مشکل آلودگی آب فراخان حل شد/ فراخان وضعیت آب سیار خوبی دارد


ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908626

شجاعی گفت: یکی از مهمترین مشکلات فرماهین آلودگی آب بود که آن مشکل حل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شجاعی قائم مقام مدیرعامل واترفی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی گفت: تعهدات شرکت آبفا در دو روستای کسر آصف و فردغان شهرستان فراهان از جمله احداث مخزن، احداث خطوط انتقال و احداث شبکه توزیع آب در مورد سلیم به طور کامل انجام شده است. روستای آباد هر سال اعتبار مصوب شده است..

وی افزود: هر ساله فعالیت هایی مانند شکستن ته چاه یا حفر چاه انجام می شود و این روستا متاسفانه از فقر آب رنج می برد و تنها یک حلقه چاه در این روستا وضعیت خوبی دارد که این نیز یک خطر شخصی است..

شجاعی با اشاره به اینکه نسبت به استان های دیگر از وضعیت آبی خوبی برخوردار هستیم، تصریح کرد: در خصوص طرح محرومیت زدایی شهید سلیمانی تلاش کردیم مشکلات آب روستای سلیم آباد را نیز در این طرح لحاظ کنیم که پذیرفته نشد زیرا اعتبارات این طرح است. برای پروژه ها نیمه کاره است اما تلاش شده است تا اعتباراتی به روستاهای استان از جمله ایر و ارتگل اختصاص داده شود و مشکلات آنها در سال آینده حل شود..

معاون اجرایی استانداری مرکزی وترفی در حالی که به دنبال راه حلی از سوی خیرین هستیم، افزود: پروژه های سفر رئیس جمهور نیمه تمام است و پروژه های جدید پذیرفته نمی شود و اعتباری برای خرید نفتکش تعلق نمی گیرد. ..

وی بیان کرد: فراخان در حوزه آبرسانی سیار نسبت به سایر شهرستان های استان وضعیت بهتری دارد ضمن اینکه استاندار مرکزی در زمینه تانکر نیز به دنبال کمک است..

شجاعی گفت: تنش آبی و فقر آب زیرزمینی، مهاجرت به عقب و افزایش جمعیت روستاها و پاسخگو نبودن شبکه های توزیع آب و قدیمی بودن این شبکه ها از عوامل اصلی مشکلات آب در روستاها است..

قائم مقام مدیرعامل آبفای استان مرکزی گفت: تا پایان سال 1401 مشکل آب روستاهای فشک و مستر حل می شود و در سال 1400 چهار دستگاه آب شیرین کن برای شهرستان فراخان خریداری شد که دو دستگاه آن نصب و یک دستگاه نیز نصب شده است. با معاونت علمی مجدآباد مقرر شد آبفا 50 درصد هزینه و 50 درصد هزینه را این معاونت بپردازد..

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات آلودگی آب است که رفع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید