جشنواره فیلم رشد با شعار «مدرسه ای برای هویت آفرینی» برگزار می شود/ با همکاری سیما فیلم بهترین فیلمنامه تولید می شود.


ساعت: 14:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910886

نشست خبری پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشدی در دبیرستان ماندق البرز برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست خبری پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشدی در دبیرستان ماندق البرز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام علی لطیفی رئیس شورای سیاستگذاری، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش گفت: مدرسه البرز برای ما نماد آموزش و پرورش و جشنواره فیلم رشد است. همچنین نماد آموزش است. برگزاری این مراسم در مدرسه البرز مندج نشان می دهد که با وجود همه فراز و نشیب ها، آموزش و پرورش همچنان رو به رشد است و این تحولات در مدارس بوده و خواهد بود.

وی بیان کرد: شعار جشنواره «مدرسه ای برای هویت آفرینی» است که به عنوان یک مرکز آموزشی عمل خواهد کرد. در این دوره از جشنواره، نشان معلم، نشان ایثار و ایثار را داریم که یادواره شهید علی لندی است و مدرسه ویژه نشان سرچشمه پیشرفت است. در این دوره از جشنواره سعی شده است محتوای جشنواره بیش از گذشته قابل دسترسی باشد و یکی از اهداف مهم جشنواره کمک به رسانه و محتوای آموزشی در خدمت نظام آموزشی است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم رشدی ادامه داد: استفاده از محتوای جشنواره به عنوان محتوای آموزشی و ترویج این فرهنگ برای تحقق اهدافمان با استفاده از ابزار فیلم از اهداف ما در این جشنواره است.

سپس دکتر پروانه افشاریان معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان به روی سان آمد و گفت: موضوع آموزش در همه جوامع موضوع مهمی است و هر چه کیفیت آن بالاتر باشد، کیفیت خدمات دانشجویی در کشور نیز بالاتر می رود. .

وی ادامه داد: مسئله هویت سازی شعار جشنواره است و وجود این شعار در متن آموزش و پرورش ناحیه خود بسیار مهم است.

افشاریان افزود: با توجه به اینکه من از یک موسسه علمی هستم باید بین پژوهش و جشنواره ارتباط برقرار کنم. طبق تحقیقات انجام شده میزان رشد وسایل نقلیه، ارتباطات و آموزش مورد بررسی قرار گرفته است که از نرخ قابل قبولی برخوردار است و یکی از موضوعات مهم در حوزه آموزش است. یادگیری از طریق خواندن و تماشا درصد پایینی است و اگر با هم تلفیق شود به 50 درصد می رسد که قطعا با فیلم و این جشنواره اتفاق می افتد، زیرا همه تحقیقات و رشد در آموزش از دوران دانشجویی شروع می شود.

سپس با حضور دبیر و رئیس شورای سیاسی جشنواره فیلم رشد از پوستر این جشنواره توسط مادر شهید میان مطلق رونمایی شد.

پس از افتتاحیه، نشست خبری جشنواره با حضور دبیر سادک یزدانی و حجت الاسلام علی لطیفی، رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره برگزار شد.

مدیر جشنواره در ابتدا اظهار داشت: جشنواره فیلم رشد به عنوان تاریخی ترین جشنواره فیلم های ایرانی شناخته می شود، اما این تنها مزیت نیست و به نظرم مزیت اصلی این جشنواره پرمخاطب ترین بودن آن است که در آن شرکت می شود. توسط همه دانش آموزان و معلمان

وی افزود: شعار آموزش و پرورش از دیگر محورهای مهم این جشنواره است و شعار امسال مدرسه هویت سازی است که یکی از موضوعات مهم آموزش و پرورش است.

یزدانی ادامه داد: جشنواره در سه بخش بین المللی، دانش آموزش کارگردانان و معلمان کارگردان، در بخش بین الملل، کارگردانان و فیلم های مختلف با موضوع آموزش و پرورش، در بخش هنرجویان کارگردان، ابتدا برگزار می شود. و دانش آموزان متوسطه دوم و در بخش معلمان معلمان و دانش آموز معلمان حضور خواهند داشت.

دبیر جشنواره تصریح کرد: امسال جوایزی برای نهادهای مختلف در جشنواره داریم. جایزه پیوند اقامه نماز مسجد و مدرسه که بر عهده ستاد اقامه نماز است، جبهه فعالان مردمی مسجد به ارزیابی فیلم هایی که در مورد جوانان مسجد و خانواده است و وزارت کار در زمینه فرهنگ کار

یزدانی در پاسخ به سوالات خبرنگاران به فیلم های جشنواره اشاره کرد و گفت: در جشنواره 3460 فیلم از 115 کشور جهان به نمایش درآمده که از این تعداد 2473 فیلم خارجی و 987 فیلم داخلی تا 28 آبان به دبیرخانه رسیده است.

وی گفت: بخش فیلمنامه نویسی را به جشنواره اضافه کرده ایم. 53 اثر در این بخش وارد شده و اعلام می‌شود بهترین فیلمنامه با همکاری سیما فیلم ساخته می‌شود.

همچنین علی لطیفی گفت: از سال گذشته رویداد کانون مدرسین فیلم برگزار شده و این امر به رشد کیفی جشنواره کمک می کند.

یزدانی خبر می دهد: فیلمسازی برای هنرجویان مهم است و بعد از جشنواره دوره های آموزشی برای هنرجویان داریم و از هنرجویان نیز در هیئت داوران استفاده می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید