فیلمنامه خوب جذب مخاطب/ امتیاز قابل قبول برای سریال رمضانی صدا و سیما


«خوشنام» سریال طنز متفاوتی است که به موضوعی اخلاقی می پردازد/ اثری که هر لحظه مخاطب را غافلگیر می کند.

مریم نظری، کارشناس رسانه در تحلیل سریال رمضانی شبکه یک به خبرنگار تیتریک گفت: «خوشنام» سریالی طنز است که در قسمت های اول مخاطبی را جذب نکرد اما پس از مدتی با کلیدهای جذاب همه را مجذوب خود کرد.

وی ادامه داد: مشکلات مالی و عدم پرداخت حق بیمه همواره دستمایه سریال ها بوده است اما خشونت و آزار و اذیت برای حل آنها با چاشنی طنز در این سریال با رویکرد اخلاقی توصیف می شود.

نظری افزود: هومن حاجی عبدالهی این بار در شخصیتی کاملا متفاوت به خوبی ایفای نقش خواهد کرد.

این کارشناس تصریح کرد: تفاوت کوشنام با دیگر سریال های طنز این است که هدف این سریال فقط خنده نیست و بسیاری از نکات اخلاقی بر اساس آموزه های دینی آموزش داده می شود و همین امر باعث جذابیت آن برای مخاطب نیز می شود.

وی گفت: گاهی اوقات سخنرانی ساعت ها نمی تواند مفهوم امانت، ترک گناه و بندگی را منتقل کند، اما زبان هنر می تواند بسیار موثر باشد.

نظری ادامه داد: نقش اول سریال که به شدت بندگان خدا را آزار داد و دزدی های زیادی انجام داد با خدا روسیه است اما او را در مسیر بندگی می برد.

این کارشناس تاکید کرد: سریال اگرچه مضمونی طنز دارد اما بسیار به حال و هوای ماه مبارک رمضان نزدیک است و مخاطب را همراهی می کند.

وی ادامه داد: سلبریتی در هر قسمت مخاطب را غافلگیر می کند زیرا بازی های متفاوتی از بازیگران می بیند.

نظری گفت: سبک زندگی اصیل ایرانی یکی از موضوعات مطرح در سریال ها و فیلم های تلویزیونی است و همیشه موفق بوده است.

این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: بازی های خوب، طراحی صحنه و لباس، فراز و نشیب های فیلمنامه، عناوین پایانی مناسب از نقاط قوت سریال است و همه اینها شکلی واقعی و جذاب از بازی را می سازد.

b3c83de2 1368 4b04 b561 9833db447261 خبر خاکستری


نجلا، روایتی تاریخی که فیلمنامه خوبی دارد/ داستان عشق و ایمان. با لایه ای از طنز پنهان

محمد عزیزی کارشناس رسانه تحلیل سریال نیلا 2 در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: یکی از جذاب ترین نمایش ها به تاریخ دراماتیک در بستر یک برهه تاریخی می پردازد و در تمام دنیا به اثبات رسیده است.

وی ادامه داد: جذابیت سریال نجلا بر اساس داستان واقعی است که با تخیل نویسنده در هم آمیخته است و مخاطب را متوجه داستان می کند.

عزیزی با بیان اینکه مخاطب تشنه داستان های تاریخی است، افزود: سریال های تاریخی و داستان های دفاع مقدس همواره جزو پربازدیدترین آثار رسانه ملی بوده و سریال های نجلا، کیمیا، گاندو مهر نیز موید این گفته است.

این کارشناس با بیان اینکه تغییر بازیگر اصلی سریال در فصل دوم نجلا ضربه عمیقی به سریال وارد کرده است، تصریح کرد: وقتی سریالی چند فصل طول بکشد، تغییر بازیگران می تواند منجر به شکست سریال شود. مخاطب، داستان و سریال این بازیگران را باور کرده اند و ناگهان این تغییر می تواند اعتبار آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه نایل فیلمنامه خوبی دارد، گفت: در فصل دوم داستان ها و داستان های جذابی در انتظار مخاطب است و هر پلانی تشنه داستان جدیدی است.

عزیزی با تاکید بر نامناسب بودن زمان پخش سریال نجلا ادامه داد: این سریال در نوروز موفقیت آمیز نبود اما در ماه مبارک رمضان مخاطبان بیشتری را جذب کرد.

وی افزود: در فصل دوم نجلا پیشینه های تاریخی بیشتری پررنگ شده است و این یکی از نقاط قوت مهم فیلمنامه است که تاکنون در سریال دفاع مقدس دیده نشده است.

این کارشناس گفت: اگرچه داستان سریال جدی است، اما به دلیل نقش «عطا»، طنزی نهفته در آن وجود دارد و طنز هویت آدمی را می خورد و سادگی که در این نقش وجود دارد باعث جذب مخاطب می شود. حضار.”

عزیزی گفت: «نیلا» داستانی دراماتیک و عاشقانه درباره لایه سطحی آن و دارای حس طنز است و مخاطب می تواند ضمن لذت بردن از روایتی عاشقانه، با بخشی از تاریخ معاصر آشنا شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: بازی های خوب، طراحی صحنه و چهره و لباس، موسیقی دیوانه کننده عناوین پایانی و ضبط لهجه جنوبی از نقاط قوت سریال نجلاش است و همه اینها درست و جذاب است. اشکال بازی

514c809c dac0 48f6 8eb3 f76a80607108 خبر خاکستری


«از سرنوشت» تنها سریالی که به شعار سال می پردازد/ استقبال بی نظیر مخاطبان از تولیدات با رویکرد جوانان و اشتغالزایی

محتبی محمدی، تحلیلگر رسانه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: «سریال رمضانی از سرنوشت» با استقبال مردم مواجه شد و یکی از دلایل اصلی آن تمرکز بر ظرفیت های جوانان است.

وی ادامه داد: از سرنوشت این اولین سریالی است که وارد عرصه شعار سال می شود و جمعی از جوانان این مجموعه موفق به تولید قطعه ای حیاتی برای دستگاه ام آر آی شدند که برای تولید و تولید آن به خارج از کشور وابسته بودیم. در این مسیر.” آنها با چالش هایی روبرو هستند.

محمدی افزود: یکی از مشکلات اساسی شرکت های دانش بنیان همین مشکلی است که در سریال به آن پرداخته شده است.

این کارشناس گفت: متأسفانه به دلیل بی توجهی کارکنان یکی از دغدغه های شرکت های دانش بنیان عدم توزیع محصولات تولیدی خود در جامعه هدف است و برای فروش محصولات در کشور با مشکل مواجه می شوند.

وی گفت: سریال سرنوشت ها حکایت از یک شرکت دانش بنیان و مشکلات پیش روی جوانان شاغل در این شرکت دارد و برای اثبات خود از آب و آتش استفاده می کنند.

محمدی ادامه داد: این سریال توانست بین ذائقه مخاطب و عنصر جذابیت و نوآوری تعادل ایجاد کند.

این کارشناس تاکید کرد: در این سریال با کودکانی روبرو هستیم که در پرورشگاه بزرگ شده اند و اکنون بدون هیچ حمایتی باید به سرنوشت خود رسیدگی کنند.

وی افزود: این جوانان در دوراهی به سر می برند که جامعه به راحتی این جوانان گمنام و بی پشتوانه را نمی پذیرد، اما از سوی دیگر درگیر داستان ها و زندگی شخصی خود هستند.

محمدی با بیان اینکه دوستی گرم و صمیمی دو شخصیت اصلی داستان برای مخاطب بسیار جذاب است، گفت: این رفاقت ها راه برون رفت از سختی ها و مشکلات زندگی است.

این کارشناس بیان کرد: کارگردان به خوبی توانسته با مشکلات جوانان در زمینه اشتغال و ازدواج مقابله کند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: خط داستانی سریال مخاطب را جذب می کند و در فراز و نشیب همراهی می کند و واضح و بازیگوش است.

نتیجه گیری: به گفته مخاطبان و منتقدان کارشناسان پایان کنداکتور رمضانی، سریال ماه مبارک امسال در سال 1401 رتبه قابل قبولی کسب کرد و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و صدا و سیما با شناسایی ذائقه مردم اقدام به ساخت سریال کند. . بنابراین می توانید افراد را برای چند دقیقه بدون مشکلات و دغدغه هایشان در تلویزیون قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید