معاون وزیر بهداشت: دو تا سه هفته سخت در پیش داریم/ بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری های قلبی در مشهد، قم، یزد، تهران و اصفهان

معاون وزیر بهداشت: دو تا سه هفته سخت در پیش داریم/ بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری های قلبی در مشهد، قم، یزد، تهران و اصفهان

روهر نه کمال حیدری معاون وزیر بهداشت گفت: یک ماه و نیم پیش اولین مورد آمیکرون گزارش شد و تلاش کردیم از ورود این ویروس به مرزها جلوگیری کنیم. این روند کند بوده و این روند از هفته گذشته سرعت گرفته است.»

معاون وزیر بهداشت گفت: گسترش آمیکرون و ششمین قله تاج طی 3 هفته آینده ادامه دارد.

کمال حیدری معاون وزیر بهداشت گفت: یک ماه و نیم پیش اولین مورد آمیکرون گزارش شد و تلاش کردیم از ورود ویروس به مرز جلوگیری کنیم که به کندی اتفاق افتاد و از هفته گذشته این روند سرعت گرفته است.

وی ادامه داد: آمیکرون به قدری در حال گسترش است که آمار جهش در حال افزایش است و در شهرستان ها به گسترش سرعت می دهیم.

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: مشهد، قم، یزد و تهران و اصفهان بیشترین آمار را دارند. این آمار معمولی است و باید بر اساس سرعت انتشار این آمار بررسی شود.

حیدری تصریح کرد: تا 25 روز دیگر شاهد کاهش بیماری خواهیم بود و دو یا سه هفته سخت خواهیم داشت. ما سعی می کنیم محدودیت ها را برنگردانیم، اما بستگی به رعایت آن دارد.

وی گفت: حدود 7 میلیون کشور واکسینه نشده اند و 8 میلیون کشور برای بار دوم واکسینه نشده اند که نگران کننده است. آمیکرون به اندازه دلتا خطرناک نیست، اما شیوع آن بیشتر است و تعداد افرادی که به بیمارستان مراجعه می کنند بیشتر از دلتا است.

کشورهایی که زودتر از ما به آن ملحق شدند، به زودی شاهد شیوع گسترده بیماری بودند.

معاون وزیر بهداشت گفت: ما در حالت جهش هستیم و آمیکرون بیشتر از دلتا بیماری دارد.

حیدری گفت: باید برای کاهش نرخ نقل و انتقالات برنامه ریزی کنیم. یکی از راهکارهای ما این است که افراد مبتلا به این بیماری، درمان های اولیه مانند سرماخوردگی را در خانه دریافت کنند.

وی تاکید کرد: باید سعی کنیم از منزل خارج نشویم و تردد سرعت شیوع را افزایش می دهد. آمیکرون زودتر علائم خود را نشان می دهد و در 5 روز اول بیماری خود را نشان می دهد.

معاون وزیر بهداشت در مورد نوبت سوم این واکسن نیز تصریح کرد: نوبت سوم حفاظت را 25 برابر و عفونت را 80 درصد کاهش می دهد. البته این بدان معنا نیست که هیچ کس دوز سوم را دریافت نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید