مشهد رضا (ع) غرق در شادی و سرور بود / حال و هوای حرم رضوی در سالروز ولادت امام نیکوکاری


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855146

مشهد مقدس امسال با کاهش شیوع ویروس کرونا بار دیگر پذیرای میلیون ها عاشق امام و ولایت در سالروز ولادت حضرت رضا (ع) بود و در این روز خجسته مشهد رضا بیش از پیش می درخشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ، مشهد الرضا در سالروز ولادت حضرت رضا (ع) پناهگاه عاشقان بی پناه امام مهربانی است که همه عزیزان را در آغوش می گیرد تا دل هایشان از اسارت دنیوی رها شود. و در دل همه آنها در زیر سایه حرم او. جوانه امید در حال شکفتن است.

مشهد امسال با کاهش شیوع ویروس کرونا بار دیگر پذیرای میلیون ها عاشق امام و ولایت در سالروز ولادت حضرت رضا (ع) بود. در این روز خجسته مشهد الرضا بیش از هر زمان دیگری می درخشد، خیابان ها با حضور زائران و مجاوران شیک پوش آراسته شده و شهر با تزئینات خود رنگی دیگر به خود می گیرد.


e878930c d4f9 4a7b 9f23 58cfb08adf53 خبر خاکستری

شادی و نشاط امروز با عطر اسپند در فضای مقدس حرم شمس الشمس طنین انداز شده و همگان در سوگ میلاد امام مهربان هستند. در این روز گرانقدر هزاران نفر از نمازگزاران و دلدادگان خود در محفل عاشقان حضور یافتند تا میلاد امام رئوف، حضرت رضا (ع) را در حضور این امام رئوف جشن بگیرند، در حالی که ناقوس حرم مطهر رضوی به صدا درآمده است. شادی از دیشب بهترین و در گوشه حرم رضوی خادمان آقا در خدمت عاشقان امام و ولایت بر یکدیگر پیشی می گیرند و بسته های پر برکت گل و شیرینی پخش می شود.

سراغ پیرزنی می روم که لباسش نشان می دهد از راه دور به مشهد آمده است. زینب سلطانی پیرزن انحنادار کرمانی چند صد کیلومتر را طی کرد تا عاشق امام رضا شود. قرار بود ازدواجم با شوهرم هر سال در روز میلاد امام رضا (ع) مرا به مشهد بیاورد و سی سال است که این رسم هر ساله انجام می شود اما سال گذشته شوهرم در سن 82 سالگی به دلیل تاج گذاری فوت کرد. .


676ed6c1 ab65 4ccf 9f3d aafd6af5e3c0 خبر خاکستری

وی افزود: این درخواست من در واقع نذری بود که برای تحقق آن از امام رضا(ع) بسته بودم و خود امام رضا(ع) نیز با وجود مخالفت خانواده ام با این ازدواج، دل پدر و مادر را نرم کرد و در پایان او به ما ملحق شدند و امسال با اینکه شرایط سفر برایم بسیار سخت بود، آمدم تا پسرم را از طرف شوهرش که رضا هم نامیده می شد، ببوسم، علاوه بر اینکه برای شوهرم طلب بخشش کردم، بله می دهم. دل و جان در این روز مبارک بیایید پاک کنیم.

به مناسبت چنین روز خجسته ای، کارکنان حرم حضرت رضا (ع) برنامه های مختلفی را تدارک دیده اند تا میزبان شایسته ای از مداحان حضرت رضا باشند و عشاء با قرائت عبادت امین الله سلام سراسری به امام زمان(عج) رضا (ع) و قرائت ادعیه خاص، مداحی، شعر خوانی، سرود و سخنرانی. تولیت آستان قدس رضوی ادامه دارد.


509c0aba b87c 4ad1 93b5 5a49674aaad5 خبر خاکستری

امروز در صحن و سالن این بارگاه منور برنامه هایی از قبیل سخنرانی، مدیحه سرایی، شعرخوانی و سرود خوانی تدارک دیده شده است و در شب میلاد ثامن الحج (ع) در حرم مطهر حضرت معصومه (ع) سخنرانی خواهد کرد. )..کارکنان حرم امام رضا (ع) در دهه ی پرافتخار رضوان پرچمی سبز مزین به نام آن حضرت و آستانی استوار به بی پناهان و بیماران و نیازمندان سراسر این سرزمین که مصائب و بیماری ها آن حضرت را ناتوان کرده است تقدیم کردند. زیارت حرم امام رئوف پرچمی که به دستشان می رسد، او را با چشمان اشکبار می بوسند و در پیشگاه خداوند متعال شفاعت او را می طلبند..

مراسم تعویض پرچم و پوشش حرم حرم ثامن الحج (ع) همزمان با سالروز ولادت آن حضرت با حضور تولیت ایران و عراق و جمعی از مسئولین بارگاه منور رضوی و زنگ های حرم به صدا درآمد..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید