مطالبات داروخانه های طرف قرارداد سازمان بیمه گر بلافاصله پرداخت می شود


ساعت: 16:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898349

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: مطالبات داروخانه های طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی به صورت فوری پرداخت می شود و تمامی مطالبات داروخانه های طرف قرارداد تا تیرماه پرداخت شده است. مطالبات مرداد ماه از هفته آینده پرداخت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شهرام غفاری با رد برخی از مطالبات مطرح شده از جمله نامه انجمن داروسازان به رئیس جمهور مبنی بر تاخیر بیمه های اصلی در اجرای این طرح، گفت: مطالبات داروخانه های طرف قرارداد سازمان حمایت اجتماعی است. بلافاصله پرداخت شده و کلیه مطالبات داروخانه های طرف قرارداد تا ماه جولای پرداخت شده است. مطالبات مرداد ماه از هفته آینده پرداخت می شود.

وی افزود: بیش از 12 هزار داروخانه مستقل در سراسر کشور طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی هستند. در اکثر استان ها مطالبات تیرماه به طور کامل پرداخت شده است و در برخی استان ها از جمله تهران علی الحساب پرداخت شده و تنها بخش کوچکی از مطالبات باقی مانده است. تنها درخواست داروخانه ها از DOO برای مرداد ماه است که طبق دستور فعلی از هفته آینده پرداخت می شود.

غفاری ادامه داد: روال فعلی پرداخت های تامین اجتماعی به شرح زیر است؛ که مستمری مستمری بگیران از بیستم تا سی ام هر ماه پرداخت می شود و سپس مطالبات مراکز درمانی از جمله مطالبات داروخانه ها پرداخت می شود.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: با الکترونیکی شدن نسخه ها (که امروز حدود 95 درصد نسخه ها هستند) می توان پرداخت ها را سریعتر انجام داد.

وی تاکید کرد: در استان هایی که نسخه های الکترونیکی بیشتری تولید می شود، پرداخت ها بدون تاخیر و پرداخت علی الحساب در برخی استان ها نیز به دلیل تعداد نسخه های کاغذی بیشتر است.

غفاری اضافه کرد: در گذشته درخواست های مراکز دارویی مانند سایر مراکز درمانی طرف قرارداد گاهی با تاخیر چند ماهه پرداخت می شد، اما با مبلغ 2.4 میلیارد تومان که در طول سال توسط سازمان برنامه و بودجه دریافت می شد. اجرای طرح دروار، پرداخت درخواست های داروخانه به روز شد.

وی همچنین با اشاره به نامه انجمن داروسازان به رئیس جمهور ضمن تکذیب ادعاهای مطرح شده در آن نامه گفت: محتوای مطرح شده از سوی انجمن داروسازان و نامه ارسالی آن انجمن به رئیس جمهور را نمی توان به عدم اطلاع رسانی نسبت داد و می توان گفت فقط به دلیل کم لطفی این همکاران است.

به گزارش ایرنا، تعداد داروهای تحت پوشش در طرح درویار افزایش یافته و 100 قلم داروی پرمصرف از جمله داروهای سرماخوردگی و 366 قلم داروی ضروری و پرمصرف بیماران مزمن از جمله دیابتی ها و بیماران فشارخون تحت پوشش قرار گرفته است. بیمه

هدف از اجرای این طرح افزایش تعداد داروهای تحت پوشش و کاهش هزینه های مربوط به بیمار (پرداخت از جیب مردم) است.

این طرح از صبح سوم تیرماه آغاز شد و طرح «درواریر» نام داشت.

دیدگاهتان را بنویسید