مرگ روزانه 700 بیمار کرون یک تراژدی تاریخی بود


ساعت: 20:27
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834415

وزیر بهداشت گفت: مرگ 700 بیمار عروق کرونر در روز سانحه تاریخی است و دولت سیزدهم نقش موثری در کنترل این بیماری داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با ارزیابی تلاش اصحاب رسانه در سالن همایش رازی گفت: باید به همه خبرنگاران جان باخته ای که در مناطق مختلف و در زمان های مختلف جان باختند تبریک گفت. خبرنگارانی که قلم را سلاح خود و رسانه ها را حصاری در برابر استکبار و آزار و سلطه قرار دادند و اینگونه با معشوق دیدار کردند.

عین اللهی گفت: خبرنگاران یکی از ارکان مهم در حوزه سلامت هستند و خبرنگار در قبال ملت و کشور مسئول است و در قبال منافع ملی و باورهای فکری مسئول است و این مسئولیت محدود کننده و زمینه ساز تعالی در عرصه سلامت نیست. این حرفه مقدس».

وی گفت: در نهایت خبرنگار به جایی می رسد که جز رضایت حضرت دوست را نمی بیند و معتقدیم خبرنگاران عاشق واقعی مردم و سلامت انسان هستند. در نظام سلامت عوامل مختلفی باعث ایجاد سلامت جامعه می شود و همه سازمان ها از نظر سلامت موثر هستند و یک سازمان باید تعهد بهداشتی داشته باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: ما در وزارت بهداشت با اتفاقات و نگرش نسبت به مردم از کار افتاده ایم، سلامت یک جنبه عمومی است، در آستانه ورود به هفته سلامت هستیم و حضور خبرنگاران در این هفته مفید و موثر است. “

وی گفت: سلامت در قلب همه کارهای اجتماعی و فرهنگی قرار دارد و مردم قبل از ولیعهد آن را احساس نمی کردند. اگر بهداشت نباشد آموزش تعطیل می شود و سرگرمی ها از بین می رود. ما در کرونا یاد گرفتیم که اختلال سلامتی به چه معناست. این خبرنگاران هستند که می توانند در اطلاع رسانی و مشاهده تمامی کاستی ها و فرآیندها نقش داشته باشند و ما را در رفع نواقص یاری کنند.

عین اللهی ادامه داد: در هفت ماه گذشته در ابتدای دولت با بیماری شدید عروق کرونر مواجه شدیم و روزانه 50 هزار بیمار سرپایی و هفتصد فوتی داشتیم و یک فاجعه تاریخی را پشت سر گذاشتیم. مردم و رسانه ها همکاری خوبی داشتند و تشویق کردند. مردم برای واکسینه شدن امروز 6 مرکز داخلی واکسن داریم و 148 میلیون دوز واکسن کراون تزریق شده است و شور و نشاط مردم عید حاصل همکاری مردم و همکارانم و اصحاب رسانه بود.

وی ادامه داد: امیدواریم با ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی نقش موثرتری در سلامت انسان ها داشته باشیم. رسالت امروز ما در نظام سلامت خدمت به محرومان است و امیدواریم با کمک همکاران بتوانیم به محرومین خدمت کنیم. “

وی افزود: نیروهای اورژانس عید را ممنوع کرده و به سه میلیون نفر خدمات ارائه کرده اند.

عین اللهی حضور خبرنگاران در عرصه های مختلف را از ویژگی های بارز خبرنگاران دانست و گفت: برای موفقیت باید کارکنان در میدان حضور داشته باشند و مشکلات با دفتر حل نشود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید