مراسم یادبود امیربانو کریمی برگزار می‌شود

مراسم یادبود امیربانو کریمی عصر جمعه 24 آذرماه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری موج


مراسم یادبود این استاد پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی که به تازگی دار فانی را وداع گفت، جمعه 24 آذرماه از ساعت 16 الی 18 در هتل لاله واقع در خیابان فاطمی برگزار می شود.

امیربانو کریمی اولین فرزند کریم امیری فیروزکوهی شاعر در 18 آذر 1310 در تهران به دنیا آمد و در 19 آذر در سن 92 سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکرش در 22 آذر در بهش زهرای تهران به خاک سپرده شد. او در زمینه سبک هندی و سایبولوژی تسلط کامل داشت.

کریمی که دارای مدرک دکترای زبان و ادبیات فارسی است و سال ها در دانشگاه تهران تدریس می کند، در چهارمین همایش چهره های ماندگار در سال ۱۳۸۲ به عنوان چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی معرفی شد.

همسر وی مظاهر مصفا شاعر و استاد دانشگاه تهران بود که در 17 آبان 1397 درگذشت و پیکرش در قبرستان روستای بنسا در تفرش که زادگاهش بود آرام گرفت. پسرش علی مصفا نیز بازیگر و کارگردان است.

«تصحیح انتقادی جزء دوم و سوم جوامع حکایات و مجموعه داستانهای کوتاه» (4جلد)، مجموعه و حواشی و تعلیق دیوان امیری فیروزکوهی در 2 چاپ، «طرح دو بیت و دویست و یک». غزلیات دیوان صائب تبریزی، تصحیح دیوان حکیم فیاض لاهیجی و منتخب حدیقه الحقیقه حکیم سنایی از جمله آثار به جای مانده از امیربانو کریمی است.



آیا این خبر مفید بود؟