مبادله متوالی دلار بین کانال 30 و 40!/ آیا باید به دلار 40 هزار تومانی عادت کنیم؟

مبادله متوالی دلار بین کانال 30 و 40!/ آیا باید به دلار 40 هزار تومانی عادت کنیم؟

پس از چندین ماه فراز و نشیب، بازار فارکس هنوز در هیچ کانال ثابتی قرار نگرفته است. موضوعی که در کانون بررسی های دیده بان ایران از دو کاناله شدن دلار قرار داشت، اهمیت پیدا کرد.

آیا دلار چهل هزار تومانی هم به دلار سی و بیست هزار تومانی عادت می کند یا رئیس جمهور با بازگرداندن کارت مبادله به نفع پاستور موافقت می کند؟

با خداحافظی صالحی از ساختمان شیشه ای و تکیه فرزین به صندلی بانک مرکزی، اذهان و رسانه ها معطوف تصمیمات رئیس جدید بانک مرکزی برای کنترل بازار رو به رشد ارز شد. اما کمتر کسی فکر می کرد دولتی که ارز تک نرخی را به نام جراحی اقتصادی و در قالب توده ای متعفن از صحنه تصمیمات اقتصادی خود حذف کرد، دوباره به همان سیاست روی آورد! این بار اما به مبلغ 28500 تومان که هیچکس نمی داند این رقم بر چه اساسی تعیین شده و از کجا آمده است..!

ضمن اینکه این انتقاد متوجه تیم اقتصادی دولت است که اگر ارز تکی خوب بود چرا حذف شد و اگر بد بود چرا برگشت؟ آیا وقت آن نرسیده که سیاست خارجی دولت آقای رئیسی مسیر خود را مشخص کند تا شب عید امسال مانند سال های گذشته به کابوس خانواده ها تبدیل نشود یا وعده های انتخاباتی رئیس جمهور محقق شود تا با هر حرکتی رئیس جمهور آمریکا دلار دو هزار تومان افزایش می یابد نروید و نگرانی مردم برای آینده شان دو چندان نمی شود؟!

گفتنی است در مناظره های انتخاباتی سال 1400 ادعای اقتصادی عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی دولت روحانی از سوی رئیس جمهور رد شد و امروز این منتقد درجه یک دولت هر چه که باشد. گفت ؛ این موضوع به واقعیت تبدیل شده و همتی با بررسی تصمیمات دولت و نقد آن به نوعی تاثیر تحریم ها و عدم تصمیم گیری صحیح در کابینه را یادآوری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید