مشکل تیم ملی؛ شاگردان کی روش هیچ برنامه ای برای ضدحمله نداشتند

مشکل تیم ملی؛  شاگردان کی روش هیچ برنامه ای برای ضدحمله نداشتند

صادق ورمزیار پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره بازی تیم ملی مقابل انگلیس گفت: متأسفانه زمانی که ترکیب اولیه تیم ملی اعلام شد متوجه شدیم که تیم ما برای تساوی به میدان رفت و به تیم ملی گل ندادیم. شانس پیروزی. «در غیر این صورت، حداقل کمی به این فکر می کردیم که ضدحمله کنیم یا در زمین حریف باشیم.

وی افزود: البته این ترکیب نکات مثبت و منفی خود را دارد. مثلاً نکات مثبت این ترکیب این بود که با این سیستم کاملاً دفاعی می توانستیم به یک تساوی دست پیدا کنیم اما قطعاً این نتیجه در مقابل تیم ملی انگلیس به راحتی به دست نمی آمد. چون راه های مختلفی را برای رسیدن به هدف ما انتخاب کردند و در نهایت خط دفاعی ما را شکستند.

کارشناس فوتبال ما اضافه کرد: نکته منفی در سیستم دفاعی تیم ما این بود که به بازیکنان خود چیزی جز دفاع یاد ندادیم یا تمرین نداشتیم. مثلا وقتی گل اول را زدیم متوقف شدیم، بنابراین حریف (انگلیس) قبل از سوت پایان بازی راه های دیگری را برای گلزنی امتحان کرد و ما دو گل دیگر به ثمر رساندیم! در حالی که باید حداقل کمی بعد از گل انگلیس برای انتقام به آنها فشار می آوردیم تا به این راحتی پیش نروند.

ورمزیار در خصوص تعویض های تیم ملی در نیمه دوم توضیح داد: وقتی چند بازیکن به زمین آمدند و تغییراتی ایجاد شد، متوجه شدیم که می توان به حریف فشار آورد. با این حال آنها خودشان مثل نیمه اول نمی خواستند گل بزنند. فکر می کنم اگر از ابتدا با این سبک بازی می کردیم نتیجه آنقدر تلخ نمی شد.

پیشکسوت فوتبال خونه به خونه درباره بازی ولز گفت: بازی خیلی خوبی با تیم داریم اما اگر بخواهیم به سبک فوتبالی که در نیمه دوم بازی کردیم بازی کنیم، مشکل خواهیم داشت. ما باید در مقابل ولز دفاعی کار کنیم اما در حمله نیز برنامه داشته باشیم. اگر بخواهیم بدون گدار روی آب برویم، خودمان را کشته ایم.

وی افزود: قطعا اگر مهدی طارمی در خط حمله تنها نباشد آن شرایط برای ما پیش می آید. همانطور که وقتی سردار آزمون به میدان آمد دیدیم چطور توانستیم در چند موقعیت به دروازه انگلیس و در محوطه جریمه آنها نزدیک شویم. البته دو گل هم زدیم.

بازیکن سابق استقلال در مورد وضعیت روحی تیم برای بازی دوم مقابل ولز توضیح داد: قطعاً بالا بردن روحیه بچه ها در این مدت بر عهده کادر فنی است. حتی اگر لازم بود باید برای تیم برنامه ریزی می کردند تا این اتفاق بیفتد وگرنه اگر بخواهیم بعد از اولین باخت با شرایط روحی وارد زمین شویم، ولز به ما کار می دهد.

کاپیتان سال گذشته استقلال درباره حضور حسینی در دروازه و گل های انگلیس گفت: اول از همه برای علیرضا بیرانوند آرزوی سلامتی دارم. شنیدم که او می تواند برای بازی ولز برگردد. اما برای گل هایی که حسینی به ثمر رساند باید قاطعانه بگوییم که هیچ گلی مقصر نیست. هر دروازه بان دیگری غیر از حسینی در دروازه تیم ملی بود و آن گل ها را می زد.

دیدگاهتان را بنویسید