مراسم تشییع پیکر امین ترح امروز برگزار می شود


ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899959

مراسم ختم امین طرح عصر 6 مهر در مسجد النبی (ص) از ساعت 16:30 الی 18 واقع در خیابان شریعتی جنب مجموعه ورزشی پیام با حضور همکاران و دوستان این هنرمند برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم ختم امین طرح که در دومین روز مهرماه درگذشت، چهارشنبه 15 مهرماه از ساعت 16:30 الی 18 در مسجد پیامبر اعظم (ص) واقع در خیابان شریعتی به نشانی تهران برگزار می شود. مجموعه ورزشی پیام با حضور همکاران و دوستان هنرمند.

امین طرح پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان دوم مهر در سن 69 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

او متولد مرداد 1332 است و در طول نیم قرن فعالیت بازیگری خود، نقش های ماندگاری در سینما، تئاتر و تلویزیون خلق کرد و با تاسیس موسسه آموزشی در عرصه بازیگری، چهره های شاخص سینمای ایران را معرفی کرد.

از آثار تاریخی سینمای ایران می توان به «مرگ یزدگرد» ساخته بهرام بیضایی، «پرنده کوچک خوشبختی» ساخته پوران درخشنده، «پاییز» ساخته رسول صدر عاملی، «سرب» مسعود کیمیایی، «مادر» به کارگردانی ما اشاره کرد. می توان به علی حاتمی، «مجلس» به تهیه کنندگی ابراهیم وحیدزاده و «سارا» به کارگردانی داریوش مهرجویی اشاره کرد.

او همچنین در سریال های تلویزیونی زیادی حضور داشت و یکی از نقش های ماندگار او نقش ابن سینا بود. «سربداران»، «شیخ مفید»، «آپارتمان»، «سفر سبز»، «معصومیت از دست رفته» و «جرحات» از دیگر سریال های معروف این بازیگر هستند که برای بسیاری از طرفدارانش ضبط می شود.

دیدگاهتان را بنویسید