مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با سخنرانی حجت الاسلام عالی در زنجان برگزار می شود.


ساعت: 16:23
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1840028

در جلسه ستاد به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد در استان زنجان مطرح شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مراسم گرامیداشت سالروز رحلت امام خمینی (ره) ساعت 18 روز 14 خردادماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بزرگواری در امامزاده برگزار می شود. سید ابراهیم زنجان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; جلسه بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد در استان زنجان ظهر امروز (پنجشنبه 29 اردیبهشت) به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد.

حجت الاسلام علی ناصر رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در این نشست گفت: نگاه اندیشمندان، مورخان و فرهیختگان به شخصیت امام خمینی (ره) این است که تاریخ آینده ایشان را بهتر خواهد شناخت.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: امام راحیل تنها شخصیت قرن بود و انقلابی که ایشان خلق کردند به عنوان معجزه قرن شناخته می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در دو سال اخیر که وضعیت تاج و تخت در کشور حاکم بود، مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بیشتر مجازی بود و مراسم حضور تاج شیوع ویروس بسیار محدود بود. . در سال های گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه باید هر لحظه و هر روز به یاد امام فقید باشیم، اما 14 خرداد بهانه ای است برای توجه بیشتر به شخصیت آن حضرت، گفت: باید به اقداماتی که ایشان برای نجات انسان های آزاده در سراسر جهان انجام داده است، توجه کنیم. زیرا معرفی مقام عالی حضرت راحیل یکی از مصادیق تبیین جهاد است

حجت الاسلام ناصر خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دشمن همواره تحریف شخصیت و جایگاه امام خمینی (ره) بوده است اما رهبر معظم انقلاب اسلامی از آن به عنوان یک شاخص یاد می کنند.

وی افزود: تبیین و ترویج پیام قیام خونین 15 خرداد، پیوند سه عنصر مردم، رهبری و دین، بازخوانی اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تبیین حضور پرشور مردم در راهپیمایی امام راحل و مراسم تشییع از مهمترین رویکردهای امسال است.» که به اطلاع کلیه دستگاه ها و نهادهای ذیربط می رسد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مراسم اصلی سالگرد رحلت امام خمینی (ره) ساعت 18 روز 14 خردادماه برگزار می شود، گفت: مراسم (عج) در زنجان برگزار می شود. .

وی در ادامه به تشریح وظایف محوله برای هر یک از دستگاه ها پرداخت.


* نیاز به فضای کافی برای ایجاد جریان

سردار ابوالفضل طهماسبی جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در این دیدار گفت: استان زنجان آماده انجام اقدامات لازم است.

وی با بیان اینکه امروز مقام معظم رهبری و اندیشه های امام خمینی (ره) در شبکه های مختلف تحریف می شود، گفت: این امر وظایف ما را سخت می کند و در این زمینه نباید تدافعی عمل کنیم، بلکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری. انقلاب تهاجمی عمل کند.

سردار طهماسبی گفت: با تاکید بر بیانات گام دوم انقلاب و مشارکت بالای و آگاهانه مردم در گفتمان سازی برای برگزاری مراسم باشکوه به ترویج اندیشه های امام راحل خواهیم پرداخت.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به خروج کاروان رهسپار امام از تبریز گفت: سلطانیه و هورامدره به همراه فرمانداران این شهرستان ها به این کاروان خوش آمدید.

وی با بیان اینکه هر نهاد و هرکسی باید بر اساس رسالت خود برای برگزاری مراسم ارتحال امام راحل برنامه ریزی کند، گفت: در این مراسم باید نهری عمل کنیم که نهر از همان فضا شروع شود تا شهر و مکان مراسم و استفاده از تصاویر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان ادامه راه ایشان بسیار مهم است و فضای خوب در نهایت باید به جریان بیفتد.

در این دیدار نمایندگانی از دستگاه های مختلف به بیان نقطه نظرات و اعلام برنامه های خود پرداختند که از جمله آنها می توان از هر نهادی از جامعه هدف خود دعوت کرد تا با خانواده شهدا که تاریخ شهادت آنها 24 و 25 خردادماه است دیدار و نمایشگاهی را برپا کند. این مراسم شامل مسابقات مختلف، برپایی مزار 56 شهید در 18 روستای استان، مشارکت فعال مردم در برنامه ها، ایجاد شبکه خیریه، اجرای گروه های سرود، برگزاری شب شعر ترکیبی به مناسبت 12 خرداد دهه کرامت بود. و 14 و 25 خرداد ماه، تولید محتوا با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب، راه اندازی پویش «بهترین پدر»، استفاده از ظرفیت هیئت های ورزشی و سازمان های مردم نهاد و ترافیک، پوشش انتظامی و امنیتی مراسم و قصد دارد سرود «سلام فرمانده» را با حضور ابوذر روحی (خواننده) اجرا کند. یا در زنجان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید