنظامی کردن و غیرنظامی کردن این کشور است. از آن زمان، ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بریتانیا و همچنین تعدادی دیگر از کشورها اعلام کردند که تحریم هایی را علیه اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه اعمال خواهند کرد.

پیش از این، هوآ چونینگ، سخنگوی دیگر وزارت خارجه چین، با اشاره به تحریم های آمریکا و دست اندازی به دارایی های دیگر کشورها از جمله ایران و روسیه، واشنگتن را دزد دریایی شماره یک اقتصادی جهان توصیف کرده بود.

او دیروز (سه شنبه) در توییتی نوشت: با خیال راحت کلاه دنیا را از سر بردار (QE). مسدود شدن ذخایر ارزی ایران (فارکس). توقیف دارایی های افغانستان مسدود کردن 300 میلیارد دلار از ذخایر طلا و ارز روسیه و دارایی های خارجی موسسات و افراد این کشور. این قطعا برای تبدیل شدن ایالات متحده به راهزن شماره یک اقتصادی جهان کافی است.

روسیه اعلان جنگ را «اعلان جنگ» علیه خود خواند و با اتخاذ برخی اقدامات متقابل سعی در مقابله به مثل کرد. ولادیمیر پوتین اخیراً اعلام کرد که مسکو برای فروش گاز به برخی از “کشورهای غیردوست” روبل، پول ملی کشورش را مطالبه خواهد کرد.

انتهای پیام/م/

دیدگاهتان را بنویسید