مدارس باید بازگشایی شوند/ محدودیت تردد به اروپا اعمال شده است

ساعت: 15:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۱
کد خبر: 1799797

وزیر کشور گفت: در برخی از کشورهای آفریقایی به دلیل کنترل این بیماری محدودیت های ترافیکی برداشته شده است اما در برخی کشورهای اروپایی مانند اروپا محدودیت ترافیکی وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی وزیر کشور ظهر امروز (سه شنبه) در حاشیه جلسه ستاد کرونا در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه بحث تردد خارجی مجددا مطرح شد. در گذشته یکسری محدودیت‌ها اعمال شده و به مدت دو هفته اعمال می‌شود.»

وی با بیان اینکه محدودیت ها در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، گفت: مقرر شد تا تردد به کشورهای همسایه بازگردد و افرادی که تست PCR منفی و کارت واکسن دو دوز دارند، اجازه ورود پیدا کنند.

وحیدی در خصوص قاچاق در کشورهای دیگر گفت: در برخی از کشورهای آفریقایی به دلیل بیماری کنترل شده محدودیت های ترافیکی برداشته شده است اما در برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه، فرانسه و انگلیس محدودیت های ترافیکی اعمال شده است و ما محدودیت های ترافیکی را انجام می دهیم. در حال مطالعه در کشورهای دیگر هستند.”

وی افزود: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد بحث تردد مرزهای زمینی بود که با تاکید بر رعایت دقیق پروتکل ها و داشتن کارت واکسن قاچاق انجام می شود. با توجه به سیگنال های دریافتی از وضعیت مرزی باید بررسی های بیشتری انجام شود.

وزیر کشور در خصوص حلقه های آموزشی گفت: حلقه های آموزشی با درصد بالایی از افرادی که دوز اول و دوم مصرف کرده اند مانعی برای بازگشایی نیست و باید بازگشایی شوند. همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم منعی برای برگزاری کلاس‌های حضوری ندارند و نیازمند بازگشایی به‌ویژه در مقطع کارشناسی ارشد و آزمون هستند. دلیلی برای برگزاری آزمون ها و کلاس های حضوری وجود ندارد.

واحدی افزود: مدارس ابتدایی مشمول بازگشایی هستند و هنوز نیاز به واکسن زیر 12 سال در ستاد ملی کرونا تایید نشده است.

وزیر کشور با اشاره به فازهای مختلف طرح هوشمند خاطرنشان کرد: این طرح وارد مرحله چهارم مدیریت هوشمند شد.

واحدی همچنین درباره برخورد با متخلفان از پروتکل‌ها بیان کرد: ادارات و وزارتخانه‌ها مقرر کردند کارمندان تحت نظر باشند و کارمندانی که واکسینه نشده‌اند مرخصی بدون حقوق دریافت کنند. رانندگان در حوزه حمل و نقل برون شهری و درون شهری نیز از طریق پیامک واکسینه شده اند و در صورت عدم رسیدگی به این موضوع به مرور زمان نمی توانند مقررات را رعایت کنند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید