مرحله جدید تایید مدارک ارزشیابی معلمان

مرحله جدید تایید مدارک ارزشیابی معلمان

وی با تاکید بر تکلیف همگان در قبال آموزش و پرورش افزود: بر اساس فصل هشتم سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش موظف است سهم نهادها و سازمان ها را در اجرای این سند بیان کند.

سرپرست وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سهل انگاری و تکلیف در این زمینه، اهداف عملیاتی و راهکارهای موجود این سند را بیان کرد. سه موضوع حجاب و عفاف، نقش تربیتی خانواده و مدرسه، پرداخت.

وی با بیان اهمیت تعمیق و ترویج عفاف و حجاب گفت: در سند تحول بنیادین ترویج و تعمیق فرهنگ حیا، عفاف و حجاب متناسب با توانمندی ها و ظرفیت های نظام آموزش رسمی ذکر شده است.

صحرای «با محوریت خانواده، دانش آموز و مدرسه» را از برنامه های خود عنوان کرد و ادامه داد: تحکیم بنیان خانواده و کمک به ارتقای سطح توانایی ها و مهارت های خانواده برای ایفای نقش تربیتی متناسب با مقتضیات جامعه اسلامی است. در سند تحول بنیادین مورد بحث قرار گرفت.

وی به خانواده و دامان مادر به عنوان اولین کانون تربیت اشاره کرد و افزود: مدرسه تحمل بار خانواده را ندارد و تحصیل بدون کمک خانواده امکان پذیر نیست.

سرپرست وزیر آموزش و پرورش در ادامه مدرسه مرکزی را مهم خواند و با بیان اینکه مدرسه باید تصمیم بگیرد و بتواند مدیریت کند، ادامه داد: رئیس مدرسه باید دانش مدیریت داشته باشد و بر اساس ویژگی ها و ویژگی ها دروس مدیریت مدرسه را بگذراند. شاخص های لازم برای انتخاب

وی به آموزش و پرورش به عنوان نهاد اصلی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: 16 میلیون و 100 هزار دانش آموز داریم که در کنار خانواده و معلمان آنها می توان گفت کل کشور در مدرسه است. این وزارتخانه 20 درصد جمعیت فعال کشور را در خود جای داده و 2 درصد از بودجه فرهنگی کشور را در اختیار دارد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تحول در آموزش و پرورش نیازمند کمک بیرونی است اما تحول یک اتفاق درونی است، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه خودباوری ملی بزرگترین ثروت این ملت است، تصریح کرد: این اعتماد به نفس است. او باید به آموزش و پرورش بازگردد.

وی بر ضرورت و اهمیت آینده نگری تاکید کرد و گفت: هر که ایران و اسلام را دوست دارد باید قلبش برای تحصیل بکوبد زیرا ایران امید اسلام و تربیت تحقق آن است.

صحرایی جذب معلم از طریق تربیت معلم را بهترین راه دانست و افزود: چنین معلمی تربیت شده است. او هویت و خلق و خوی معلمی را کشف کرده و تجربه معلمی را دارد.

وی تفاوت تلقی معلم و دانش آموز را یکی از مشکلات آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: معلم باید سالانه 200 ساعت آموزش ضمن خدمت رسمی ببیند و دوره های تکمیلی لازم با استفاده از ظرفیت طراحی و اجرا شود.

وی با اشاره به برخی تحولات و اصلاحات در تربیت معلم به عنوان راهکاری برای تزریق و ورود معلمان شایسته به نظام آموزش و پرورش، تصریح کرد: تدوین ضوابط جذب استعدادهای برتر دانش آموزان در دانشگاه فرهنگیان و تحولی اساسی در جذب نیرو در سال جاری گزینش، از جمله تغییر در مواد امتحانی آموزش ابتدایی، تغییر در تاثیر مصاحبه و آزمون در پذیرش و تنوع حوزه های جذب معلم در 21 منطقه از جمله مواردی است که باید به آن اشاره کرد.

وزیر موقت آموزش و پرورش با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر برنامه ریزی و اقدام هوشمندانه، بر رویکرد فرآیندی، برنامه ریزی مشترک و اجرای تخصصی برای رسیدن به نتیجه مطلوب تاکید کرد.

صحرایی به تقویت طرح های ارتقای کیفی معلمان از جمله طرح حمیمیم اشاره کرد و با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند امید سرمایه ملی است و این جمله نباید از دست برود، تاکید کرد: می توانیم با کمک به مشکلات را حل کنیم. یکدیگر و این بار با کمک استادان آن را گرفتند.

دیدگاهتان را بنویسید