محمد محبی پرید؟ پشت صحنه مخمصه جدید استقلالی ها

محمد محبی پرید؟  پشت صحنه مخمصه جدید استقلالی ها

محمد محبی، وینگر فنی بوشهری ها در سپاهان گلزنی کرد و در دوران مربیگری ویلموتس به تیم ملی دعوت شد. در ماجرای خرید نهایی مقانلو از سپاهان، محبی با پیشنهاد تیم سانتا کلارا در پرتغال روبرو شد و مدیران سپاهان نیز محبی را برای خرید شهریار از این باشگاه پرتغالی قرار دادند.

محبی در فصل گذشته بیشتر نیمکت نشین بود و نتوانست آنطور که باید و شاید در لیگ پرتغال به نتیجه برسد. همین مشکل باعث شد محبی تیم ملی را از دست بدهد. نیمکت نشینی مداوم، از دست دادن حضور در تیم ملی و دریافت چند پیشنهاد خوب از ایران باعث شد محمد تصمیم به بازگشت بگیرد و بخواهد در سال منتهی به جام جهانی در ایران بازی کند.

استقلال که مشتری جدی این بازیکن بود مذاکرات فشرده ای با باشگاه سانتا کلارا و شخص محبی انجام داد و در نهایت موفق شد با این باشگاه پرتغالی به توافق برسد. محبی با این تیم قراردادی یک ساله امضا کرد و یکی از بازیکنان اصلی تیم ریکاردو ساپینتو محسوب می شود.

درخشش محیبی او را به تیم ملی بازگردانده و این احتمال وجود دارد که از این بازیکن به عنوان یکی از کارگزاران جام جهانی یاد شود. پس از اینکه فتح الله زاده جانشین آجارلو شد، مدیرعامل جدید استقلال خیلی زود اعلام کرد که برای قسط دوم قرارداد محبی باید چندین میلیارد به باشگاه سانتا کلارا بپردازد، در غیر این صورت قرارداد این بازیکن به صورت خودکار فسخ می شود و استقلال باید برای پرداخت مبلغ 600 هزار یورو به باشگاه پرتغالی پرداخت کند. موضوعی که سر و صدای زیادی در فضای فوتبال کشور به پا کرد و هواداران استقلال را به انتقاد از مدیرعامل سابق تیم خود کشاند.

داستان رضایت موهابی سانتا کلارا در نوع خود هم جالب است و هم کمی عجیب. پرسپولیس و استقلال برای جذب سعید صادقی، وینگر گلزن رقابت سختی داشتند و در نهایت آقای پاسگل فصل گذشته لیگ برتر پرسپولیس را انتخاب کرد. رفتن صادقی به پرسپولیس باعث شد تا هواداران استقلال از آیریلو و همکارانش انتقاد کنند و تیم مدیریتی آبی ها تحت فشار شدید قرار بگیرد. آگرلو با نظر ساپینتو به سراغ خرید محبی رفت تا او را به کار بگیرد و جوی که در فضای هواداران استقلال علیه او ایجاد شده بود را به نوعی آرام کند.

جدا از استقلال که مشتری جدی محبی بود، سپاهان و پرسپولیس هم به خرید این وینگر بوچهری چشم دوخته بودند و مدیران سانتا کلارا که اخبار و اتفاقات فوتبال ایران را از طریق چندین نماینده دنبال می کردند، به یکباره قیمت توافق محبی را دو برابر کردند. این کار را انجام دادند باشگاه استقلال که تحت فشار زیادی بود با پرداخت این مبلغ به باشگاه سانتا کلارا موافقت کرد و قرار شد این مبلغ در دو قسط به این باشگاه پرتغالی پرداخت شود اتفاقی که اکنون تبدیل به یکی شده است. از دغدغه های اصلی مدیریت جدید استقلال و فتح الله زاده باشگاه استقلال باید به تعهدات خود در خصوص جذب محبی عمل کند.

باشگاه سانتا کلارا پیش از این و در زمان پرداخت قرارداد همیشگی مغانلو با پرسپولیس همین کار را کرده بود اما مدیران وقت پرسپولیس زحمت پرداخت چنین پولی را به خود ندادند و مغانلو از سپاهان رفت. با احتساب پول توافق و دستمزد خود محبی، این بازیکن به یکی از گران قیمت ترین بازیکنان این فصل لیگ برتر تبدیل خواهد شد.

نکته جالب و عجیب در مورد انتقال محیبی به استقلال این است که قرارداد این بازیکن تنها برای یک فصل و به صورت قرضی امضا شده و بند دائمی در آن وجود ندارد. در واقع مدیران استقلال برای حضور وینگر فنی در تیم خود در فصل آینده باید دوباره با مدیران سانتا کلارا بنشینند و با آنها به توافق برسند.

دیدگاهتان را بنویسید