مدا: تکواندو در جهان رونق گرفته است/ بازی های همبستگی کشورهای اسلامی از مسابقات قهرمانی آسیا سخت تر است


ساعت: 14:07
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881139

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: افتخار این قهرمانی ما را فراموش نمی کند که کار سخت تری در پیش داریم. مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در راه است که سخت تر از این هم خواهد بود. نسبت به قهرمانی آسیا

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مینو مداح، سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در پاسخ به سوالی مبنی بر شرایط فنی مسابقات و اینکه حریفان را در این رقابت ها چگونه می بینید، اظهار داشت: تیم ملی تکواندوی بانوان در این مسابقات چه شرایطی دارد. مسابقات سوئینگ قهرمانی جهان تکواندو آسیا با حضور ورزشکارانی از کشورهای چین، کره، فیلیپین، اردن و ازبکستان برگزار شد که همگی برای کسب بهترین مدال ها آمده بودند. در 6 وزن هم شرکت کردیم و خدا را شکر توانستیم نتایج خوبی کسب کنیم و با دست پر برگردیم.

وی گفت: با کسب این عنوان کار ما سخت شده است و در مورد کشورهای اسلامی که جلوتر از ما هستند کارمان سخت تر از قهرمانی آسیا می شود که باید در همه مسابقات مدال بگیریم. .

مدا سطح بالای تکواندو در جهان را برجسته کرد و افزود: همه مسابقات سخت است و همه کشورها با ورزشکاران برجسته برای کسب مدال به میدان می روند. چون تکواندو در دنیا سرعت گرفته و همه کشورها حرفی برای گفتن دارند.

وی در خصوص شرایط تیم ملی تکواندو گفت: در حال حاضر تکواندوکاران اردوهای مستمری دارند و می توانند در مسابقات زیادی تجربه کسب کنند. در ادامه مسابقات قهرمانی آسیا رقبایی داشتیم که برای اولین بار به رقابت پرداختند و انتظار داریم با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای حضور ورزشکاران در مسابقات مختلف بتوانیم. برای اعزام تیمی مجرب به مسابقات پیش رو.

وی به مسابقات پیش رو کشورهای اسلامی اشاره کرد و افزود: باید 8 وزن را به مسابقات کشورهای اسلامی اعزام کنیم. 8 وزن برای کادر فنی در نظر گرفته شده است اما ممکن است یکی دو وزن را حذف کنیم و تغییرات کوچکی در تیم ایجاد کنیم.

مدا در خصوص فعالیت های انجام شده قبل از اعزام تیم به مسابقات قهرمانی آسیا گفت: برای قهرمان شدن به صورت گروهی و تیمی تلاش می کنند و مواردی مانند روانشناسی، بدنسازی، کادر فنی تاثیرگذار بوده است. همه موارد از روزهای اول اردو برقرار بود و سعی کردیم از ابتدای اردو تا پایان مسابقات این موارد را رعایت کنیم تا بتوانیم به این نتیجه برسیم. حتی قبل از مسابقه رقبا را از فضای مجازی حذف کردیم و مصاحبه ای نداشتیم و بچه ها با غیرت مقابل حریفان به میدان رفتند.

سرمربی تیم ملی حمایت های مالی فدراسیون تکواندو را بسیار موثر ارزیابی کرد و افزود: زمانی که ورزشکاران از نظر مالی در امنیت باشند قطعا بخشی از درگیری های روحی و فکری متسابقان و کادر فنی برطرف می شود و متسابقان نیز این موضوع را برطرف می کنند. تمرکز بر آموزش گاهی اوقات انگیزه های بیرونی با پاداش مسئولان می تواند آنقدر در ورزشکار موثر باشد که باعث ماندگاری ورزشکار بر سکوی قهرمانی شود و به خواست خداوند با حمایت مادی و معنوی مسئولان اتفاقات خوبی خواهد افتاد. اتفاق بیفتد و ورزشکاران مردم را خوشحال کنند.

مداح تیم ملی تکواندو بانوان گفت: افتخار این قهرمانی ما را فراموش نمی کند که کار سخت تری در پیش داریم و از این به بعد کارمان سخت تر خواهد شد. مسابقات همبستگی را داریم. صعود کشورهای اسلامی که حتی از مسابقات قهرمانی آسیا هم سخت تر خواهد بود. بعد از بازگشت بلافاصله تمریناتمان را از سر گرفتیم و در جلسه فنی که با اعضای کادر فنی برگزار کردیم به آنها گفتیم که پرونده قهرمانی آسیا اینجا تمام شده و نباید مغرور شد. ماه سختی در پیش داریم و باید بهترین کار را انجام دهیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید