مربیان به تیم های تفنگ و تپانچه چه گفتند؟


ساعت: 19:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890722

مربیان تیم های تیراندازی با تفنگ و تپانچه در حومه مسابقات جهانی مصر سخنرانی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسابقات جهانی تیراندازی در مصر برگزار می شود. در آستانه این مسابقات مربیان تپانچه و تفنگ از وضعیت تیم های خود صحبت کردند.

محسن نصراصفهانی در جمع مردم فدراسیون تیراندازی درباره تمرینات تیم ملی تپانچه گفت: با لغو بازی های آسیایی، برنامه ما تغییر کرده و به مسابقات جهانی مصر که به عنوان یکی از مسابقات قهرمانی جهان در نظر گرفته می شود، نگاه کرده ایم. اولین مسابقات قهرمانی جهان که برای حضور در المپیک برگزار می شود. سعی کردیم بچه ها را برای اعزام به این مسابقات آماده کنیم. در حال حاضر پنجمین اردوی خود را برگزار می کنیم و 4 ورزشکار زن و 5 ورزشکار مرد در اردو حضور دارند. امیدوارم نمایندگان شایسته ای در مسابقات مصر باشند.

سرمربی تیم ملی تیراندازی با تپانچه کشورمان در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از جایگاه تیم ملی چیست، گفت: در اولین دوره مسابقات همه کشورها از جمله تیم های مطرحی مانند چین، کره، ژاپن، هند و آلمان که ادعا می کنند سهمیه می گیرند کار سختی است و آنهایی که سهمیه نگرفتند در بازی های بعدی شانس بیشتری دارند بنابراین فکر می کنم در بازی های بعدی شانس بیشتری داریم اما نباید از آن عبور کنیم. بازی مصر به راحتی. ایران در جمع 5 تیم برتر قرار دارد و توانایی ورزشکاران در این رویداد محک زده خواهد شد. امیدواریم عملکرد خوبی داشته باشند و حضور ما منجر به کسب سهمیه شود.

وی در خصوص برگزاری چهارمین مرحله مسابقات تیراندازی با تپانچه باز در روزهای پنج شنبه و جمعه گفت: هر ماه مسابقات آزاد در برنامه فدراسیون تیراندازی قرار می گیرد اما در این مرحله ملی پوشان باید پاسخگوی داخلی خود را حفظ می کردند تا به نظم درآیند. برای انتخاب نفرات اصلی برای اعزام به مسابقات مصر پیشنهاد سرمربیان تیم های ملی تیراندازی با تفنگ و تپانچه این بود که این رکورد را در قالب یک مسابقه آزاد برگزار کنند تا زمینه حضور سایر تیراندازان فراهم شود. در این رکورد

وی در ادامه افزود: فکر می کردیم رکورد داخلی تیم ملی در قالب مسابقات آزاد باشد که طی آن دو هدف را دنبال کنیم.

اول اینکه مربیان تیم ملی باید بازیکنان اعزامی به مصر را مشخص کنند و دوم اینکه تیراندازان با رکوردهای نسبتا نزدیک به تیم ملی باید فرصت حضور در رکوردگیری را داشته باشند.

تیراندازان هر ماه این فرصت را دارند که در مسابقات آزاد شرکت کنند و رتبه خود را در کشور ارتقا دهند تا از طریق رنکینگ به تیم ملی برسند.




Diggers: دور جدید اردوهای تیم تفنگ از 15 شهریور آغاز می شود

حسین باقری در جمع مردم فدراسیون تیراندازی درباره شرایط اردوی تیم ملی تفنگ کشورمان گفت: اردوی تیم ملی تفنگ از ابتدای مرداد ماه آغاز شده و این اردو تا روز شنبه ادامه دارد. تیراندازان پس از یک هفته تعطیلی، اردوی جدید خود را از 15 شهریور آغاز خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: در رکوردگیری دیروز رکوردهای خوبی ثبت شد و اکثر افراد در سطح خود ظاهر شدند.

سرمربی تیم تیراندازی با تفنگ کشورمان درباره مسابقات جهانی تیراندازی مصر که در مهرماه برگزار می شود، گفت: مسابقات جهانی مصر اولین مرحله از تخصیص سهمیه بازی های المپیک 2024 پاریس است و سطح مسابقات بسیار بالاست. با توجه به اینکه این مسابقات جهانی است و اولین مرحله از توزیع سهمیه المپیک نیز خواهد بود.

وی در خصوص برگزاری چهارمین مرحله مسابقات تفنگ باز در روزهای پنجشنبه و جمعه گفت: من به عنوان سرمربی تفنگ و نصرا اصفهانی به عنوان سرمربی تپانچه درخواست برگزاری مسابقات باز را داشته ایم. این مسابقات با اهداف مختلفی برگزار می شود که از مهمترین این اهداف می توان به ارزیابی تیم، برگزاری مسابقه انتخابی و شناسایی بازیکنان جدید اشاره کرد.

وی افزود: در ابتدا گفته می شد که این مسابقات با المپیاد استعدادیابی که توسط وزارت ورزش برگزار می شود تداخل دارد اما وقتی وزارتخانه اعلام کرد این المپیاد فعلا برگزار نمی شود تصمیم گرفته شد مسابقات آزاد برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید