مشکل کمبود روغن نباتی به زودی حل می شود


ساعت: 13:51
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834103

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

علی معتمدی پور با اشاره به دلایل کمبود روغن خوراکی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: این مشکل با تزریق مواد اولیه به کارخانه های روغن کشی حل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، کمبود نفت علیرغم وعده های مسئولان برای کنترل بازار طی چند روز گذشته کمی مردم را نگران کرده است تا بتوانیم با رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت و گو کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به منظور حفظ حقوق مصرف کننده و تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در استان نظارت و کنترل بازار انجام می شود، گفت: سال و مشکل مواد اولیه است. عامل کسری عرضی روزهای گذشته هستند.

وی با بیان اینکه برخی کارخانه ها تا تعیین ارز ترجیحی اقدام به توزیع روغن با روغن محدود می کنند، تاکید کرد: افزایش قاچاق نفت در یکی از استان های مرزی به دلیل کمبود در چند روز اخیر است.

معتمدی پور با اشاره به اینکه 221 تن مرغ منجمد از 14 فروردین در استان توزیع شده است، تصریح کرد: 200 تن برنج هندی، 300 تن برنج پاکستانی، 400 تن برنج تایلندی، 300 تن شکر خانگی و 200 تن شکر صنعتی.

وی اذعان داشت: با تامین مواد اولیه با بارگیری از بندرعباس مشکل کمبود نفت حل می شود.

معتمدی پور گفت: رایزنی ها و مکاتبات لازم انجام شده و 2 نفر از کارشناسان ساکن در کارخانه برای کنترل استفاده از مواد اولیه و تولید روغن اعزام می شوند و با بارگیری روغن خوراکی در شهرستان ها به زودی مشکل برطرف می شود.

وی همچنین گفت: 200 تن از سهمیه ماهیانه روغن خوراکی استان به بازار تخصیص داده شده است که به دلیل کمبود 42 تنی به دلیل تولید روغن در کهگیلویه و بویراحمد از سهمیه سایر استان ها کاهش یافته و وارد بازار شده است. بازار.

رئیس جهاد کشاورزی استان گفت: با تزریق مواد اولیه به کارخانجات روغن کشی نوسانات برطرف شده و طی چند روز آینده بازار با ثبات می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید