مردم در کدام کشورها بیشتر کار می کنند؟ / استرالیایی ها کمترین ساعت کاری را دارند

مردم در کدام کشورها بیشتر کار می کنند؟  / استرالیایی ها کمترین ساعت کاری را دارند

ساعات کار هفتگی در کشورهای سراسر جهان

برخی از کشورهای جهان با فراهم کردن روزهای تعطیل بیشتر و روزهای کاری کمتر، تعادل بهتری را برای نیروی کار خود فراهم می‌کنند. کشورهای سراسر جهان از نظر تعداد ساعات کاری هفتگی که از کارمندان خود انتظار دارند متفاوت هستند.

میانگین ساعات کار هفتگی می تواند در کشورها و فرهنگ ها بسیار متفاوت باشد. در اکثر کشورهای جهان مانند ایران یا آمریکا، کارمندان پنج روز در هفته کار می کنند و دو روز در هفته استراحت می کنند. کشورهای دیگر، به ویژه در اروپا، ساعات کاری انعطاف‌پذیرتری دارند که اجازه می‌دهد تعطیلات و تعادل بین کار و زندگی بیشتر شود.

به عنوان مثال، کشورهای اروپایی به نیروی کار خود در ماه چهار روز مرخصی با حقوق می دهند که با تعطیلات آخر هفته متفاوت است. در بسیاری از کشورهای خاورمیانه و آسیا، هفته کاری به جای دوشنبه تا جمعه، یکشنبه تا پنجشنبه تعریف می شود.

علاوه بر روزهای هفته، میانگین ساعاتی که کارمندان انتظار می‌رود کار کنند، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. در حالی که برخی کشورها و فرهنگ‌ها از کارکنان خود می‌خواهند که ساعات بیشتری در روز کار کنند، برخی دیگر از طریق شیفت‌های کوتاه‌تر و استراحت بیشتر، به کارکنان خود اجازه می‌دهند تا کیفیت زندگی بالاتری داشته باشند.

بر اساس داده‌های وب‌سایت World Population Review، در میان کشورهای جهان، کشور موریتانی در آفریقا با 54 ساعت کار در هفته، بیشترین حجم کاری را از نیروهای خود انتظار دارد. مصر با 53 ساعت و گامبیا با 51 ساعت کار در هفته در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

متوسط ​​زمان کار هفتگی در جهان 40 ساعت است و بر اساس رتبه بندی wisevoter، ایران با میانگین ساعت کاری 43 ساعت در هفته در جایگاه سی و نهم قرار دارد. در این رتبه بندی، هر چه ساعت کاری یک کشور بیشتر از میانگین جهانی باشد، رتبه بندی کمتر است.
کشورهایی که بیشترین ساعات کار در هفته را دارند

به طور کلی، هیچ چارچوب جهانی مشترکی برای تعیین ساعات و روزهای کاری در همه کشورها وجود ندارد، زیرا جوامع مختلف ارزش های متفاوتی را در سیاست های محل کار خود در اولویت قرار می دهند. در نهایت، به دلیل تفاوت در ارزش ها و باورها، آنچه در فرهنگ های مختلف به عنوان میانگین هفته کاری عادی و پذیرفته شده در نظر گرفته می شود، می تواند بسیار متفاوت باشد.

کدام کشور کمترین ساعات کار را دارد؟

در استرالیا، کارمندان تنها 29 ساعت در هفته کار می کنند و کمترین ساعات کاری را در جهان دارند. سپس ایالت های فدرال میکرونزی در ایالات متحده با 30 ساعت و سومالی با 31 ساعت کار در هفته در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.
کشورهایی که کمترین ساعات کار در هفته را دارند

در مقیاس کلان، رابطه بین اشتغال و رشد اقتصادی در میان اقتصاددانان و سیاستمداران بسیار مورد بحث است. واقعیت این است که اشتغال به طرق مختلف و پیچیده بر رشد اقتصادی تأثیر می گذارد و این را نمی توان نادیده گرفت.

بنابراین، صرف نظر از ملیت، جنسیت، مذهب یا وضعیت اجتماعی-اقتصادی، دنیای کار برای همه مهم است. اما همه موافق نیستند که چقدر کار باید انجام شود. تعداد ساعات کاری که هر فرد در طول روز به کار خود اختصاص می دهد از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید