مسابقات جهانی وزنه برداری آسمان پرستاره کلمبیا; چلنجرها روی تخته می آیند


ساعت: 20:29
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910435

17 رکورددار جهان + 13 مدال آور المپیک از مسابقات جهانی

مسابقات جهانی وزنه برداری امسال شاهد رقابت سختی بین رکوردداران و دارندگان عنوان قهرمانی جهان خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسابقات جهانی وزنه برداری امسال شاهد رقابت سختی بین رکوردداران و دارندگان عنوان قهرمانی جهان خواهد بود.

رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان با ترکیبی فوق العاده و بی سابقه از تعداد و کیفیت وزنه برداران از سراسر جهان به میزبانی کلمبیا برگزار می شود.

بر اساس فهرست نهایی منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی، 17 رکورددار جهانی در این رشته برای شرکت در مسابقات ثبت نام کرده اند. با احتساب در 3 وزن، 2 دارنده مدال طلای المپیک از توکیو به رقابت می پردازند.

نگاهی به ترکیب شرکت کنندگان و سطح مسابقات در اولین گام برای کسب سهمیه المپیک پاریس، تصویر روشن تری از رقابت های حساس امسال به دست می دهد.

*فقط یکی از 14 مدال آور المپیک توکیو در مسابقات قهرمانی کلمبیا غایب خواهد بود و آن هم لو شیائوجون 38 ساله چینی است. او پس از یک سال غیبت از دو ماه پیش تمرینات خود را آغاز کرد.

* دیکا توآ وزنه بردار اهل گینه جدید قصد دارد برای ششمین بار در المپیک شرکت کند و مسو هاسونا از قطر در لیست ذخیره ها قرار دارد اما هنوز 4 مسابقه برای کسب امتیاز لازم باقی مانده است.

* لی ون ون، قهرمان جهان و قهرمان جهان در فوق سنگین وزن (بخش بانوان) رقابتی ترین وزنه بردار چینی است که رقابت نزدیکی با امیلی کمپبل دارنده مدال نقره المپیک توکیو بریتانیای کبیر خواهد داشت.

*وزن های المپیک در مسابقات قهرمانی جهان در کلمبیا با هجوم وزنه برداران زیادی مواجه است. 64 نام در دسته تا 59 کیلوگرم زنان و 52 نام در دسته تا 71 کیلوگرم زنان و 89 کیلوگرم برای مردان وجود دارد.

* به نظر می رسد رقابت های وزن 89 کیلوگرم مردان یکی از حساس ترین رویدادهای کلمبیا باشد. کارلوس ناصر از بلغارستان چندی پیش در مجموع وزن 400 کیلوگرم را ثبت کرد و آنتونیو پیزولاتو از ایتالیا، تیان تائو از چین و کیانوش رستمی از ایران که قهرمان المپیک 2016 ریو است، علاوه بر کیدومار والنیلا از ونزوئلا (دارنده مدال نقره) در دسته 96 کیلوگرم توک. ) در این دسته به رقابت می پردازند.

*اکبر جورایف ازبکستانی، دارنده مدال طلای وزن 109 کیلوگرم مردان المپیک توکیو، برای رقابت با لاشا طلاهادزه از گرجستان، یک دسته صعود خواهد کرد.

*سایمون مارتیروسیان که مدال نقره وزن 105 کیلوگرم المپیک ریو و مدال نقره وزن 109 کیلوگرم توکیو را کسب کرده بود، امسال در دسته فوق سنگین به میدان می رود.

*کلمبیا به عنوان میزبان این مسابقات با 20 وزنه بردار به میدان رفت که البته نام لوئیس خاویر ماسکرا دارنده مدال نقره المپیک توکیو در دسته 67 کیلوگرم به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه بازوی راست در این لیست وجود ندارد.

*مصر و تایلند که از المپیک توکیو محروم شده بودند تیم بسیار قدرتمندی را با شانس کسب مدال طلا راهی کلمبیا خواهند کرد.

*نام دیگری که جلب توجه می کند اسکار ریس مارتینز کوبایی است که امسال در تیم ایتالیا وزنه خواهد زد.

دیدگاهتان را بنویسید