تظاهرات گسترده در برلین علیه گرانی


ساعت: 23:15
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910452

روز شنبه هزاران آلمانی در تظاهرات بزرگی در پایتخت این کشور به قیمت های بالا اعتراض کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هزاران شهروند آلمانی روز شنبه در تظاهرات گسترده در برلین، پایتخت این کشور شرکت کردند.

تظاهرکنندگان به افزایش قیمت سوخت و افزایش هزینه های زندگی اعتراض کردند و خواستار مالیات بیشتر برای شرکت های بزرگی شدند که از بحران انرژی سود می برند.

چند روز پیش اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد که تورم این کشور در ماه اکتبر از حد پیش بینی ها فراتر رفته و به رقم بی سابقه 10.4 درصد رسیده است. این رقم بالاتر از انتظارات بازار 10.1 درصد بود.

اداره آمار فدرال آلمان در اطلاعیه خود نوشت: از زمان آغاز جنگ در اوکراین، قیمت انرژی به میزان قابل توجهی افزایش یافته و تأثیر قابل توجهی بر سطح تورم داشته است. قیمت انرژی در آلمان در اکتبر 2022 نسبت به اکتبر 2021 43 درصد افزایش یافت.

قیمت مواد غذایی در آلمان بیش از میانگین افزایش یافت و نسبت به ماه مشابه سال گذشته 20.3 درصد رشد نشان داد.

این دفتر مسئول انتشار آمارهای اقتصادی در دولت آلمان نیز اعلام کرد: افزایش چشمگیر قیمت ها بیش از حد انتظار در روند اقتصادی همراه با تداوم اختلالات در زنجیره تامین به دلیل همه گیری کووید-19 باعث شده است. اثر صعودی بر تورم

چند روز پیش دفتر آمار اتحادیه اروپا، یورواستات، گزارش داد که سطح تورم این اتحادیه در ماه سپتامبر رکورد تاریخی خود را شکست.

آمارهای منتشر شده توسط یورو استات نشان می دهد که در سپتامبر امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تورم در تمامی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به 10.9 درصد افزایش یافته است.

بحران انرژی در اروپا و آمریکا و افزایش قیمت نفت و گاز در این کشورها پس از اعمال تحریم های گسترده علیه روسیه به بهانه انجام عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس و آغاز جنگ با اوکراین رخ داد. مسکو برای مقابله با تحریم‌های یک‌جانبه غرب، کاهش صادرات گاز به تعدادی از کشورهای اروپایی، خواستار پرداخت هزینه واردات انرژی از روسیه به روبل شده است.

کارشناسان می گویند زمستان تاریک اتحادیه اروپا آغاز شده است زیرا آنها نمی توانند وابستگی خود را به واردات نفت و گاز به صفر برسانند، با وجود اینکه برنامه گسترده انرژی های تجدیدپذیر را اجرا کرده اند، اما حداقل زمستان امسال باید تاریک باشد. سردترین زمستان اروپا

دیدگاهتان را بنویسید