محدودیت های کرونری پیک ششم به صورت هوشمند اعمال می شود/ امکان تعطیلی کامل فعالیت های مختلف وجود ندارد.


ساعت: 18:15
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1811068

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: ستاد ملی کرونا با بهره گیری از تجربیات پیام رسان های قبلی به سمت مرزهای هوشمند حرکت کرده است تا با مدیریت هوشمند، ضمن کاهش عوارض و مرگ و میر، سرعت عوارض اقتصادی و اجتماعی را مدیریت کند. «علل آموزشی و فرهنگی بیماری عروق کرونر قلب نیز باید به حداقل برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; دکتر حسن بختیاری ظهر امروز در حاشیه جلسه مشترک شورای هماهنگی ثبت احوال و شورای استانداری زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 6 شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، اظهار کرد: محدودیت های کرونا با توجه به شرایط اعمال می شود. شهرها محدودیت های وضعیت قرمز مربوط به دوره های قبل است.

وی خاطرنشان کرد: سطح ایمنی جامعه به دلیل واکسیناسیون گسترده افزایش یافته است، ضمن اینکه با استفاده از تجربه پیک های قبلی به سمت مدیریت هوشمند بیماری ها حرکت کرده ایم.

بختیاری افزود: در پیک های قبلی به دلیل عدم آگاهی از ماهیت ویروس و نحوه مقابله با آن، باید تدابیری را در نظر می گرفتیم تا تا حد امکان عوارض را به حداقل برسانیم و در اوج فعلی نیز با اقدامات بیشتری عمل می کنیم. اطلاعات و دانش».

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان گفت: با توجه به طولانی شدن بیماری عروق کرونر که 2 سال طول می کشد، امکان تعطیلی کامل کلیه مراکز اقتصادی، آموزشی، ورزشی، تحقیقاتی و غیره مانند گذشته وجود ندارد. و صدمات جبران ناپذیر.» وارد می شود.

وی گفت: در نتیجه ستاد ملی کرونا با استفاده از تجربیات پیک‌های قبلی، به سمت محدودیت‌های هوشمندانه برای مدیریت هوشمند حرکت کرده است، ضمن اینکه کاهش عوارض و مرگ‌ومیر، تبعات اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی ناشی از بیماری‌های عروق کرونر قلب نیز حفظ می‌شود. به حداقل برسد.

بختیاری با اشاره به نحوه برگزاری کلاس ها در دانشگاه خاطرنشان کرد: تصمیم بر این است که کلاس ها به صورت حضوری برگزار شود و قبل از تاج 4 از 17 کلاس به صورت مجازی برگزار شود که در استان زنجان نیز حداقل در دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

وی افزود: دانشگاه ها نیز باید با کنترل واکسیناسیون و پایش مستمر بیماری در بین دانشجویان و پیش بینی قرنطینه و سایر مشکلات، در جهت کاهش عوارض ناشی از بیماری گام برداشته و به کلاس های حضوری بروند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان در خصوص تصویب سفر رئیس جمهور به این دانشگاه گفت: جلسات منظم و مستمری به صورت هفتگی با حضور مدیران مربوطه دانشگاه برگزار و مصوبات بررسی و تعیین می شود. به تفصیل.” چه اقداماتی باید در مورد هر پروژه خاص انجام شود.

وی با بیان اینکه مصوبات جلسه قبل هر هفته رصد می شود، افزود: خوشبختانه پروژه های معلق و نیمه تعطیل در حال فعال شدن هستند و طبق گفته پیمانکاران با سرعت بیشتری پیش می روند.

بختیاری با بیان اینکه وام ها در دو حوزه است، خاطرنشان کرد: یکی مربوط به اتمام پروژه ها، دیگری مربوط به تجهیز پروژه ها است که بخشی از آن توزیع و هزینه می شود و بخشی دیگر در حال پیگیری است.

وی افزود: مهلت قانونی برخی وام ها تا پایان سال و برخی دیگر تا سال آینده است. این کار را نکنید و افراد ممکن است زودتر از این خدمات استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان درباره پایان ششمین اوج تاج و تخت گفت: پیش بینی های متفاوتی وجود دارد اما نمی توان به طور قطعی گفت هر چند در روزهای اخیر افزایش چندانی نداشته ایم اما هنوز نمی توانیم با اطمینان بگوییم.”

وی گفت: از یک طرف رفتار ویروس و از طرف دیگر رفتار مردم است. تا چه حد باید کاهش یابد و تا چه اندازه باید پروتکل های بهداشتی در خرید رعایت شود. مراکز خرید، رستوران ها و نمایشگاه های بهاره و در محیط های مختلف؟

بختیاری خاطرنشان کرد: هرچه مردم پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند، پایان قله تاج نزدیکتر می شود.

وی در خصوص روند بستری شدن کودکان در بیمارستان نیز گفت: متاسفانه مشکلی که ما با اومیکرون داریم این است که 20 درصد درگیری ها مربوط به کودکان است.

بختیاری با بیان اینکه روند بستری شدن در بیمارستان در حال بازگشت به ماهیت این ویروس است، گفت: بستری شدن در سطح جهان، کشور و استان زنجان افزایش یافته است، اما آمار بیمارستان های اطفال زنجان کمتر از آمار جهانی است.

وی با بیان اینکه کل بخش اطفال بیمارستان آیت الله موسوی زنجان به بیماران عروق کرونر اطفال اختصاص دارد، گفت: تاج گذاری تخت ICI و کمبود تخت نداشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان در خصوص استفاده از ظرفیت بیمارستان های غیر دانشگاهی و غیردولتی برای بستری بیماران کرون گفت: به بیمارستان های غیردولتی مراجعه کردیم.

وی با بیان اینکه مشکل این است که تکمیل بخش ها، بخش های برق و عملیات برق باعث اختلال در انصراف و خدمات رسانی به مردم می شود، گفت: از تابلوهای آنها مشخص شدیم که تابلوها از ابتدا به طور مرتب پر شوند.

بختیاری با بیان اینکه برخی بیمارستان ها از جمله تامین اجتماعی همکاری های بسیار خوبی داشته اند، افزود: همکاری برخی بیمارستان ها نیز ضعیف بوده است چرا که برای تامین سهمیه بیماران کرونر با هم همکاری کرده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید