تظاهرات گسترده علیه محدودیت های کرونری در اتریش

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ده ها هزار اتریشی شنبه شب در وین علیه محدودیت های اعمال شده برای جلوگیری از انتشار ویروس کووید 19 در این کشور از جمله تزریق اجباری واکسن کرونا و دستور قرنطینه خانگی برای افراد واکسینه نشده تظاهرات کردند.

حدود 1400 پلیس برای تماشای تظاهرات وارد وین شدند که حدود 44000 نفر در آن شرکت کردند و پس از آن تظاهرات مشابهی در پایتخت اتریش هفته گذشته برگزار شد.

به گزارش رویترز، پلیس اتریش اعلام کرد که سه نفر به دلیل جرایمی از جمله استفاده از آتش بازی و استفاده بی احتیاطی از ماسک دستگیر شده اند. به گفته پلیس، خبرنگارانی که این رویداد را پوشش می دادند با گلوله های برفی و یخ مورد حمله قرار گرفتند و در این حملات یک خبرنگار زخمی شد.

هربرت کیکل، رهبر حزب راست‌گرای آزادی اتریش، در صحبت با معترضان، از واکنش دولت وین به همه‌گیری ویروس تاج انتقاد کرد و گفت که مردم نمی‌دانستند توسط دولت زیر پا گذاشته می‌شوند و اعتراضات ادامه خواهد یافت.

بر اساس گزارش تظاهرات دیگری در اتریش، حدود ۲۵۰۰ نفر به محدودیت های کرون در کلاگنفورت و ۱۵۰ نفر در لینز تظاهرات کردند.

به گزارش رویترز، دولت اتریش اولین کشور در اروپای غربی بود که ماه گذشته قرنطینه مجدد کرد و گفت با توجه به افزایش تعداد موارد ابتلا، از فوریه واکسیناسیون را اجباری می کند.

در جریان تظاهرات، معترضان در وین بنرهایی با مضمون «نه به واکسیناسیون اجباری» و «کودکان ما را متوقف کنید» حمل می کردند و شعارهای «ما مردم هستیم» و «مقاومت» را سر می دادند.

اتریش با 8.9 میلیون نفر جمعیت از سال گذشته تاکنون 1.2 میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا و بیش از 13000 مورد مرگ را ثبت کرده است.

14000921000021 Test PhotoL خبر خاکستری

14000921000020 Test PhotoL خبر خاکستری

14000921000019 Test PhotoL خبر خاکستری

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید