اجرای محدودیت های کرونر هوشمند از اوایل آذر / توسعه تدریجی محدودیت های واکسن

ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783556

یکی از اعضای کمیته علمی کرون ایالتی با بیان اینکه اکنون مبنای تحلیل داده ها در سیستم هوشمند محدودیت ها مبتنی بر واکسیناسیون است، افزود: بر این اساس، محدودیت ها برای افرادی اعمال می شود که واکسینه نشده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر مصطفی گانی در خصوص آخرین اخبار اجرای طرح محدودیت های هوشمند کرونا که اوایل آذرماه در حوزه سفر و ترافیک ابلاغ شده بود، گفت: اعلام شد که سامانه امید اجرا می شود مصوبه ستاد ملی تاج و تخت. البته کار در این سامانه روز به روز تشدید می شود. این سامانه در سه استان قزوین، کردستان و آذربایجان غربی به صورت آزمایشی اجرا شد و به جای درگیر شدن کل جمعیت از نظر بیماری های عروق کرونر قلب، تنها گروه های هدف را شامل می شود.

وی افزود: روند کار در این سامانه و در طراحی محدودیت های هوشمند بر اساس تحلیل و رصد اطلاعات جمعی از تمامی دستگاه های کشور است. یعنی همه اطلاعات از همه دستگاه های موجود است و بر اساس نظارت هوشمند به جایی که باید بروند برای اعمال محدودیت جلو می روند. در حال حاضر، اساس تجزیه و تحلیل داده ها در این سیستم بر اساس واکسیناسیون است. این محدودیت ها برای افرادی که واکسینه نشده اند اعمال می شود.

وی افزود: در عین حال در خصوص شناسایی عروق کرونر مثبت هنوز بخش خصوصی برای انجام آزمایش در استان ها فراخوان نشده است و باید منتظر شناسایی و انجام آن از سوی مسئولان استانی و روسای دانشگاه ها باشیم.

غنی با بیان اینکه در این مرحله از طرح مبتنی بر واکسیناسیون افرادی که واکسینه شده اند اکنون آزادتر هستند، افزود: افرادی که واکسینه نشده اند اکنون محدودیت هایی دارند. مثلاً اگر می خواهند با هواپیما سفر کنند، حتماً واکسینه شده باشند.

غنی ادامه داد: در عین حال این محدودیت ها علاوه بر حوزه تردد و رفت و آمد، به تدریج شامل حوزه ها و اقدامات دیگری از جمله حمل و نقل، فرهنگی و غیره نیز می شود. اعمال محدودیت هایی در قالب این سامانه به تدریج علاوه بر ترافیک و سفر. شامل اتوبوس، تاکسی و غیره است.

وی گفت: اکنون سامانه هوشمند محدودیت ها از ابتدای آذرماه آماده راه اندازی است و زیرساخت ها به بهترین شکل ممکن متصل شده است. البته کار در قالب این سیستم پیش رونده است و به تدریج در حوزه های مختلف در حال پیشرفت است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید