محدودیت های عجیب دوران حرفه ای غیرمنتظره یحیی گل محمدی; وقتی سرمربی پرسپولیس خودکشی می کند

محدودیت های عجیب دوران حرفه ای غیرمنتظره یحیی گل محمدی;  وقتی سرمربی پرسپولیس خودکشی می کند

موضوع موفقیت یا شکست نیست. پرسپولیس امسال هم اگر قهرمانی خود در لیگ برتر را تکرار کند، نتوانسته از برخی مشکلات چشم پوشی کند. هدف این مقاله خودزنی لفظی سرمربی سرخپوشان است. یحیی گل محمدی از زمان حضورش در پرسپولیس تاکنون مصاحبه های جنجالی زیادی انجام داده است. بسیاری از صحبت های او رنگ و بوی عذرخواهی و پیش بینی دارد و حتی صدای طرفداران خودش را بلند می کند. اما همه اینها را کنار می گذاریم و روی سه مثال خاص تمرکز می کنیم. جملات عجیبی که زمینه های منفی زیادی را به سمت گل محمدی کشاند.

10 روز پیش با اوساگونا تماس گرفتم

در مجموع پروژه حضور یحیی گل محمدی در پرسپولیس بسیار پیچیده و مشکوک بود. مدیران وقت باشگاه پرسپولیس وانمود کردند که قصد بازداشت گابریل کالدرون را دارند اما اینطور نشد و مدت ها پیش با یحیی به توافق نهایی رسیدند. او در میانه باشگاه شهر خودرو نیز تحت فشار قرار گرفت تا رضایت نامه گل محمدی را بدهد و البته برخلاف میل او این کار را انجام داد. در حالی که همه چیز خوب و روتین به نظر می رسید، گل محمدی در حاشیه اولین تمرین پرسپولیس گروه را کنار گذاشت و به خبرنگاران گفت: حدود 10 روز پیش به باشگاه گفتم اوساگونا را جذب کند. این جمله در آن زمان جنجال زیادی به پا کرد و مشخص کرد که داستان عبور کالدرون از مدت ها قبل آغاز شده است. بدتر از همه اینکه اوساگونا مانند بسیاری از خریدهای یحیی عملکرد خوبی نداشت و به یک امتیاز منفی در کارنامه او تبدیل شد.

من خودم در پروژه تخریب پرسپولیس هستم

این جمله یحیی گل محمدی امروز در فضای مجازی زیاد تکرار می شود؛ اظهار نظر بسیار عجیب که معلوم نیست سرمربی پرسپولیس بر چه اساس گفته است. گل محمدی آبان سال گذشته در مقابل غرغرهای همیشگی خود گفت: همه می دانند که بعد از 5 قهرمانی سنگ اندازی های زیادی جلوی تیم می شود و نمی خواهند این موفقیت ها ادامه پیدا کند. امیدوارم اشتباه کرده باشم اما شاید یکی از پروژه های برد و نابودی پرسپولیس باشم. امیدوارم این اتفاق نیفتاده باشد و من اشتباه می کنم.» هیچ کس نمی دانست منظور جان چیست. یعنی وزارت ورزش او را آورد تا پرسپولیس را خراب کند؟ یعنی سرمربی پرسپولیس در تمام این مدت با چنین ذهنیتی کار کرده است؟ احتمال خوشبینانه این است که یحیی آنقدر صحبت کرده و عذرخواهی کرده که این جمله بی معنی ناخواسته حذف شده است. کسی که زیاد حرف می زند همیشه اشتباهات زیادی می کند.

پول بیشتری از بازیکنان گرفتم

یکی از آخرین جملات جنجالی یحیی گل محمدی همین یک ماه پیش از زبان او بیرون آمد. سرمربی پرسپولیس طبق معمول با انتقاد از مشکلات مالی گفت: فصل رو به پایان است و بازیکنان ما فقط حدود 50 درصد پول را دریافت کرده اند. البته به خاطر نوع قراردادی که گرفتم دستمزد بیشتری گرفتم و حدود 65 درصد گرفتم.» این جمله بسیار عجیب بود، زیرا مربیان معمولا رویکرد متفاوتی دارند و تمام تلاش خود را می کنند تا ابتدا بازیکنان به منابع مالی دسترسی داشته باشند. بازیکنی که می‌داند مربی‌اش برای او فداکاری می‌کند، با قدرت بیشتری مبارزه می‌کند، اما وقتی بازیکن احساس می‌کند که مربی بیش از دیگران به خودش اهمیت می‌دهد، داستان عوض می‌شود. شاید بخشی از افت انگیزه قرمزها در این فصل ریشه در همین موضوع داشته باشد. آیا جنگندگی، انرژی و قدرت بازیکنان امروز پرسپولیس با دوران برانکو قابل مقایسه است؟

دیدگاهتان را بنویسید