مسکو: مذاکرات با اوکراین تاکنون دستاورد چندانی نداشته است

مسکو: مذاکرات با اوکراین تاکنون دستاورد چندانی نداشته است

روز جدید سخنگوی کرملین گفت که مذاکرات روسیه و اوکراین مهم نبوده و هیچ برنامه ای برای دیدار روسای جمهور دو کشور پس از ورود دو کشور به استانبول وجود نخواهد داشت.

سخنگوی دمیتری پسکوف، رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه گفت که مذاکرات مسکو-کیف تاکنون نتیجه قابل توجهی نداشته است.

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف گفت که بعید است نمایندگان روسیه و اوکراین امروز بر سر میز مذاکره در استانبول بنشینند، اما این دیدار ممکن است روز سه شنبه برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری درباره مذاکرات مستقیم مهم است، گفت: هیئت های مذاکره کننده امروز (دوشنبه) وارد استانبول می شوند.

این مقام روسی همچنین تاکید کرد که دیدار روسای جمهور دو کشور پس از مذاکرات در استانبول در دستور کار قرار ندارد.

سخنگوی کرملین همچنین اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا علیه ولادیمیر پوتین، همتای روس خود را “شرم آور” توصیف کرد.

پسکوف گفت: ما همچنان اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده را از نزدیک دنبال می کنیم. ما این اظهارات را با دقت ثبت خواهیم کرد و به این کار ادامه خواهیم داد.»

بایدن روز شنبه خواستار برکناری پوتین شد که در دو روز گذشته واکنش های گسترده ای را برانگیخت.

پیش از این، بایدن همتای روس خود را “جنایتکار جنگی” خوانده بود و پسکوف در پاسخ هشدار داد که ادعاهای رئیس جمهور آمریکا در حال تبدیل شدن به یک توهین شخصی است.

یک ماه پس از درگیری در اوکراین، دفتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با همتای روس خود اعلام کرد که وی بر اهمیت آتش بس میان روسیه و اوکراین، حفظ صلح و بهبود شرایط بشردوستانه در منطقه تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: «آنها توافق کردند که دور بعدی مذاکرات بین اوکراین و روسیه در مورد کمیته صلح استانبول برگزار شود.

رویترز به نقل از یک مقام بلندپایه ترکیه گفت که این مذاکرات احتمالا روز دوشنبه در استانبول برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید