محدودیت های هوشمند کرونا را از اوایل دسامبر اجرا کنید

محدودیت های هوشمند کرونا را از اوایل دسامبر اجرا کنید

دکتر مصطفی گانی درباره آخرین اخبار اجرای طرح محدودیت های هوشمند کرونا که از اوایل آذرماه در حوزه سفر و ترافیک ابلاغ شد، گفت: اعلام شده که سامانه امید اجرایی می شود و این موضوع در حال حاضر البته در ستاد ملی کرونا تایید شده است. “البته کار بر روی این سامانه روز به روز تشدید می شود، این سامانه در سه استان قزوین، کردستان و آذربایجان غربی به صورت آزمایشی اجرا شد و به جای اینکه همه مردم را درگیر بیماری کرونا کند. محدودیت ها، فقط گروه ها

وی افزود: روند کار در این سامانه و در طراحی محدودیت های هوشمند بر اساس تحلیل و رصد اطلاعات جمعی از تمامی دستگاه های کشور است. یعنی همه اطلاعات از همه دستگاه های موجود است و بر اساس نظارت هوشمند به جایی که باید بروند برای اعمال محدودیت جلو می روند. در حال حاضر، اساس تجزیه و تحلیل داده ها در این سیستم بر اساس واکسیناسیون است. این محدودیت ها برای افرادی که واکسینه نشده اند اعمال می شود.

وی افزود: در عین حال در خصوص شناسایی عروق کرونر مثبت هنوز بخش خصوصی برای انجام آزمایش در استان ها فراخوان نشده است و باید منتظر شناسایی و انجام آن از سوی مسئولان استانی و روسای دانشگاه ها باشیم.

غنی با بیان اینکه در این مرحله از طرح مبتنی بر واکسیناسیون افرادی که واکسینه شده اند اکنون آزادتر هستند، افزود: افرادی که واکسینه نشده اند اکنون محدودیت هایی دارند. مثلاً اگر می خواهند با هواپیما سفر کنند، حتماً واکسینه شده باشند.

غنی ادامه داد: در عین حال این محدودیت ها علاوه بر حوزه تردد و رفت و آمد، به تدریج شامل حوزه ها و اقدامات دیگری از جمله حمل و نقل، فرهنگی و غیره نیز می شود. اعمال محدودیت هایی در قالب این سامانه به تدریج علاوه بر ترافیک و سفر. شامل اتوبوس، تاکسی و غیره است.

وی گفت: اکنون سامانه هوشمند محدودیت ها از ابتدای آذرماه آماده راه اندازی است و زیرساخت ها به بهترین شکل ممکن متصل شده است. البته کار در قالب این سیستم پیش رونده است و به تدریج در حوزه های مختلف در حال پیشرفت است.

دیدگاهتان را بنویسید