مخالفت وکلای پدر و مادر مهسا امینی با نظریه کمیسیون پزشکی قانونی

مخالفت وکلای پدر و مادر مهسا امینی با نظریه کمیسیون پزشکی قانونی

روز جدید : حضور پزشکان به عنوان مشاور و قیم والدین در جلسه پزشکی قانونی می تواند صحت و شفافیت رسیدگی به علت مرگ مهسا را ​​به والدین اطمینان دهد.

مهدی بیک اولی وکلای پدر و مادر دم مهسا در لایحه خود خطاب به بازپرس ویژه قتل بازپرسی دادسرای جنایی تهران به گزارش کمیسیون حقوقی پزشکی قانونی اعتراض کردند و گفتند که علت مرگ مهسا در این گزارش به وضوح مشخص نشده است. . وکلا درخواست کرده اند که پرونده برای بررسی علت فوت به هیأت پزشکی دیگری ارجاع شود و با دعوت از 5 نفر از 10 نفر جراح مغز و اعصاب و متخصص مغز و اعصاب، متخصص قلب و روانپزشک به وکالت والدین، پرونده را انتخاب کنند. . به گزارش نیک باخت در گفت و گوی ویژه «تراست»، درخواست حضور متخصصان مغز و اعصاب، مغز و اعصاب، قلب و روان و روانپزشکان خانواده به این دلیل است که آنها و وکلا فاقد دانش تخصصی پزشکی و حضور پزشکانی هستند که به عنوان مشاور و قیم والدین معرفی می شوند. در جلسه پزشکی قانونی توانست والدین را به صحت و شفافیت تحقیقات در مورد علت مرگ مهسا متقاعد کند. علت معرفی این پزشکان جدای از دانش و تجربه آنها که در سطح ملی و بین المللی شناخته شده است، عدم فعالیت فعلی آنها در مطب های دولتی و خصوصی و سابقه طولانی تدریس و آموزش در زمینه مغز و اعصاب و جراحی در دانشگاه های تهران است. در علوم پزشکی و مراکز استانهای بزرگ مانند تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز و کرمانشاه. دعوت از این پزشکان باعث افزایش اعتبار و تسلط بر نظریه پزشکی حقوقی و ایجاد اعتماد عمومی و کاهش درد و رنج والدین مهسا از مرگ دلخراش فرزندشان می شود.

مهدی بیک اولی وکلای پدر و مادر دم مهسا در لایحه خود خطاب به بازپرس ویژه قتل بازپرسی دادسرای جنایی تهران به گزارش کمیسیون حقوقی پزشکی قانونی اعتراض کردند و گفتند که علت مرگ مهسا در این گزارش به وضوح مشخص نشده است. . وکلا درخواست کرده اند که پرونده برای بررسی علت فوت به هیأت پزشکی دیگری ارجاع شود و با دعوت از 5 نفر از 10 نفر جراح مغز و اعصاب و متخصص مغز و اعصاب، متخصص قلب و روانپزشک به وکالت والدین، پرونده را انتخاب کنند. . بودن

به گزارش نیک باخت در گفت و گوی ویژه «تراست»، درخواست حضور متخصصان مغز و اعصاب، مغز و اعصاب، قلب و روان و روانپزشکان خانواده به این دلیل است که آنها و وکلا فاقد دانش تخصصی پزشکی و حضور پزشکانی هستند که به عنوان مشاور و سرپرست والدین آورده شده اند. در جلسه پزشکی قانونی توانست والدین را به صحت و شفافیت تحقیقات در مورد علت مرگ مهسا متقاعد کند. علت معرفی این پزشکان جدای از دانش و تجربه آنها که در سطح ملی و بین المللی شناخته شده است، عدم فعالیت فعلی آنها در مطب های دولتی و خصوصی و سابقه طولانی تدریس و آموزش در زمینه مغز و اعصاب و جراحی در دانشگاه های تهران است. در علوم پزشکی و مراکز استانهای بزرگ مانند تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز و کرمانشاه. دعوت از این پزشکان باعث افزایش اعتبار و تسلط بر نظریه پزشکی حقوقی و ایجاد اعتماد عمومی و کاهش درد و رنج والدین مهسا از مرگ دلخراش فرزندشان می شود.

نیکبخت ضمن بیان دلایل اعتراض وکلای اولیای دم مهسا به نظریه پزشکی قانونی، اظهار داشت: گزارش کمیسیون پزشکی حقوقی بر اساس بررسی های مراجع قضایی، پرونده بالینی مهسا در بیمارستان کساری، گزارش اورژانس 115. و همچنین گزارش پرستار وظیفه حاضر در کلانتری جهت امنیت اخلاقی. با وجود اینکه بیش از سه هفته از اعلام نمایندگی مان می گذرد و من و همکارم چندین بار به تحقیقات مراجعه کرده ایم، اما هنوز از منشاء پرونده فوت مهسا و روند تحقیقاتی که برای روشن شدن میزان انجام شده اطلاعی نداریم. از این حادثه از جمله نحوه دستگیری مهسا در پارک طالقانی و جهت گیری های وی که از ساعت 5/6 عصر روز سه شنبه 31 شهریور ماه سال جاری تا زمان فوت وی قادر به دسترسی به وانت گشت ارشاد نبودیم و نمی توانیم. بدونید کدام تحقیق، گزارش پزشکی قانونی مستند بوده است. بنابراین ما قویاً درخواست دسترسی به پرونده اصلی و تحقیقات را داریم. وکلای دم مهسا بر پایبندی خود به محرمانه بودن روند تحقیقات تاکید کردند و گفتند تنها از طریق رسانه ها و چند نسخه از پرونده و بدون روشن شدن روند تحقیقات و نقش فرد یا افرادی که مهسا و مهسا را ​​دستگیر کرده اند از موضوع مطلع شده اند. مردی که توسط آن برده و به مرکز پلیس امنیت اخلاقی در خیابان وزیرسکا منتقل شده است، امکان حمایت از حقوق والدین وجود ندارد و این وضعیت ابهامات مربوط به نحوه مرگ را برطرف نمی کند و بر این موضوع می افزاید. پیچیدگی موضوع حقوقدانان مدعی هستند در گزارش کمیسیون پزشکی قانونی به تحقیقات قوه قضائیه به عنوان نظریه کارشناسی اشاره شده است. اصل این است که این تحقیقات باید به طور کامل در اختیار والدین و وکلای آنها باشد. بدون دسترسی به پرونده اصلی و تحقیقات، نمی توانیم دلایل متعدد اعتراض را به طور کامل توضیح دهیم.

نیکبخت افزود: وکلا در لایحه خود دلیل اصلی اعتراض و رد گزارش را به اختصار به شرح زیر بیان کردند. بخش اصلی گزارش کمیسیون پزشکی قانونی، پرداختن به سوابق بیماری تیروئید مهسا و عمل وی در بیمارستان میلاد تهران است. پدر مهسا در جلسه کمیته ۱۸ مهرماه به طور کامل به سوالات متخصص تیروئید حاضر در جلسه و مقامات قضایی پاسخ داد و اعلام کرد که مهسا از بیماری تیروئید رنج می برد و همچنین پس از جراحی مغز توسط دکتر شیروانی زیر نظر دکتر شیروانی سیامک شیوا فوق تخصص غدد اطفال و دکتر امیر بهرامی فوق تخصص غدد بزرگسالان در تبریز بودند و این پزشکان داروهای دقیق را برای او تجویز کردند و مهسا نیز آنها را مصرف کرد. با آخرین نسخه؛ او هر روز نصف قرص هیدروکورتیزون و نصف قرص لووتیروکسین استفاده می کند و گاهی شب ها از اسپری دسموپرسین استفاده می کند. در آخرین نتیجه آزمایش ارائه شده به تحقیق و مربوط به یک ماه قبل از حادثه (22/05/1401) مشخص شد که کلیه غدد وی (از جمله تیروئید و آدرنال) به درستی کار می کنند و پزشک متخصص بر اساس آخرین آزمایش انجام شده است. وی هیچ تغییری در روند درمان و مصرف داروهای تجویز شده ایجاد نکرد و از وی خواست تا یک سال دیگر برای معاینه مجدد مراجعه کند. بر این اساس، نظریه کمیسیون که اعلام کرد به دلیل عدم وجود نتایج آزمایشات مربوطه و سوابق ارجاع به پزشکان متخصص، ارزیابی کفایت درمان دارویی به دلیل عدم آگاهی از غده مهسا امکان پذیر نیست. روند درمان او متخصص غدد بود و عملاً دلیلی برای ایجاد اختلال در عملکرد محور تالاموس-هیپوفیز و غدد تحت امر (تیروئید و آدرنال) پس از جراحی تومور کرانیوفارنژیوم نداشت.

به همین دلیل در بند الف گزارش کمیسیون پزشکی قانونی آمده است که نظریه کمیسیون «…عدم وجود نتایج آزمایشات مرتبط و سوابق ارجاع به پزشکان متخصص، ارزیابی کفایت درمان وی امکان پذیر نیست». به دلیل عدم اطلاع پزشکان محترم اعضا کمیته و افراد خارج از کمیته نمی توانند در مورد روند درمان غده فوق کلیوی و تیروئید مهسا صادق باشند.بررسی مجدد علت فوت در کمیته دیگری با حضور پزشکان اعلام شده به روش فوق، ابهامات موضوع را برطرف خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید