استشمام عطر رضوی در هرمزگان; از اهتزاز پرچم حرم در سواحل خلیج فارس تا جشن و سرور


ساعت: 08:50
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843000

هرمزگان کاروان را در سایه خورشید پذیرفت و بار دیگر بوی حرم رضوی را به مشام رساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، خواهر گرامی امام رضا (ع) و آغاز دهه کرامت با استقبال پرشور مردم و خادمان رضوی در هرمزگان. فرودگاه بین المللی. شهر بندرعباس شدند.

خادمان حرم رضوی به عنوان سفیران امام رئوف و دارندگان پرچم متبرک و متبرک حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) باید به مدت یازده روز میهمان مردم شریف استان هرمزگان باشند و ویژه برنامه های روز در به مناسبت دهه کرامت حضرت معصومه علی بن موسی الرضا (ع) با عنوان جشن های مردمی و بین المللی زیر آفتاب استان هرمزگان خود را در استان معرفی کند.


b37d56c2 30a0 4615 b251 bb36fcfc36d5 خبر خاکستری

جمعی از رزمندگان نیروی دریایی ارتش در مراسم استقبال از کارکنان حرم رضوی به اجرای برنامه پرداختند.

زیارت امامزاده سید مظفر علیه السلام و شرکت در مراسم عطرافشانی و غبارروبی این آستان و حضور و تجدید بیعت با شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ آنان و همچنین حضور در مراسم اهتزاز پرچم مبارک ا… موسی الرضا وزرای حرم مطهر می شوند.


آئین عطرافشانی و غبارروبی امامزاده سید مظفر و قبور شهدای گمنام بندرعباس اجرا شد.

این کاروان در اولین برنامه خود در بندرعباس با استقبال اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ اسلامی و رهبری استان و حجت الاسلام والمسلمین مهدیان مدیرکل خیریه و خیریه هرات وارد امامزاده سید مظفر علیه السلام شد. مظفر بن موسی بن جعفر (علیه السلام) آن را نگه داشت.


a883fb94 dee2 40a8 9a21 f21a8fc461fc خبر خاکستری

همزمان با این مراسم، در امامزاده سید مظفر (س)، جمعی دیگر از کارکنان حرم امام رضا (ع) با حضور در گلزار شهدای گمنام، مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار را برگزار کردند. شهدای گمنام بندرعباس

مصطفی رجبیان دبیر جشنواره های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید هرمزگان در این مراسم گفت: با پرچم حرم مطهر رضوی از حرم رضوی وارد استان شدند و گمان می رود در سراسر این جشنواره حضور داشته باشند. استان از شمال به جنوب و شرق و غرب.

وی افزود: هرمزگانی ها امام رضایی قوی هستند و ارادت خاصی به امام رضا(ع) دارند، چرا که آداب و رسوم خاصی برای زیارت امام رضا(ع) دارند که نمونه آن را در استقبال از کاروان رضوی دیدیم. “

رجبیان تاکید کرد: بیش از 200 رویداد فرهنگی و هنری در هفته کرامت برگزار می شود که با کمک برخی دستگاه های اجرایی محقق می شود، لذا لازم است از دستگاه هایی که ما را در اجرای برنامه های دهه کرامت همراهی می کنند تشکر و قدردانی کنیم.

وی گفت: شعار امسال برنامه های زیر سایه خورشید «هر چه دارم از تو یا علی بن موسی الرضا علیه السلام» است.


770677be e7ce 4ffd aa30 73f0b1fb2e98 خبر خاکستری

رجبیان با اشاره به حواشی اخیر جشنواره کن و ساخت فیلمی با عنوان عنکبوت مقدس، گفت: پاسخی شایسته به جرأت دهندگان امروز باشیم، گفت: در ملکوت حضرت رضا (ع) عظمت داشتند. که البته نشانه حماقت آنهاست.

حجت الاسلام جوادی خطیب کاروان زیر سایه هرمزگان در آفتاب نیز در این مراسم گفت: پس باید بدانیم که امید اصلی خداوند است به فرموده مبارک امام رضا (ع) اگر کسی ناامید شد. ، به این دلیل است که دیدگاه او نسبت به خداوند متعال نادرست است، پس باید به خداوند متعال شبهه داشته باشیم.

وی افزود: در ناامیدی، دید مثبت می تواند کمک زیادی به ما کند، بنابراین امام رضا(ع) به ما درس وظیفه شناسی و نگاه زیبا می آموزد که اگر این امر محقق شود زندگی زیباتر می شود، پس اولین قدم داشتن است. ایمان خوب به خدا. “بگذارید بالغ شویم.

حجت الاسلام جوادی تاکید کرد: امام رضا (علیه السلام) به حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه السلام) فرمودند به شیعیان ما سلام کنید و بگویید راه شیطان را ببندید. به همین دلیل مهم است که اجازه ندهیم شیطان بر ما مسلط شود.

در این مراسم تولیت آستان امامزاده سید مظفر علیه السلام بندرعباس نیز گزارشی از کار و ملزومات این معبد ارائه کرد.


جشن بزم نور در منطقه سیمبالایی بندرعباس برگزار شد

در ادامه برنامه ریزی های انجام شده برای اولین روز از کاروان هدم رضوی در استان هرمزگان، کاروان زیر آفتاب ولایت عازم منطقه سیم بالا و مسجد نبی اکرم (ص) واقع در چهارراه مصلی بندرعباس شد.

حضور در آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام با حضور و استقبال پرشور مردم سیم بالا همراه بود.

حجت الاسلام جواهری مبلغ کاروان زیر سایه خورشید استان هرمزگان در این مراسم گفت: اگر فرض کنید خانه های 200 متری دارید و همسایه ها به همین تعداد خانه دارند و دیوارها برداشته می شود، خانه ها. افزایش خواهد یافت. چون وقتی به کسی سلام می کنیم به این معناست که با او دیوارهایمان را بالا می بریم و می خواهیم در حل مشکلات او مشارکت کنیم.


4d0d9c66 8ca9 4bfb 894e 8a458d129ed2 خبر خاکستری

وی افزود: امام رضا(ع) در نامه ای به حضرت عبدالعظیم حسنی به ما سلام کردند و به ما توصیه کردند که از نفوذ شیطان جلوگیری کنیم که یکی از راه های نفوذ در شیطان این است که مردم بر یکدیگر رحم کنند; گاهی خدای ناکرده خانواده ای به خاطر کمی ناراحتی از هم می پاشد، پس باید بدانید که این اولین قدمی است که شیطان می تواند بر آن تأثیر بگذارد.

مبلغ کاروان زیر آفتاب استان هرمزگان بیان می کند: نباید با افزایش فاصله خانواده ها اجازه دهیم شیطان در ما نفوذ کند و اگر جلوی این امر را بگیریم نماینده اهل بیت(ع) خواهیم بود.

در این مراسم از پدر بزرگوار شهید محمد احترامی که به نام این شهید والامقام در ناحیه بسیج ناحیه سیم بالا نامگذاری شده و از مقبر جوان مسجد رسول اکرم (ص) تجلیل شد.


اهتزاز پرچم حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام در ساحل بندرعباس


40d18edd 5f92 4cc0 aaa4 aead02f92c6b خبر خاکستری

در آستانه میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها با حضور کاروان های هدم رضوی در دو نقطه از شهر بندرعباس پرچمی به نام حضرت شمس الشمس علی بن موسی نصب کردند. رضا علیه السلام برانگیخته شد.

جمعی از کاروان های رضوی در پارک ساحلی گدیر (زیر پرچم) و گروهی دیگر در کوهستان های پارک پندجه علی مراسمی را به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس رضوی برگزار کردند.

پرچم سبز رنگ با نام حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام 12 متر مربع طول و 6 متر مربع عرض دارد.

گفتنی است در این مراسم جمعی از رزمندگان ناحیه یک نیروی دریایی ارتش به اجرای برنامه پرداختند.

این مراسم با مدیحه سرایی حضرت رضا علیه السلام همراه بود.


مراسم جشن در مساجد بندرعباس محلات بندرعباس به میزبانی کارکنان حرم رضوی / بزم نور برگزار شد.

از عصر آن روز کاروان های خادمان حرم مطهر رضوی به همراه پرچم متبرک حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام از محلات و مساجد مختلف بندرعباس بازدید و برنامه های مذهبی و فرهنگی را در بین مردم اجرا کردند. از محله

کاروان هدم رضوی ابتدا با حضور در مصلی حضرت اباالفضل علیه السلام از کوی نیروی انتظامی بندرعباس بازدید کردند و مردم دوستدار این محله صمیمانه و خالصانه پرچم متبرک حضرت رضا (ع) را زیارت کردند. مانند).


f9f8bb65 19d0 4f93 8d60 2712cddf458a خبر خاکستری

کاروان سپس به منزل شهید بزرگوار از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس شهید همت الله شمسایی رفت و با خانواده این شهید والامقام دیدار کرد.

برنامه بعدی این کاروان پربرکت حضور در محله الهیه شمالی بندرعباس بود.

همزمان کاروان دیگری از کارکنان حرم رضوی در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) ناحیه درخت سبز بندرعباس به اجرای برنامه های مناسب برای میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین امام قدرت واعظی کاروان زیر سایه خورشید با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) گفت: ای دختر و خواهرت را گرامی بدار و او را شاد کن، خداوند متعال در روز او را شاد خواهد کرد. روز قیامت


8b637cd6 ecaa 47d6 8cd3 15e6ec782545 خبر خاکستری

وی افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها در پیشگاه خداوند دارای جایگاه بی نظیری است که می تواند مومنین را حتی در بهشت ​​نیز شفاعت کند که این نشان دهنده جایگاه والای این بانوی بهشتی است که در حالی که نبود توانست به این مقام دست یابد. ، پس دستیابی به مقام حضرت معصومه سلام الله علیها دور از تلاش و مجاهدت نیست.

واعظ کاروان زیر سایه خورشید هرمزگان اعلام می کند: باید سعی کنیم خودمان را شبیه حضرت معصومه سلام الله علیها کنیم، یعنی مانند آن حضرت باشیم و زندگی خود را مانند این بانوی بزرگوار بسازیم، زیرا طبق روایات ، همه با امام ما محشور می شوند ما هم مثل حضرت معصومه سلام الله علیها می شویم و با این بانوی بلند مرتبه در بیابان محشور می شویم.

وی بیان کرد: اعتقاد هر یک از خادمان حضرت رضا (ع) این است که پرچم مقدس هر کجا می رود با اذن امام رضا (ع) است و خود حضرت رئیس کاروان است و خودشان تصمیم می گیرند که کجا بروند. پرچم و خادمانش و یک مدرک مدعی طرح هایی است که علیرغم ماه ها برنامه ریزی لغو شده اما برخی از برنامه ها بدون برنامه ریزی قبلی در حال اجراست.

حجت الاسلام والمسلمین امامی پور در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: بر اساس روایت وجود شیرین و مبارک امام رضا (ع)، نزدیک ترین فرد به ایشان در روز قیامت، شادترین افراد خانواده است. ، به طوری که باید سعی کنیم به مشکلات موجود در خانه و خانواده به طور کلی پایان دهیم. بگذار کنار.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید