مشکلات پخش و پخش روغن خوراکی حل شده است


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1839969

معاون بازرگانی و خدمات وزارت صمت از اتمام موفقیت آمیز سه فاز توزیع تاثیر روغن خوراکی و آغاز فاز چهارم خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا شهمیرزایی با بیان این خبر گفت: از زمان اجرای طرح ارتقای یارانه ها، توزیع روغن مصرفی در چهار مرحله با همکاری شرکت های پخش آغاز شده که سه مرحله آن با موفقیت به پایان رسیده و مرحله چهارم در حال انجام است. در واقع از وضعیت حاد کمبود نفت در فروشگاه ها عبور کردیم.

وی افزود: با اعمال این مراحل مشکلات توزیع نفت که در روزهای ابتدایی طرح ارتقای یارانه ها به وجود آمده بود تا 90 درصد برطرف شد و امروز می توان گفت که شرکت های پخش حداقل 90 درصد از فروشگاه های فروش نفت را به خود اختصاص داده اند. “آنها این کار را کردند و اتحادیه هایی که نخریدند نخواستند.

معاون وزیر صمت دی با اشاره به اینکه خرده فروشی طرح دموکراتیزه سازی یارانه ها بالغ بر 500 هزار است، گفت: با توجه به خرید بیشتر مردم در روزهای قبل از طرح و عرضه کمتر، کمبود کالا به عنوان نفت در مغازه ها جدی بود. اما به سرعت توانستیم این نقص را در طرح تخصیص تاثیرات جبران کنیم.

وی در تشریح اقدامات انجام شده در مراحل اولیه این طرح گفت: در مرحله اول شاهد گسترش سریع روغن خوراکی در فروشگاه های زنجیره ای بودیم که طی دو روز به سرعت بیش از 60 درصد فروشگاه های زنجیره ای روغن خوراکی برای فروش داشتند. ; مرحله دوم برچیدن شرکت های توزیع بود که با کمک نهادهای نظارتی و کنترلی نیز با موفقیت انجام شد و کالاها برداشته شد و موانعی که دستگاه های نظارتی برای توزیع سریع کالا ایجاد کردند.

شهمیرزایی ادامه داد: همچنین در فاز سوم این طرح، نرخ توزیع مویرگی در خرده فروشی به سه برابر نرمال رسید و حتی از شرکت های توزیعی که در حوزه نفت فعال نبودند خواستیم در این پروژه و شرکت های توزیع کمک کنند. شکل عملیات ضربتی «آنها حجم فعالیت های خود را افزایش می دهند.

معاون وزیر صمت، اصلاح حاشیه سود شرکت های توزیع و خرده فروشان را چهارمین مرحله از اصلاح نظام توزیع کالاهای اساسی برشمرد و تصریح کرد: در مجموع باید از شرکت های توزیع و فروشگاه های زنجیره ای به طور خاص تشکر کنم که این مصوبه را اجرا کردند. برنامه ریزی برای اعتصاب نفتی جهادی آنها با ما بودند و هر کاری از دستمان بر می آمد برای پاسخگویی به نگرانی مردم انجام دادند.

وی همچنین درباره درخواست معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی برای انتقال توزیع کالاهای اساسی از ارز ترجیحی به ارز نیمایی توضیح داد: این انتقال در سامانه و واردکنندگان کالاهای اساسی مانند قوطی نفت از فردا از ارز نیمایی استفاده می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید