مصر، سوریه و لبنان رکورددار سریال های رمضانی هستند


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821178

ماه مبارک رمضان مهم ترین مناسبت تولید سریال های تلویزیونی در کشورهای عرب زبان است و شبکه های تلویزیونی این کشورها بیشتر تولید خود را به سریال های تلویزیونی این ماه جهانی اختصاص می دهند، به طوری که برخی از این کشورها هر کدام بیش از 20 سریال برای ماه رمضان تولید می کنند. سال…

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش المیادین، مصر، سوریه و لبنان بیشترین سهم را در تولید سریال های رمضانی دارند و هر ساله برای سریال های رمضانی با یکدیگر رقابت می کنند. بین سوریه و لبنان رقابت کیفی وجود دارد و مصر هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی در این رقابت ها حضور دارد.

شرکت های بزرگ تولید فیلم و سریال در بیروت برای سریال های خود به سراغ هنرمندان عرب زبان کشورهای مختلف می روند و به این ترتیب هنرمندانی از کشورهای مختلف عرب زبان در هر سریال آنها حضور دارند. این باعث می‌شود این سریال‌ها سریال‌های قومیتی برای همه مردم عرب زبان در سرتاسر جهان باشند، نه اینکه به یک کشور خاص وابسته باشند.

مصر برای ماه رمضان امسال بیش از 30 سریال پخش خواهد کرد که برخی از آنها به عنوان فصل جدید پس از سریال سال گذشته ساخته شده است. همچنین 11 خواننده مصری آثاری را برای ماه مبارک رمضان آماده کرده اند.

سوریه با وجود جنگ و مشکلاتی که در سال های اخیر با آن روبه رو بوده است، همچنان هر ساله در کشورهای عرب زبان برای ماه رمضان رقابت می کند. اما امسال سریال های طنز در این کشور عربی کاهش چشمگیری داشته است و سوریه برای ماه رمضان امسال تنها دو سریال کمدی تدارک دیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید