ثبت بیش از 8 هزار ولادت در استان مرکزی در 7 ماهه اول سال / کاهش 4.6 درصدی ولادت!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سالمندی پدیده ای با ابعاد پیچیده فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مذهبی است و از جنبه های مختلف حائز اهمیت است و سالمندی علاوه بر تأثیر بر زیست شناسی انسان، تغییراتی در زندگی اجتماعی، خانوادگی و روابط او نیز به دنبال دارد.

استان مرکزی دومین استان قدیمی کشور است و این آمار بر دوش مسئولان استانی است.


ثبت بیش از 8 هزار ولادت در استان مرکزی در 7 ماهه اول سال / کاهش 4.6 درصدی ولادت!

عبدالرضا کریمی مدیرکل ثبت احوال استان گفت: در هفت ماهه امسال 816 واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.6 درصد کاهش داشته است.

کریمی افزود: تعداد ولادت های پسر ثبت شده در این مدت چهار هزار و 142 مورد و تعداد ولادت های دختر سه هزار و 874 مورد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: تعداد ولادت در شهرستان ها 6748 مورد و ولادت در مناطق روستایی نیز 1268 مورد است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ولادت های ثبت شده از مادران در گروه سنی 25 تا 34 سال بوده است افزود: تقریبا 56 درصد ولادت ها مربوط به این گروه سنی از مادران است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی بیان کرد: فراوانی سه نام اول پسران به ترتیب امیرعلی، امیرحسین و علی و فراوانی سه نام اول دختران فاطمه، رستا و زهرا است.


30 درصد خانواده های این استان تنها یک فرزند یا بدون فرزند دارند

به گزارش دیار آفتاب ؛ همچنین به گفته مدیر گروه سلامت و خانواده مرکز بهداشت استان مرکزی، 30 درصد خانواده های این استان دارای یک فرزند یا بدون فرزند هستند، نرخ زاد و ولد در کشور 1.6 درصد است. در حالی که این شاخص در استان مرکزی 1.37 درصد است.

نرخ باروری در استان‌های اصفهان، فارس و یزد پایین است، اما استان مرکزی از جمله استان‌هایی است که نرخ باروری آن نسبت به سایر استان‌ها در سطح بسیار پایین‌تری قرار دارد و از نظر سنی در رتبه پنجم قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید