مسابقات بین المللی کشتی جام یاساردوغلو – ترکیه


ساعت: 00:46
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1811902

رقابت های بین المللی کشتی آزاد جام جام یاساردو ترکیه به عنوان یکی از رقابت های رنکینگ اتحادیه جهانی روزهای 16 و 18 اسفندماه در استانبول برگزار شد و در پایان نمایندگان کشورمان با کسب 3 مدال طلا و یک برنز موفق به کسب 3 مدال طلا و یک برنز شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، امیرمحمد یزدانی در وزن 70 کیلوگرم، احمد بذری در 92 کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم مدال طلا و علی سوادکوهی در وزن 79 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

نتایج رزمندگان کشورمان به شرح زیر است:

سید علی عظیمی در وزن 57 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل بکا بودجیاشویلی از گرجستان با نتیجه 14 بر 4 شکست خورد. زنده‌بد از مغولستان در دیدار مقابل زنابازار 8 بر صفر عقب افتاد و از ناحیه بازو آسیب دید و از دور رقابت‌ها حذف شد.

در وزن منهای 61 کیلوگرم سعید انوری و محمد باکر یخکشی پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف هم رفتند که ترکیه به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یخکشی در این مرحله مقابل راوی کومار دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان از هند با نتیجه 9 بر 2 شکست خورد و راهی جدول رده بندی شد. وی مقابل نیکلاس مگالودیس از آمریکا با نتیجه 6 بر 4 شکست خورد و پنجم شد.
سعید انوری در وزن 61 کیلوگرم نیز به دلیل سرمازدگی از مسابقه انصراف داد.

در وزن 65 کیلوگرم مرتضی گیاسی مقابل دیگر نماینده کشورمان در این وزن با نتیجه 10 بر صفر رحمان رحیم پور را شکست داد. وی در دور دوم مقابل شمیل ممدوف قهرمان جوانان جهان از روسیه با نتیجه 7 بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور حریف خود در فینال به گروه بازنده ها رفت و دور مسابقات حذف شد.
رحمان رحیم پور دیگر نماینده وزن 65 کیلوگرم کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 70 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از استراحت در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر برنده ترین مدال نقره اروپا از ترکیه ترکیه را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر لاوان کیلیکساشویلی از گرجستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر یک زورابی یاکوبیشویلی دارنده مدال برنز جهان از گرجستان را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار جیمز گرین دارنده مدال نقره و برنز جهان از آمریکا را با نتیجه 8 بر 2 شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

علی اکبر فضلی دیگر نماینده وزن 70 کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست مقابل جردن الیور از آمریکا با نتیجه 4 بر 2 در دور دوم به برتری رسید. وی در دور بعد مقابل جیمز گرین دارنده مدال نقره و برنز جهان از آمریکا با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور این مبارز در فینال فضلی به مصاف بازنده ها رفت. نتیجه 11 بر 4 بود و راه رسیدن به مسابقه رتبه بندی شد. فضلی در این دیدار مقابل ویکتور رسادین از روسیه با نتیجه 8 بر 4 و ضربه فنی و پنجمی شکست خورد.

در وزن 74 کیلوگرم محمدصادق فیروزپور در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر عبدالله عبدالکریم از کویت را شکست داد. چهارمی آخرین بود. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۲ بکیانوف از قزاقستان را برد و راهی نیمه نهایی شد. وی در آن مرحله مقابل سانور دمیرتاش دارنده مدال برنز المپیک و جهان از ترکیه در حالی که 5 بر یک عقب بود مصدوم شد و در مبارزه شکست خورد و به دلیل این مصدومیت در دیدار رده بندی شکست خورد.

در وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی پس از استراحت در دور اول در دور دوم، 13 بر 2 دولت یارگاش قزاقستان را شکست داد. وی در دور بعد در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر یک گامکرلیدزه از گرجستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. سوادکوهی در این مرحله مقابل جردن باروز، قهرمان جهان و المپیک از آمریکا، در حالی که مبارزه با نتیجه یک بر یک مساوی بود، داوران با اخطاری دیگر امتیاز دیگری به حریف آمریکایی دادند و در نهایت با نتیجه 2 بر یک مغلوب حریف آمریکایی شدند. این کشتی گیر جلسه طبقه بندی می شود. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۴ حاجی مراد علیخمایف از روسیه را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 86 کیلوگرم علی منصوری در دور نخست با نتیجه 9 بر 12 و ضربه فنی احمد باتوهان کیش از ترکیه را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 8 بر 5 و ضربه فنی از جلو سندیپ من از هند را شکست داد. منصوری در دور سوم و یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر 6 مقابل لارس شافل از آلمان شکست خورد و با شکست این مبارز در نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت. معتبه عسگری دیگر نماینده کشورمان در این وزن پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل جردن بیانباسورن از مغولستان با نتیجه 7 بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر 6 مغلوب فاتح آردین دارنده مدال نقره جهان از ترکیه شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی عسگری راهی گروه بازنده ها شد. وی در این گروه مقابل حاجی مراد ماگومدسیدوف دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان از آذربایجان با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 92 کیلوگرم احمد بذری در دور نخست میرلان چینیبکوف از قرقیزستان را با نتیجه 12 بر یک شکست داد. مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر صفر الخان اسدوف از قزاقستان را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. بذری در دیدار پایانی موفق شد با نتیجه 6 بر 1 ایرهان یالاجی دارنده مدال برنز زیر 23 سال ترکیه را شکست دهد و به مدال طلا دست یابد.

در وزن 97 کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر ماگومدسرالرحیم اف از ازبکستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۶ بر ۴ ممد ابراگیموف از قزاقستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر مصطفی سسیز از ترکیه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. محمدیان در دیدار فینال کشتی نزدیک با علیخان جبرائیلوف دارنده مدال برنز جهان و قهرمان اروپا مقابل روسیه با نتیجه 4 بر 3 از سد روسیه گذشت و به مدال طلا دست یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید