90 درصد روغن های خوراکی موجود در بازار وارداتی است/ عدم حمایت وزارت جهاد کشاورزی برای خودارضایی!


ساعت: 13:43
تاریخ انتشار: 1301/07/17
کد خبر: 1902139

علیرضا عباسی گفت: صفر شدن تعرفه واردات کمکی به تولید داخل نمی کند و از وزارت جهاد کشاورزی به دلیل عدم حمایت از تولید نفت شکایت داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تیتریک، علیرضا عباسی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در جمع خبرنگاران درباره حذف عوارض واردات نفت صحبت کرد.

عباسی با اشاره به اینکه 90 درصد روغن مصرفی کشور وارداتی است افزود: متاسفانه با وجود شعار خودکفایی هنوز دو دهه است که به آن وابسته هستیم.

وی تصریح کرد: تغییر الگوی مصرف نفت باید در دستور کار قرار گیرد زیرا سرانه مصرف نفت کشور دو برابر سرانه مصرف جهانی است.

عباسی با اشاره به لزوم رسیدگی به مسائل بهداشتی ناشی از مصرف بی رویه روغن، تصریح کرد: تعرفه واردات روغن برای تنظیم بازار داخلی است.

وی ادامه داد: در صورت عدم حمایت کافی از تولیدکننده، علاوه بر عدم دسترسی به ارضای خود، وابستگی در سال های آینده بیش از پیش خواهد شد.

عباسی افزود: تعرفه صفر واردات کمکی به تولید داخلی نمی کند و از وزارت جهاد کشاورزی به دلیل عدم حمایت از تولید نفت شکایت داریم.

وی گفت: برخی نسبت به طرح قیمت دانه های روغنی حساسیت دارند اما متاسفانه حتی قیمت کلزای تولیدی در کشور هنوز قطعی نشده است.

عباسی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب حمایت از کالاهای اساسی را افزایش داده اند اما به نظر می رسد وزارت جهاد کشاورزی تنها گندم را ضروری می داند.

وی با اشاره به واردات سالانه 4 میلیون دلاری نفت کشور گفت: حمایت قابل توجهی نسبت به دولت های گذشته وجود ندارد.

عضوکمیسیون کشاورزی و نماینده مردم کرج در مجلس افزود: در صورت حذف تعرفه مشکل حل نمی شود و نفت ارزان نمی شود.

یادداشت پیام/

دیدگاهتان را بنویسید