حقیقت عمومی با اعمال «محدودیت های هوشمند کرونا» / از «شاخ های اینستاگرام» تا «دم تلگرام» مطابق با تخریب دولت

ساعت: 16:43
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1790066

اجرای طرح مهار هوشمند کرونا از امروز در حالی آغاز شد که همان افرادی که پیش از این بر طبل اپوزیسیون علیه دولت کوبیده بودند، این بار برای دستگیری افراد بدون اطلاع قبلی از اجرای این طرح انتقاد کردند.

بر اساس گزارش ها گزارشگر اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا; اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا امروز دوشنبه ۱۵ آذرماه بر اساس اطلاعات قبلی آغاز شد. شرح مختصری از طرح این است که اطلاعات افرادی که واکسن تاج را دریافت کرده اند با کد ملی در درگاه ارتباطی وزارت بهداشت و «سامانه امید» ثبت می شود. بنابراین از امروز محدودیت‌ها با کارت واکسن اعمال می‌شود، یعنی افرادی که کارت واکسن کرون دارند با رعایت مقررات بهداشتی می‌توانند در داخل خانه حضور یابند.

به عبارت دیگر، شهروندانی که با دو نوبت واکسن خود واکسینه شده‌اند، می‌توانند با ارائه کارت دیجیتال و کد ملی واکسن خود، آزادانه به اماکن عمومی پرتردد مانند سینما، مترو، پایانه‌های مسافربری و شهرهای قرمز و نارنجی سفر کنند.

افراد واکسینه شده در روز چقدر باید پرداخت کنند؟

حال سوالی که در ذهن بسیاری از مردم ایجاد می شود این است که هموطنان خود که بنا به دلایلی از واکسینه شدن خودداری کرده اند چه باید بکنند؟ پاساژ جمله کوتاهی است به معنای پرداخت جریمه به این صورت که مجازات افراد واکسینه نشده براساس درخواست کد ملی افراد از طریق سامانه های هوشمند صورت می گیرد.

438b2c15 b238 4da7 8984 07dff3a3fad9 خبر خاکستری

امروز به محض انتشار خبر آغاز محدودیت های تاج گذاری، بسیاری از کانال ها و گروه ها در شبکه های اجتماعی آغاز این طرح را نقض حقوق شهروندی خواندند.

یکی از محبوب ترین گروه ها در این زمینه نوشت: “محدودیت های هوشمند کرون اعمال شده است. از امروز، دولت حقوق مدنی را به شدت نقض می کند.

دولت جدید به تدریج ماهیت خود را نشان می دهد و قصد دارد تعداد بیشتری از این افراد را در حصر خانگی نگه دارد

چرا از قبل اعلام نمی کنید؟

حتی خبرگزاری … که از طرف دولت جدید هم به این اقدام معترض است که من از سایتش اسکرین شات گرفتم.

«نباید از دولت پرسید که آیا حقوق اجتماعی برای شهروندان قائل است یا خیر؟

با این حال، نمی توان به همه اعتراضات یک به یک رسیدگی کرد. اما وجه اشتراک همه کتب آسمانی این است که همگی مضمونی مشترک دارند و معتقدند دولت از این طرح برای محدود کردن مردم و پوشش بیش از پیش استفاده کرده است که با توجه به مطالب فوق اشاره می کند. به امید اینکه برای تنویر افکار عمومی و اشتباهات دوستان و دشمنان مفید واقع شود.

اولین: انصافاً می‌توان گفت که ماه‌ها پیش وزارت بهداشت اعلام کرد که برنامه‌ای برای محدود کردن افرادی که از واکسینه شدن خودداری می‌کنند، دارد. این موضوع بارها در اخبار مکتوب و نانوشته آمده است; به خصوص از اولین روزهای آذرماه، خبر محدودیت های هوشمند که علاوه بر کارکرد مورد بحث، تصمیمی برای جایگزینی محدودیت تردد شبانه و سفرهای بین شهری بود، بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی داشت. بنابراین به راحتی می توانید با جستجوی ساده در اینترنت مطمئن شوید.


8b3e7edf eae9 475f 8068 7252a4f9afb3 خبر خاکستری

دومین: با محدودیت‌های هوشمند، حضور مردم در مکان‌های عمومی و اجتماعی محدود می‌شود. بر اساس اصول اولیه علوم اجتماعی، افراد در روابط دوجانبه موظف به اطاعت از قانون هستند و همانطور که مردم از دولت ها و دولت ها خدمات اجتماعی خاصی را انتظار دارند، دولت ها نیز از شهروندان خود انتظار دارند که قانون را رعایت کنند. بنابراین به موازات حضور ما در جامعه و فعالیت های روزمره زندگی مردم، در شرایطی که ولیعهد هر روز صدها نفر از هموطنان و هموطنان ما را قربانی می کند، نمی توان از واکسیناسیون خودداری کرد و این اقدام را امری شخصی دانست. قدرت؛ زیرا تمامی قوانین محدود کننده کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری در فضایی به نام مکان های عمومی و اجتماعی تعریف و تدوین شده است.

eeea9fd2 c1e8 42b0 a4d3 666cf2794b45 خبر خاکستری

سوم: هیچ دولتی قبول نمی کند که پس از هزینه های هنگفت درمان بیماری عروق کرونر و تهیه و خرید واکسن و تزریق آن به افراد مختلف که فرآیندی زمان بر و پرهزینه است، کسانی که نمی خواهند واکسینه شوند دچار سوءتفاهم شوند. خود را تنها می گذارند. حال پاسخ اصلی به این سوال و نکته مهم در هشدار کارشناسان سازمان جهانی بهداشت این است که آنها بارها در رسانه ها از خطر ایجاد سایر جنبه های تاج صحبت کرده و هشدار داده اند که این اتفاق بیشتر برای افرادی می افتد که از دادن واکسن امتناع کرد.

ce7d6f9e 2021 4647 a5cb b9d8a6e5c070 خبر خاکستری

چهارم: چرا دولت باید افرادی را که به دلایلی از واکسینه شدن خودداری کرده اند نادیده بگیرد؟ اما خون این مردم رنگارنگتر از سایر هموطنانی است که گاهی در شرایط سخت واکسینه می شدند و صف های طولانی را تحمل می کردند.

e5ab2e62 a673 42d9 a4cb 7fc3508e3e06 خبر خاکستری

پنجم: شکی نیست که هیچ یک از واکسینه شده ها نمی خواستند واکسینه شوند. زیرا وادار کردن مردم به کاری در مورد واکسیناسیون هیچ لذت و فایده ای ندارد جز اینکه ده ها میلیون هموطن واکسینه شده تاج نه ضمانت نامه دریافت کرده اند و نه ضمانت. این واکسن سلامت یا زندگی آنها را به خطر نمی اندازد و آنها را به خطر نمی اندازد. به همین دلیل است که هر هموطن با انجام وظیفه اجتماعی و با رضایت قلبی واکسینه می شود به این امید که هر چه زودتر تاج ریشه کن شود و خانواده ها دوباره گرد هم آیند و تجارت رونق یابد. بنابراین افرادی که از واکسینه شدن خودداری کرده اند در دستیابی به سلامت عمومی و قطع زنجیره انتقال تاج سرزنش شده و فرصت ها را برای این هدف مشترک و ارزشمند از دست داده اند.

09f95147 90d3 4115 a694 0de486896a1d خبر خاکستری

ششم: اما در مورد افرادی که با نخود خنک شده اند و ناآگاهانه و بی خبر از دنیای اخبار، شروع محدودیت های هوشمندانه با حبس خانگی و حبس و … گره خورده است. باید گفت از قضا دولت سیزدهم دغدغه بازگشت به وضعیت قبل را دارد که تاج دارد و به همین دلیل تمام وقت و تلاش خود را صرف برچیده شدن هر چه سریعتر تاج کرد. نمونه آن اطلاعیه شماره یک وزارت کشور است که بعدازظهر دیروز با عنوان «اقدامات جدی وزارت کشور برای کاهش بیماری عروق کرونر قلب» در رسانه ها منتشر شد که برای علاقمندان کافی است. تیتری برای کشف حقیقت؛ البته اگر به دنبال حقیقت باشند.

اخرین حرف

عموم مردم از دولت انتظار دارند که با تمام کسانی که از واکسینه شدن خودداری کرده اند، جدی و منفی برخورد کند. زیرا بی توجهی به شورش این افراد آزار و اذیت دیگر هموطنانی است که واکسینه شده اند. بدون شک، این واکسن را می توان تا حدی از یک بیماری کشنده که به گفته کارشناسان آزاردهنده خواهد بود و تا سالیان سال در کنار هم وجود خواهد داشت، نجات داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید