اعمال محدودیت های شدید کرونری در کشور

اعمال محدودیت های شدید کرونری در کشور

وزیر امور خارجه کمیته علمی کووید 19 گفت: مدارس، دانشگاه‌ها، رستوران‌ها، کنسرت‌ها، هتل‌ها و مکان‌هایی که جمعیت زیادی دارند باید طی چهار هفته آینده به شدت محدود شوند و نباید در آن مکان‌ها بازگشایی شوند.

دکتر حمیدرضا جماعتی روز یکشنبه در حاشیه اجلاس سراسری علم کووید 19 افزود: توصیه می‌شود تجمعات عمومی اعم از رستوران‌ها، کنسرت‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها به ویژه در مراسم شب یلدا و دورهمی و مهمانی‌ها محدود شود. درخواست دادن.

وی ادامه داد: این محدودیت ها باید از امروز حداقل تا چهار هفته آینده اعمال شود تا فرصتی برای جلوگیری از ظاهر شدن پیک Omicron داشته باشیم.

دبیر کمیته ملی علوم کووید 19 گفت: اگر پروتکل های بهداشتی به خوبی رعایت نشود، طی چند هفته آینده با پیک Omicron در کشور مواجه خواهیم شد.

این گروه با یادآوری اینکه سرعت انتشار سویه جدیدی از ویروس کرونا به نام omicron چندین برابر سریعتر از ویروس دلتا است، از مردم خواست پروتکل های بهداشتی را به شدت رعایت کنند.

مطمئن شوید که افراد واکسینه شده اند

وی همچنین به افرادی که واکسن کرون را تزریق نکرده اند توصیه کرد که در اسرع وقت این واکسن را دریافت کنند.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید 19 افزود: همچنین افرادی که هنوز دوز دوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند باید به موقع مرحله دوم واکسن را دریافت کنند.

جماعتی تاکید کرد: افرادی مانند سالمندان که 2 دوز واکسن به آنها تزریق شده نیز همین دوز را مصرف کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سویه اومیکرون در نسل جوان بیشتر مشاهده می شود، بنابراین این افراد باید در سنین 12 تا 18 سالگی در اسرع وقت واکسینه شوند.

محققان آفریقای جنوبی سویه جدیدی از ویروس تاج را شناسایی کرده اند که با نام B.1.1.529 شناخته می شود که دارای جهش های متعدد است.

سازمان بهداشت جهانی این گونه جدید را هشدار دهنده معرفی کرده و بر اساس ترتیب الفبای یونانی آن را Omicron نامیده است. این سویه جدید در بیش از 40 کشور شناسایی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید