از اغتشاش تا اغتشاش آخرالزمانی در سخنرانی حجت الاسلام عالی


زمان: 12:40 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۹
کد خبر: 1904777

استاد این رشته تخصصی و دانشگاه در نشست تحلیلی – بحثی «از اغتشاش تا اغتشاش آخرالزمانی» به بررسی وقایع اخیر کشور پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عصر پنجشنبه نشست زنده تحلیلی و گفتگوی «از آشوب تا اغتشاش آخرالزمانی» با حضور حجت الاسلام مسعودعلی استاد حوزه و دانشگاه پیام رسان روبیکا برگزار شد.

در ابتدای بحث وقایع اخیر حجت الاسلام با رویکردی دینی و معرفتی وارد شد و افزود: قبل از ظهور حضرت ولیعصر(عج) پرچمی از ایران برافراشته می شود و این پرچم تمسخر یک دولت.

وی افزود: در روایات مربوط به ارتباط ایران با این پرچم و چگونگی پیدایش پرچم توسط ایران، عناوین زیادی نه به نام ایران، بلکه به عنوان مشرق زمین، به عنوان مردم فارس، معرفی شده است که پرچم از مشرق زمین برافراشته و هسته اصلی حکومت مهدی (عج) خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در روایت دیگری که از نظر سند معتبر است و این روایت در کتاب غیبت نعمانی از امام باقر علیه السلام نقل شده است که می فرماید: برای اینکه این پرچم را بلند کنید، مردمی کشته می شوند که امام باقر علیه السلام فرمودند شهید شدند و بالاخره این پرچم به دست ولیصر می رسد.

خجت الاسلام علی گفت: نقش ایرانیان در زمینه سازی برای پیدایش یک منطقه، یک ملت، یک دولت مربوط به مرزهای جغرافیایی خاصی نیست، بلکه اساس مربوط به کل جهان است و کار بسیار بزرگی است. .

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا شکل گرفت که این نهضت شروع شد و امام راحل عظیم الشان نیز با همین نیت این نهضت را آغاز کردند تا زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر باشند. ظرفیت این انقلاب از ابتدا مشخص بود که یک ظرفیت فراعقلانی و فراملی است.

حجت الاسلام علی گفت: کشور با 3 جنگ با دشمنان، جنگ سخت نظامی، جنگ نیمه سخت امنیتی، جنگ نرم فرهنگی و شناختی و در نهایت جنگ اقتصادی مواجه است. دشمن با استفاده از فضای مجازی سعی در تحقیر جامعه و افسوس خوردن مردم از گذشته خود داشت و تلاش زیادی برای کشاندن کشور به ابتذال انجام داد. آنها شورش هایی را در کشور ایجاد کردند، مانند سال های 2008، 2006 و 2008. گاهی یکی از این شورش ها برای سرنگونی یک کشور یا حکومت کافی بود.

استاد ناحیه و دانشگاه افزود: در روایات داریم که قبل از ظهور یا آخرالزمان قیام ها و قیام های بزرگ برای مؤمنان رخ می دهد و در روایات شیعه نیز آمده است که نترسید. این طغیان و طغیان و این به نفع مؤمنان است.

وی با بیان اینکه در دوران غیبت با 3 جریان کفر، نفاق و ایمان مواجه هستیم و باید به دو جریان کفر و ایمان برسیم، جریان نفاق و منافقین در این حوادث و اتفاقات تجلی پیدا می کند و باید حذف شود.

استاد ناحیه و دانشگاه گفت: در اغتشاشات است که ذات مردم نشان داده می شود و حاکمیت آنها ثابت می شود و به همین دلیل نباید ترسید و این دسته از موارد برای رسیدن به حقیقت لازم است. به این ترتیب

حجت الاسلام خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر به دلیل سوء مدیریت ها و لبخندهایی که دولت قبل به دشمن زد باعث شد دشمنان در مشکلات آموزشی، بهداشتی و درمانی نفوذ کنند و فکر کنند که می توانند نظام را تغییر دهند. در دوران کرونا، نوجوانان به فضای مجازی کشیده شدند و واقعیت زندگی آنها مجازی شد و منتظر فرصتی برای اعتصاب بودند. اما با آمدن آقای رئیسی پیشرفت کشور در حال تغییر است و اگر این تغییر 2-3 سال طول بکشد دیگر نمی توانند به پروژه سوریه سازی خود برسند. پس با تمام قوا آمدند تا از این فرصت استفاده کنند، این ورود قبلی رسانه‌ها برای حمله و اینکه گروه‌هایی که در کردستان و سیستان و بلوچستان و خوزستان در کمین هستند فقط منتظر جرقه‌ای بودند که از مهر شروع شد. راه در میان دانشجویان و جوانان بدنه مردمی. در اتاق فکرشان به این نتیجه رسیده بودند که مردم ناراضی هستند و رضایتی در جامعه وجود ندارد و کسانی که می خواهند خود را درمان کنند آماده هستند و بهانه آنها فوت خانم مهسا امینی بود که بعدها مشخص شد که همه بهانه

وی گفت: همه اینها از ویژگی های یک شورش است و افراد به اصطلاح «زرد» این جریان به خوبی شناخته شدند، مثلاً در این زمینه برخی از سلبریتی ها و خائنان به کشور و کودتای سپاه در کردستان شناخته شدند. به دشمن ثابت کرد این هرج و مرج بدنه ملی ضعیفی بیش از 70-80 هزار نفر ندارد.

استاد تخصص و دانشگاه در پایان افزود: یکی دیگر از مزایای این سرکشی این بود که اقتدار ایران و سپاه را به خوبی نشان داد و بصیرت مردم را بهتر کرد و نقاط ضعف خود را بهتر بشناسیم و درک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید