ارتقای سطح فنی تعزیه با برگزاری چرخه استعدادیابی شبیه خوانی هنرمندان بسیجی


ساعت: 16:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890398

معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان از مشاهده نتایج چرخه استعدادیابی شبیه خوانی این نهاد در پیشرفت فنی و هنری شرکت کنندگان این دوره در اجرای ایام محرم امسال خبر داد. دعاها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الله سلطانی در گفتگو با صاحب نیوز در خصوص تاثیرات برگزاری چرخه استعدادیابی تقلید کتابخوانی در سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان در برنامه های دهه محرم امسال با بیان اینکه یکی از محورهای این دوره وی با بیان اینکه در این محور «ایجاد نقش‌ها» است، به شرکت‌کنندگان ارائه می‌دهیم تا سرفصل‌های تدریس شده را در یک دوره عملیاتی‌تر به کار گیرند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج هنرمندان خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت کنندگان این دوره در سال جاری در رویدادهای مختلف کشور حضور یافتند و به دلیل مهارت هایی که کسب کرده بودند مورد توجه هیئت های تعزیه چوانی قرار گرفتند و ادامه دادند. این موارد را در شهرستان بم استان کرمان، شهرستان سبزوار در استان خراسان رضوی و شهرستان نطنز استان اصفهان داشتیم.

وی گفت: شرکت کنندگان مقیم اصفهان و شهرستان های مجاور استان در دوره استعدادیابی سرود تقلیدی سازمان بسیج هنرمندان به مدت هشت روز در حسینیه مجتمع فرهنگی امام حسین (ع) خمینی شهر با همکاری همکاری می کنند. با شهرداری این شهر این برنامه را اجرا کرد که با استقبال خوب مردم مواجه شد و به گفته مردم پیشرفت نسبی در منطقه تعزیه محسوس است.

معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج هنرمندان استان اصفهان تلاوت را یکی از میراث فرهنگی ارزشمند به جا مانده از نسل های گذشته دانست که برای آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ عاشورا و رسالت حضرت اباعبدالله(ع) انجام می شود. حسین (علیه السلام) و ارتقای سطح هنری و فن تعزیه دلیل دستیابی هر چه بیشتر به این هدف است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید