مراسم تعزیه خوانی در دهه آخر صفر در بیرجند برگزار می شود


ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898048

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

زمزم از برگزاری مراسم عزاداری و روضه خوانی 29 و 30 شهریور در بیرجند خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقسیدعلی زمزم صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به مناسبت دهه آخر ماه صفر مراسمی در دو نقطه از بیرجند برگزار می شود، افزود: این مراسم به همت گروه تاسیری حضرت سیدالشهدا(ع) است. شهدای (ع) روز سه شنبه 29 شهریور ماه جاری در حسینیه حاجی آباد بیرجند و چهارشنبه 30 شهریور ماه در حسینیه امام رضا (ع) برگزار می شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشا آغاز می شود افزود: به تصویر کشیدن واقعه کربلا، مظلومیت امام حسین (ع) و رساندن پیام عاشورا به جهانیان از جمله اهداف برگزاری مراسم تلاوت است.

وی با اشاره به نقش موثر تعزیه در اندیشه های جامعه گفت: تعزیه خوانی با محتوای اسلامی می تواند نقطه آغازی برای برنامه ریزی وقایع کربلا برای نسل جوان و گسترش فرهنگ عاشورا باشد. فرهنگ عزت و کرامت در سطح جامعه است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در مراسم عزاداری مردم در قالب هنر تعزیه با اهداف قیام عاشورا آشنا می شوند که ما آن را در اختیار داریم. امید است شاهد رواج هنر تعزیه در روستا باشیم.

لازم به ذکر است این مراسم با همکاری و مشارکت دانشگاه جامع علمی کاربردی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، منطقه ویژه اقتصادی استان، مراکز علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی می باشد. استان، اداره نذورات و خیریه شهرستان بیرجند، مرکز علمی کاربردی شهرستان بیرجند، موسسه فرهنگی هنری افق هزاره و هیئت حاجی آباد حسینی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید